Nume
Parola
Vizualizări: 3419
„Fac ce vreau, dar ştiu ce fac!” – campanie de sănătate lansată prin 8 filmuleţe create de adolescenţi
Chişinău, 5 Aprilie 2014 — O campanie cu genericul „Fac ce vreau, dar ştiu ce fac!” adresată adolescenţilor a fost lansată sâmbătă, 5 aprilie 2014, la Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor „NEOVITA” din Chişinău. Campania are ca scop prevenirea comportamentelor riscante în rândurile adolescenţilor. Campana este realizată de Asociaţia „Sănătate pentru Tineri”, cu susţinerea Ministerului Sănătăţii şi Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC), în cadrul proiectului „Generaţie Sănătoasă”.

„Doar împreună cu tinerii putem face lucruri valoroasă pentru sănătatea și dezvoltarea lor. Tinerii au făcut nu doar niște filme, ci au transmis mesaje semenii lor despre sănătate fără probleme și dragoste fără complicații”, a spus Galina Leșco, Directorul Centrului de Sănătate Prietenos Tinerilor „Neovita” și Coordonator Național al Proiectului „Generație Sănătoasă”.

Campania „Fac ce vreau, dar ştiu ce fac!”, care este parte a unei iniţiative mai ample „Vreau o Generaţie Sănătoasă!”, a demarat odată cu lansarea în spaţiul online a 8 filme de 1 minut, realizate de 16 adolescenţi de 14-18 ani, în prezența tinerilor, partenerilor și reprezentanților serviciilor de sănătate prietenoase tinerilor din toată țara, reuniți cu această ocazie la Chișinău.

„Mesajele acestor filme sunt foarte adevărate și credibile, pentru că sunt spuse de tineri, de la egal la egal, pentru semenii lor, iar situațiile sunt luate chiar din viață”, a afirmat, în cadrul evenimentului, Tatiana Zatîc, Şefa Direcţiei Asistență Medicală Primară a Ministerului Sănătății.

Anterior, tinerii au identificat comportamentele care le pot afecta sănătatea şi au formulat soluţii – comportamente sigure, care-i pot proteja. Ei au învăţat să elaboreze mesaje video pentru a promova mesajele de sănătate: au scris scenarii, au regizat filmele de 1 minut şi au jucat rolurile în calitate de actori. Cei 16 adolescenţi au creat filmele cu ajutorul specialiştilor de la Centrul Media pentru Tineri şi cu ajutorul specialiştilor în sănătate de la Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor „NEOVITA”.

„Aceste filme sunt adevărate spoturi sociale și sunt deopotrivă valoroase și pentru adulți, și pentru adolescenți. Prin aceste filme părinții pot înțelege mai bine cu ce situații se confruntă copiii lor”, a menționat Natalia Cernat, Coordonator Comunicare la Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC).

Prin filmele lor, adolescenţii au abordat cele mai frecvente probleme cu care se confruntă semenii lor:

1. Percepţia imaginii de sine - „Doar o vârstă”
2. Presiunea grupului de semeni - „Fata cu ceaiul”
3. Negocierea unei relației sexuale - filmul „Dacă mă iubești…”
4. Consumul de tutun şi alcool - „Meciul de baschet”
5. Problemele de nutriţie - „Sunt frumos și sănătos”
6. Violenţa - „Bătaia”
7. Intimidarea - „Colegii mei”
8. Suicidul - „Superman”

În aceste filme tinerii promovează din perspectiva lor şi, deseori cu umor, soluţii pentru o viaţă fără tutun şi alcool, fără violenţă şi intimidare, fără depresii şi suicid. Tinerii optează pentru sănătate fără probleme şi dragoste fără complicaţii.

Ideea promovată de adolescenţi şi adulţii mentori este simplă: există comportamente protectoare şi bine ar fi să le cunoaştem şi să le deprindem.

Începând din 5 aprilie 2014, tinerii promovează filmuleţele pe reţelele de socializare, bloguri, pagini web personale.


Contacte:
Asociația "Sănătate pentru Tineri"
str. Socoleni, 19
MD 2020, or. Chişinău
Republica Moldova
tel.: (022) 40.66.34
tel/fax: (022) 40.66.32
www.sspt.md