Nume
Parola
Vizualizări: 7062
Cod galben de bunătate pentru sâmbătă, 23 aprilie. Implică-te în campania „Masa Bucuriei” și transformă donația ta în prânzul de pe masa celor nevoiași.
Chișinău, 21 Aprilie 2016 — Sâmbătă, la data de 23 aprilie, Misiunea Socială Diaconia desfășoară campania națională „Masa Bucuriei”. În supermarketurile din întreaga țară va avea loc, al șaptelea an consecutiv, colecta de produse alimentare pentru susținerea persoanelor vârstnice și celor din familii social-vulnerabile. Toate donațiile acumulate vor fi transformate în prânzuri zilnice și pachete alimentare distribuite beneficiarilor de la șase cantine sociale dezvoltate de Diaconia și partenerii campaniei.

Igor Belei, directorul Misiunii Sociale „Diaconia”: În campania de Paşti din 2015 am colectat peste 22 tone de produse alimentare. Acestea s-au transformat în 863 de pachete alimentare și peste 26 mii de prânzuri calde oferite zilnic prin intermediul cantinelor sociale. Şi în acest an, venim cu îndemnul să participaţi la campania de Paşti ,,Masa Bucuriei”, în speranţa că astfel vom reuşi să aducem bucuria pascală şi grija ca ,,pâinea noastră cea de toate zilele” să fie tot anul pe masa celor nevoiaşi. E o faptă prin care reușim să le oferim bătrânilor siguranța și căldura unei familii.

În această sâmbătă, în 70 de magazine din Chișinău și 30 de magazine locale, va avea loc colecta națională de colectare a produselor alimentare pentru susținerea persoanelor nevoiașe.

Campania de Paști „Masa Bucuriei” va avea loc într-o singură zi, în 17 localități: Chișinău, Bălți, Cahul, Edineț, Căușeni, Cantemir, Ungheni, Ștefan-Vodă, Strășeni, Călărași, Soroca, Hâncești, Dondușeni și altele.
Lista magazinelor implicate în campanie poate fi găsită accesând linkul: http://bit.ly/25P4yuZ

În această zi, cei peste 700 de tineri voluntari îi vor informa și îndemna pe oameni ca, în preajma Sărbătorilor de Paşti, în afară de produsele achiziţionate pentru familie, să doneze produse pentru susţinerea celor în dificultate.

Pe parcursul celor trei săptămâni de promovare a campaniei, au fost organizate lecții de solidaritate la care au participat peste 400 de elevi și studenți din 5 instituții de învățământ din țară. Prin intermediul unui joc de rol, elevii au devenit persoane vârstnice și au fost nevoite să împartă pensia mică pe cheltuielile zilnice. Doritorii de a se implica în campania de caritate au fost recrutați pentru a deveni voluntarii ce vor îndemna lumea să doneze produse alimentare pentru sprijinirea bătrânilor.

Lina Burduh, voluntar în campania „Masa Bucuriei”: Campania „Masa Bucuriei” este pentru mine o campanie de suflet, deoarece este important să pot întinde o mână de ajutor persoanelor care vin la cantina socială nu doar pentru un prânz, dar și pentru o vorbă caldă. Sper din suflet ca oamenii să conștientizeze situația în care se află o mare parte din bătrânii din țara noastră. Fac apel către oamenii cu inimă mare să răspundă apelului nostru, adică a voluntarilor, de a susține campania și să lase, în boxe, donația lor de produse alimentare. Doar astfel putem construi o societate unită și solidară.

În ziua campaniei, în supermarketuri are loc doar colecta de produse alimentare, nu și de resurse financiare. Toți cei care vor să suțină campania prin donații financiare o pot face online.

Cu 15 lei putem oferi zilnic un prânz cald pentru cei care acesta înseamnă încă o zi din viață.

Cum puteți realiza o donație financiară și alte detalii despre metodele de implicare în campanie găsiți aici - http://diaconia.md/category.php?l=ro&idc=460&t=/Campanii/Campania-de-Pati/Campania-de-Pati-Masa-Bucuriei-2016

În campania de Paști „Masa Bucuriei” 2015, împreună cu miile de donatori și cei peste 600 de voluntari, am reușit să colectăm 22 de tone de produse alimentare. În acest an organizatorii planifică să adune o cantitate de 30 de tone de produse alimentare neperisabile necesare pentru dotarea a șase cantine sociale dezvoltate de Diaconia și partenerii locali ai campaniei. Toate donațiile vor deveni prânzuri calde zilnice și pachete alimentare distribuite bătrânilor și persoanelor din familii social- vulnerabile din localitățile unde are loc colecta.

Campania de Paști „Masa Bucuriei” 2016 se desfăşoară cu binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor, cu acordul Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova, precum şi cu susţinerea:

Partenerilor: Linella, Unimarket, Green Hills, Velmart, Fourchette, IMC Market, Riga, METRO Cash & Carry, Supermarket Nr. 1, Sanin.

Partenerului media general: Jurnal TV și Jurnal FM
Partenerilor media general online: Forum
Partenerilor media: Agora, Radio Chişinău, Radio Noroc, Radio Moldova, Radio Moldova Tineret, Moldova 1,Ziarul de Gardă, Timpul, Unimedia,  Diez, Civic Fest, Știri Locale, Image Studio,Yon Savin Photography, OWH studio, Simpals.

Parteneri locali: Caritas, Neoumanist, Regina Pacis și 15 parohii ale Mitropoliei Basarabiei din întreaga țară.

Persoană de contact:

Ludmila Popescu
Responsabil de relații cu presa
Tel: (+373 22) 46 32 28
Mob.: 068089865
e-mail: pr@diaconia.md
ludmila.diaconia@gmail.com
site: www.diaconia.md