Vizualizări: 5104
„Glasul Tinerilor”: „Renunțând la cumpărăturile realizate în pungile de plastic, contribuim la crearea unui mediu sănătos și curat”
Chişinău, 23 Mai 2014 — Pe 25 mai 2014, la Chișinău, în incinta magazinelor „Linella”, care se află în sectoarele Buiucani (str. Onisifor Ghibu 7/2) și Ciocana (str. Ion Dumeniuc 12), se va desfășura o amplă campanie ecologică, ce constă în promovarea ideii de înlocuire a pungilor din polietilenă, cu pungi din textil.
Campania „Fii ECOlogic!” este organizată de grupul de inițiativă al Băncii Mondiale „Glasul Tinerilor”, care este un grup consultativ format din 18 tineri, ce oferă posibilitatea includerii viziunilor tinerilor din țară în programele Băncii Mondiale.
De ce anume pungile eco?
Acestea sunt numite astfel, nu datorită faptului că ar fi fost confecționate din materiale naturale, dar, deoarece ele nu au un efect negativ asupra mediului înconjurător. Ele sunt create pentru a înlocui pungile din polietilenă. Acestea din urmă nu sunt supuse descompunerii, astfel încît în timpul arderii, ele elimină substanțe nocive, care în etapa finală, ajung în atmosferă. Pungile din polietilenă, cu ușurință pot fi numite cauza decesului multor păsări și animale. Durata de utilizare a acestei pungi este de câteva minute, iar pentru descompunerea acesteia sunt necesari circa 400 ani. Comparativ cu pungile din polietilenă, acele ecologice pot fi reutilizate. Acestea pot rezista unei mase de până la 30 de kg și datorită rezistenței lor, înlocuiesc aproximativ 8-10 pungi din polietilenă. Renunțînd la aceste pungi, fiecare va economisi cîte 50 de litri de petrol pe an.
De fapt, nu contează atît de mult cifrele. Important este că această inițiativă are și un caracter social corporativ, care a sensibilizat și mediul de afaceri, fiind receptive următoarele organizații și companii: „Asociația Națională a Apicultorilor din Republica Moldova”; „Raiffeisen Leasing”, „Magenta Consulting”, pentru care responsabilitatea socială a afacerilor nu reprezintă un mijloc de a obține o etichetă înaltă în societate. Contribuția acestora constă în valorile etice, atitudine respectuoasă față de oameni, societate și mediul înconjurător.
În Republica Moldova, multe companii, conform propriei inițiative, implementează diverse programe sociale. Însă, la moment nu există careva din ele, care și-ar focusa obiectivul asupra fenomenului ecologic. Iată de ce Campania „Fii ECOlogic!”, pe lîngă scopul de informare, are drept țintă inițierea acelui semnal de alarmă către societate, dar și responsabilizarea mediului de afaceri.
Doar împreună vom reuși să creăm un mediu mai frumos și curat. Viitorul planetei depinde de noi.
Ora: 10:30
Data: 25 mai 2014
Locația: Supermarket Linella
Adresa: str. Ion Dumeniuc 12
Persoana de contact: Olga Sainciuc
Tel: 069175751
Campania „Fii ECOlogic!” este organizată de grupul de inițiativă al Băncii Mondiale „Glasul Tinerilor”, care este un grup consultativ format din 18 tineri, ce oferă posibilitatea includerii viziunilor tinerilor din țară în programele Băncii Mondiale.
De ce anume pungile eco?
Acestea sunt numite astfel, nu datorită faptului că ar fi fost confecționate din materiale naturale, dar, deoarece ele nu au un efect negativ asupra mediului înconjurător. Ele sunt create pentru a înlocui pungile din polietilenă. Acestea din urmă nu sunt supuse descompunerii, astfel încît în timpul arderii, ele elimină substanțe nocive, care în etapa finală, ajung în atmosferă. Pungile din polietilenă, cu ușurință pot fi numite cauza decesului multor păsări și animale. Durata de utilizare a acestei pungi este de câteva minute, iar pentru descompunerea acesteia sunt necesari circa 400 ani. Comparativ cu pungile din polietilenă, acele ecologice pot fi reutilizate. Acestea pot rezista unei mase de până la 30 de kg și datorită rezistenței lor, înlocuiesc aproximativ 8-10 pungi din polietilenă. Renunțînd la aceste pungi, fiecare va economisi cîte 50 de litri de petrol pe an.
De fapt, nu contează atît de mult cifrele. Important este că această inițiativă are și un caracter social corporativ, care a sensibilizat și mediul de afaceri, fiind receptive următoarele organizații și companii: „Asociația Națională a Apicultorilor din Republica Moldova”; „Raiffeisen Leasing”, „Magenta Consulting”, pentru care responsabilitatea socială a afacerilor nu reprezintă un mijloc de a obține o etichetă înaltă în societate. Contribuția acestora constă în valorile etice, atitudine respectuoasă față de oameni, societate și mediul înconjurător.
În Republica Moldova, multe companii, conform propriei inițiative, implementează diverse programe sociale. Însă, la moment nu există careva din ele, care și-ar focusa obiectivul asupra fenomenului ecologic. Iată de ce Campania „Fii ECOlogic!”, pe lîngă scopul de informare, are drept țintă inițierea acelui semnal de alarmă către societate, dar și responsabilizarea mediului de afaceri.
Doar împreună vom reuși să creăm un mediu mai frumos și curat. Viitorul planetei depinde de noi.
Ora: 10:30
Data: 25 mai 2014
Locația: Supermarket Linella
Adresa: str. Ion Dumeniuc 12
Persoana de contact: Olga Sainciuc
Tel: 069175751
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1317
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33