Vizualizări: 10450
Serviciul apelurilor de urgență 112 va fi implementat în Moldova, începând cu anul acesta
18 Februarie 2016 — În Moldova va fi lansat serviciul unic al apelurilor de urgență de model european 112. Guvernul a susținut în ședința de miercuri, 17 februarie a.c., pachetul de proiecte prezentat de Ministerul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, care au ca scop crearea bazei legislativ-normative pentru instituirea serviciului.
Pachetul include Hotărârea de Guvern cu privire la aprobarea creării Instituţiei publice ,,Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112”; Conceptul tehnic al sistemului informaţional automatizat al Serviciului; Programul naţional de implementare al Serviciului și Regulamentul Comitetului interdepartamental pentru asigurarea interacţiunii dintre Serviciul 112 şi serviciile de urgenţă specializate.
Ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vasile Botnari, prezentând proiectele, a declarat că utilizarea numărului unic european 112 va asigura organizarea eficientă a serviciilor de urgență pe întreg teritoriul țării, după principiul „ghişeului unic”.
”Experiența arată că pentru acordarea eficientă a ajutorului în situaţiile de urgență, într-un număr mare din cazuri, este necesară implicarea a două sau mai multe servicii. Apelarea numărului 112 va permite alertarea şi implicarea simultană a tuturor serviciilor de urgenţă necesare, dar și creşterea operativităţii reacţionării. Totodată, datorită opțiunii de geolocație a apelului, timpul de chestionare a persoanei va fi redus la 15-25 de secunde, ce este foarte important în situațiile excepționale și de urgență, când pentru salvarea vieții unui om contează fiecare clipă. În același timp, implementarea proiectului va permite reducerea considerabilă a cantităţii apelurilor false şi abuzive”, a argumentat Vasile Botnari.
Serviciul 112 va fi organizat ca o structură aparte, cu statut de instituţie publică și va funcționa în baza alocaţiilor din bugetul de stat, mijloacele extrabugetare și din fondurile donatorilor.
Întreg procesul de creare a Serviciului va fi divizat în câteva proiecte, care vor fi realizate în paralel. Potrivit ministrului TIC, obiectivul de bază este ca Serviciului 112 să înceapă să funcționeze, etapizat, deja din anul acesta, iar în decurs de doi ani, sistemul să fie dat în exploatare integral. Astfel, implementarea noului serviciu va demara deja în zilele următoare.
Conform Programului de implementare a serviciului, în al II-lea trimestru al anului 2016 urmează să fie petrecute licitaţiile de achiziționare a mijloacelor tehnice și a produselor de program necesare pentru funcționarea sistemului informațional. Concomitent, vor fi selectate locaţiile pentru sediile Serviciului 112, vor fi organizate şi efectuate lucrări de amenajare și selectare a personalului.
Crearea Serviciului de Urgență 112 este o prevedere a Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană. Prin apelarea gratuită a unui singur număr 112, 24 din 24 ore vor putea fi accesate patru servicii: de poliţie, pompieri, asistenţă medicală de urgenţă şi serviciul gaze.
Pachetul include Hotărârea de Guvern cu privire la aprobarea creării Instituţiei publice ,,Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112”; Conceptul tehnic al sistemului informaţional automatizat al Serviciului; Programul naţional de implementare al Serviciului și Regulamentul Comitetului interdepartamental pentru asigurarea interacţiunii dintre Serviciul 112 şi serviciile de urgenţă specializate.
Ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vasile Botnari, prezentând proiectele, a declarat că utilizarea numărului unic european 112 va asigura organizarea eficientă a serviciilor de urgență pe întreg teritoriul țării, după principiul „ghişeului unic”.
”Experiența arată că pentru acordarea eficientă a ajutorului în situaţiile de urgență, într-un număr mare din cazuri, este necesară implicarea a două sau mai multe servicii. Apelarea numărului 112 va permite alertarea şi implicarea simultană a tuturor serviciilor de urgenţă necesare, dar și creşterea operativităţii reacţionării. Totodată, datorită opțiunii de geolocație a apelului, timpul de chestionare a persoanei va fi redus la 15-25 de secunde, ce este foarte important în situațiile excepționale și de urgență, când pentru salvarea vieții unui om contează fiecare clipă. În același timp, implementarea proiectului va permite reducerea considerabilă a cantităţii apelurilor false şi abuzive”, a argumentat Vasile Botnari.
Serviciul 112 va fi organizat ca o structură aparte, cu statut de instituţie publică și va funcționa în baza alocaţiilor din bugetul de stat, mijloacele extrabugetare și din fondurile donatorilor.
Întreg procesul de creare a Serviciului va fi divizat în câteva proiecte, care vor fi realizate în paralel. Potrivit ministrului TIC, obiectivul de bază este ca Serviciului 112 să înceapă să funcționeze, etapizat, deja din anul acesta, iar în decurs de doi ani, sistemul să fie dat în exploatare integral. Astfel, implementarea noului serviciu va demara deja în zilele următoare.
Conform Programului de implementare a serviciului, în al II-lea trimestru al anului 2016 urmează să fie petrecute licitaţiile de achiziționare a mijloacelor tehnice și a produselor de program necesare pentru funcționarea sistemului informațional. Concomitent, vor fi selectate locaţiile pentru sediile Serviciului 112, vor fi organizate şi efectuate lucrări de amenajare și selectare a personalului.
Crearea Serviciului de Urgență 112 este o prevedere a Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană. Prin apelarea gratuită a unui singur număr 112, 24 din 24 ore vor putea fi accesate patru servicii: de poliţie, pompieri, asistenţă medicală de urgenţă şi serviciul gaze.
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2268
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1652
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33