Nume
Parola
Vizualizări: 3100
Actorii educaţionali trebuie să participe la dezbateri publice asupra strategiilor şi politicilor elaborate de Ministerul Educaţiei
Chişinău, 21 Septembrie 2012 — Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura a avut o întrevedere cu membrii DGÎTS Rezina, manageri şi profesori ai instituţiilor de învăţămînt din raion. În cadrul întrevederii s-a discutat, în special, despre necesitatea implicării actorilor direcţi, cadrele didactice, manageri, pe lîngă beneficiarii şi actorii indirecţi, societatea civilă, mediul economic etc. în procesul participativ de discuţii asupra strategiilor şi politicilor Ministerului Educaţiei. Procesul participativ este elementul ce asigură calitatea documentelor ce reglementează activitatea ulterioară în cadrul sistemului.

Toţi actorii educaţionali au fost solicitaţi să participe şi în procesul de dezbateri publice asupra Propunerii de Politică Publică cu privire la Reconceptualizarea învăţămîntului pedagogic. Documentul va fi plasat în curînd pe site-ul Ministerului Educaţiei.

Pe agenda discuţiilor au fost şi alte subiecte de noutate: concepţia învăţării pe parcursul întregii vieţi, care este în proces de elaborare, recunoaşterea educaţiei informale şi non formale, evaluarea cadrelor didactice în baza unor indicatori cuantificabili, prevăzuţi de noua Carte Creditară, necesitatea revizuirii conţinutului conferinţelor pedagogice anuale. De asemenea, directorii instituţiilor şcolare, cadrele didactice au fost informaţi despre obligativitatea stăpînirii competenţelor digitale, pentru a putea aplica noile tehnologii informaţionale ( softuri, biblioteci on-line,table interactive) în demersul managerial şi educaţional.

Participanţii la întrunire au vorbit despre necesitatea elaborării unor recomandări, ghiduri pentru profesori, care i-ar ajuta să-i consilieze psihologic pe copiii, ai căror părinţii sunt la muncă peste hotare. Profesorii, dar şi managerii şcolari, au solicitat evaluarea cursurilor de formare profesională şi a instituţiilor care oferă asemenea servicii, în vederea îmbunătăţirii calităţii acestora. Ministerul Educaţiei a planificat deja realizarea unui studiu de evaluare a cursurilor de formare profesională. Intervenţia, şi la acest capitol, se înscrie în abordarea sistemică de modernizare şi sporire a calităţii întregului pachet de servicii educaţionale.

Viceministra Educaţiei a avut întrevederi şi cu elevii şi cadrele didactice din Şcoala Profesională Rezina. Atît elevii, cît şi profesorii au vorbit despre necesitatea manualelor şi a materialului didactic, dotării laboratoarelor de producţie cu echipament modern, consolidării dialogului şi parteneriatelor cu actorii din mediul economic. Viceministra educaţiei a anunţat participanţii că, în cîteva zile, Ministerul Educaţiei va lansa un sondaj de opinie cu privire la metodologia de admitere şi calitatea procesul instructiv-educativ şi a solicitat implicarea tuturor actorilor educaţionali în dezbaterile iniţiate de Ministerul Educaţiei şi pe acest subiect, şi pe cele care vor urma.