Vizualizări: 2436
Asistența acordată absolovenților instituțiilor rezidențiale discutată de către experți
Chişinău, 27 Iunie 2012 — Susținerea absolvenților instituțiilor rezidențiale, politici promovate și acțiunile întreprinse de către stat au fost discutate,marți, 26 iunie curent, în cadrul unei întruniri a reprezentanților autorităților administrației publice centrale și locale și ai societății civile.
Evenimentul a fost organizat de către secretariatul permanent al Consiliului Național pentru protecția Drepturilor Copilului, în parteneriat cu Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului, cu suportul UNICEF în Republica Moldovași Ambasada Franței în Republica Moldova.
În deschiderea ședinței, viceministrul Educației, Tatiana Potîng, a vorbit despre importanța reformei sistemului rezidențial de îngrijire a copilului inițiată acum cîțiva ani de către Ministerul Educației, în comun cu partenerii de dezvoltare, societatea civilă și administrațiile publice locale.
”Nu mai puțin importante sînt și acțiunile pe care le întreprinde ministerul pentru susținerea absolvenților instituțiilor de tip rezidențial, crearea condițiilor pentru ca aceștia să-și continue studiile și să se poată angaja în cîmpul muncii. Cu toate acestea, în acest domeniu, mai există probleme care necesită a fi soluționate în colaborare cu actorii antrenați”, a spus dna Potîng.
Potrivit lui Valentin Crudu, director, Direcția generală învățămînt preșcolar, primar și secundar general, Ministerul Educației a întreprins acțiuni concrete în vederea orientării profesionale a absolvenților: realizarea cursurilor de instruire privind elaborarea CV-ului; organizarea vizitelor la întreprinderi, școli profesionale; organizarea cercurilor de creație; deschiderea claselor de meserii; organizarea întîlnirilor cu meșteri populari; deschiderea atelierilor în cadrul instituției etc.
În calitate de prioritate, ministerul își propune să elaboreze și să implementeze cadrul normativ ce va asigura o interacțiune eficientă între instituțiile de învățămînt și piața muncii, crearea și dezvoltarea serviciilor de consiliere și orientare profesională a tinerilor; majorarea numărului de servicii oferite de instituțiile de învățămînt general pentru tinerii cu cerințe educaționale speciale ș.a.
În anul curent, 799 de copii au absolvit instituțiile de tip rezidențial, iar în anul 2011-1086 de elevi. Din cei 1086 de absolvenți, 27,5 la sută s-au întors la locul de baștină fără,a-și continua studiile; 27,3 la sută au fost înmatriculați în școlile/clasele de meserii; 24,1 la sută-înmatriculați în școlile profesionale, iar 13,5 la sută din ei-în liceu sau colegiu.
Evenimentul a fost organizat de către secretariatul permanent al Consiliului Național pentru protecția Drepturilor Copilului, în parteneriat cu Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului, cu suportul UNICEF în Republica Moldovași Ambasada Franței în Republica Moldova.
În deschiderea ședinței, viceministrul Educației, Tatiana Potîng, a vorbit despre importanța reformei sistemului rezidențial de îngrijire a copilului inițiată acum cîțiva ani de către Ministerul Educației, în comun cu partenerii de dezvoltare, societatea civilă și administrațiile publice locale.
”Nu mai puțin importante sînt și acțiunile pe care le întreprinde ministerul pentru susținerea absolvenților instituțiilor de tip rezidențial, crearea condițiilor pentru ca aceștia să-și continue studiile și să se poată angaja în cîmpul muncii. Cu toate acestea, în acest domeniu, mai există probleme care necesită a fi soluționate în colaborare cu actorii antrenați”, a spus dna Potîng.
Potrivit lui Valentin Crudu, director, Direcția generală învățămînt preșcolar, primar și secundar general, Ministerul Educației a întreprins acțiuni concrete în vederea orientării profesionale a absolvenților: realizarea cursurilor de instruire privind elaborarea CV-ului; organizarea vizitelor la întreprinderi, școli profesionale; organizarea cercurilor de creație; deschiderea claselor de meserii; organizarea întîlnirilor cu meșteri populari; deschiderea atelierilor în cadrul instituției etc.
În calitate de prioritate, ministerul își propune să elaboreze și să implementeze cadrul normativ ce va asigura o interacțiune eficientă între instituțiile de învățămînt și piața muncii, crearea și dezvoltarea serviciilor de consiliere și orientare profesională a tinerilor; majorarea numărului de servicii oferite de instituțiile de învățămînt general pentru tinerii cu cerințe educaționale speciale ș.a.
În anul curent, 799 de copii au absolvit instituțiile de tip rezidențial, iar în anul 2011-1086 de elevi. Din cei 1086 de absolvenți, 27,5 la sută s-au întors la locul de baștină fără,a-și continua studiile; 27,3 la sută au fost înmatriculați în școlile/clasele de meserii; 24,1 la sută-înmatriculați în școlile profesionale, iar 13,5 la sută din ei-în liceu sau colegiu.
Autor: Ministerul Educatiei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33