Nume
Parola
Vizualizări: 2274
Proiectul „UN START BUN ÎN VIAŢĂ pentru copiii din mediul rural din Moldova”, la finele I etape
Chişinău, 18 Mai 2012 — Şefi de direcţii învăţămînt, tineret şi sport, directori de grădiniţe şi de centre comunitare din republică au participat joi, 17 mai curent, la conferinţa de totalizare a I etape a proiectului „Un start bun în viaţă pentru copiii din mediul rural din Moldova”. Proiectul a fost implementat de Programul Educaţional „Pas cu Pas” în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Fundaţia LED.
Potrivit lui Valentin Crudu, director al direcţiei generale învăţămînt preşcolar, primar şi secundar general din cadrul ME, programul dat a venit în susţinerea proiectului „Educaţie pentru Toţi-Iniţiativă de Acţiune Rapidă” pentru asigurarea condiţiilor optime de creştere şi dezvoltare a copiilor din zonele rurale, de a susţine modernizarea domeniului educaţiei timpurii şi a spori accesul copiilor la servicii educaţionale de calitate.
Potrivit lui Valentin Crudu, pentru organizarea eficientă a sistemului de educaţie timpurie, Ministerul Educaţiei în parteneriat cu donatori şi APL, a înregistrat, pe parcursul ultimilor ani, reuşite incontestabile în domeniu, asigurînd acces la educaţie de calitate pentru copiii de vîrstă timpurie, inclusiv pentru cei cu nevoi speciale.
Astfel, a crescut rata de înrolare a copiilor în instituţii preşcolare – 66% în 2004 pînă la 77% în 2010; au fost formaţi cca 6,5 mii coordonatori şi educatori din centre comunitare şi grădiniţe renovate, inspectori şi specialişti în domeniul educaţiei timpurii, reprezentanţi APL, formatori şi mentori naţionali ; au fost elaborate cărţi pentru copiii de vîrstă timpurie; au fost deschise şi dotate trei centre de reabilitare pentru copii cu nevoi speciale. În total au beneficiat de serviciile proiectului 98 de centre comunitare şi grădiniţe. Prin implicarea comunităţilor în programele de dezvoltare timpurie, a fost asigurat accesul la educaţie pentru 1672 copii din familii dezavantajate.
Drept obiective ulterioare, Ministerul Educaţiei îşi propune majorarea ratei de înrolare în programe de educaţie timpurie, sporirea calităţii serviciilor de educaţie şi dezvoltare timpurie prin instruirea educatorilor, asigurarea metodico-didactică şi tehnico-materială a instituţiilor de educaţie şi dezvoltare timpurie a copilului, conform standardelor în vigoare, reducerea discrepanţei dintre rata de înrolare la nivel rural faţă de cel urban cu 10 %, extinderea serviciilor de educaţie timpurie în cele 180 comunităţi unde nu există grădiniţe, crearea şi dezvoltarea programelor parentale.