Nume
Parola
Vizualizări: 1124
Din categorie: Media & Publicitate
Raport nr. 4 de monitorizare: Posturile TV cu acoperire națională au privat telespectatorii de informații electorale pluraliste în orele de maximă audiență
Chișinău, 27 Octombrie 2016 — Asociația Presei Independente (API) și Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) au prezentat al patrulea raport de monitorizare a mass-media în campania electorală pentru alegerile prezidențiale 2016 care a cuprins perioada 14 – 20 octombrie 2016. Sunt monitorizate 28 de instituții mass-media, inclusiv 12 posturi TV, 12 portaluri informaționale și patru ziare.

În această perioadă, posturile de televiziune private cu acoperire națională, cu excepția postului public Moldova 1, nu au difuzat dezbateri electorale. Foarte multe materiale, în special cele care au reflectat anumite acuzaţii la adresa candidaţilor, au fost dezechilibrate deoarece nu au respectat principiul pluralismului de surse şi nu au oferit dreptul la replică celor vizaţi. ”Posturile Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika TV, Jurnal TV, NTV Moldova și Accent TV nu au respectat Regulamentul privind reflectarea campaniei electorale în alegerile prezidențiale din 30 octombrie 2016 în mijloacele de informare în masă din RM și s-au abătut de la prevederile Codului Electoral (art64 ) și ale Codului Audiovizualului (art.7)3, potrivit cărora campania electorală trebuie reflectată într-un mod responsabil, echilibrat și imparțial”, a constatat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

”Lipsa dezbaterilor electorale la unele posturi TV cu acoperire națională în orele de maximă audienţă de seară este o sfidare a bunului simț și a interesului public. Telespectatorii sunt privați de accesul la informații relevante despre programele electorale ale candidaţilor, ceea ce i-ar ajuta pe alegători să voteze informat. CCA trebuie să ia act de această situație și să impună sancţiuni”, susține directorul executiv al API, Petru Macovei. Cu privire la comportamentul editorial al portalurilor online, raportul a constatat că unele portaluri reflectă campania electorală selectiv, mediatizând în context preponderent pozitiv doar acţiunile unor candidaţi, defavorizându-i editorial pe alţi candidaţi. În ziare, mai mult de jumătate din suprafața rezervată de ziarele monitorizate tematicii electorale a fost ocupată cu editoriale şi alte articole de opinie.

Raportul de monitorizare conține și câteva studii de caz care arată încălcarea de către unele instituţii media a normelor deontologice jurnalistice şi a prevederilor legislative privind reflectarea campaniei.

Concluziile generale pentru perioada 14 – 20 octombrie 2016 le găsiți aici. Raportul integral va fi publicat pe parcursul zilei de astăzi pe pagina web a API www.api.md și pe site-ul CJI www.media-azi.md. Rapoartele vor fi transmise instituțiilor media monitorizate, Comisiei Electorale Centrale și Consiliul Coordonator al Audiovizualului.

Instituţiile mass-media monitorizate:
Audiovizual: Moldova 1, Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika TV, Jurnal TV, Realitatea TV, NTV Moldova, ProTV Chişinău, TV7, Accent TV, N4 TV
Portaluri online: Agora.md, Deschide.md, Gagauzinfo.md, Jurnal.md, Moldova24.info, Newsmaker.md, Noi.md, Realitatea.md, Sputnik.md, Today.md, Unimedia.info, Ziarulnational.md
Presa scrisă: Komsomolskaia pravda v Moldove, Panorama, Săptămîna, Timpul.

Monitorizarea are loc în cadrul unui proiect finanţat de National Endowment for Democracy (SUA) şi Consiliul Europei, obiectivul proiectului fiind monitorizarea și informarea opiniei publice privind comportamentul editorial al instituțiilor mass-media în perioada electorală și în campania electorală pentru alegerile prezidențiale din Republica Moldova.

Persoană de contact: Diana Lungu, Coordonatoare comunicare API – 0 22 210602 sau diana.lungu@api.md





Statistica

  • 9549 comunicate de presă
  • 324 jurnalişti înscrişi
  • 129 instituţii/companii înscrise
  • 466 utilizatori înscrişi

Valid XHTML 1.0 Strict



Marketing si publicitate