Vizualizări: 2499
Viceministrul Educaţiei, Tatiana Potîng a avut o întrevedere cu noul Director al UNICEF
Chişinău, 15 Mai 2012 — Viceministrul Educaţiei, Tatiana Potîng, a avut o întrevedere cu noul Director al UNICEF pentru Europa de Est și Țările CSI, doamna Marie-Pierre Poirier şi reprezentanţi ai UNICEF în Moldova. Întrevederea a avut loc în cadrul vizitei de documentare în raionul Orhei, la care au fost prezentate şi discutate proiectele educaţionale şi de protecţie a copilului, promovate de Ministerul Educaţiei în parteneriat cu UNICEF.
Viceministrul Tatiana Potîng, a mulţumit întregii echipe UNICEF pentru suportul oferit ministerului în desfăşurarea proiectelor care au drept scop asigurarea accesului tuturor copiilor din Republica Moldova la o educaţie de calitate. Printre cele mai vaste proiecte, viceministrul Tatiana Potîng a menţionat implementarea reformei structurale în învăţămînt, care a fost impusă de micşorarea populaţiei şcolare în Republica Moldova.
Potrivit Tatianei Potîng, o altă reformă iniţiată de ME în anul 2007, în parteneriat cu UNICEF şi alţi actori sociali, este cea de restructurare a sistemului rezidenţial care are drept scop asigurarea şi respectarea dreptului copilului de a creşte în mediul familial. Prin acţiunile întreprinse, de la iniţierea reformei, s-a reuşit reducerea cu 50 la sută a numărului de copii plasaţi în instituţiile de tip rezidenţial, prin crearea serviciilor de educaţie alternative.
În parteneriat cu UNICEF, în perioada de referinţă, a continuat procesul de pilotare a modelului de şcoală Prietenoasă Copilului în alte două raioane Leova (5 instituţii) şi Orhei (5 instituţii).
Viceministrul Tatiana Potîng a menţionat despre realizările înregistrate de către Ministerul Educaţiei cu susţinerea nemijlocit a UNICEF la capitolul asigurării accesului la educaţia timpurie a tuturor copiilor de vîrstă preşcolară. În acest sens, au fost întreprinse măsuri de revitalizare a instituţiilor preşcolare, de instituire a centrelor comunitare în localităţile care nu dispun de aceste instituţii, precum şi de consolidare a bazei didactico-materiale. Cu suportul UNICEF în colectarea de fonduri, 400 de instituţii preşcolare şi centre comunitare din republică au beneficiat de jocuri cognitive în valoare de peste 571,200 dolari SUA oferite de Compania Internaţională LEGO.
Ca urmare a realizărilor înregistrate de Republica Moldova în sistemul de educaţie timpurie, a fost obţinută a III-a tranşă a Proiectului „Parteneriat Global pentru Educaţie”, în valoare de 4,4 mln dolari SUA.
La rîndul său, Directorul UNICEF pentru Europa de Est și Țările CSI, doamna Marie-Pierre Poirier, a apreciat paşii întreprinşi de către Ministerul Educaţiei în sporirea accesului tuturor copiilor la servicii educaţionale de calitate. Dna Poirier s-a arătat impresionată de succesul realizat de Republica Moldova în procesul de incluziune a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, plasîndu-se pe primul loc în regiune, într-o perioadă foarte scurtă.
Dna Poirier a dat asigurări că UNICEF va susţine şi în continuare proiectele iniţiate de Guvernul Republicii Moldova în beneficiul copilului şi a familiei.
Agenda evenimentului a inclus şi efectuarea vizitei la grădiniţa cu practici incluzive nr.12 „Curcubeu” din or. Orhei, care mai bine de cinci ani a început promovarea proiectului educaţiei incluzive. Grădiniţa din Orhei este frecventată de circa 250 de copii dintre care 36 sunt cu cerinţe educaţionale speciale, adică au dizabilităţi atît fizice, cît şi mentale.
Pînă în prezent, Ministerul Educaţiei în parteneriat cu administraţia publică locală, UNICEF în Moldova şi alte ONG-uri din domeniu au dezvoltat servicii de educaţie incluzivă în 158 de instituţii preuniversitare.
Viceministrul Tatiana Potîng, a mulţumit întregii echipe UNICEF pentru suportul oferit ministerului în desfăşurarea proiectelor care au drept scop asigurarea accesului tuturor copiilor din Republica Moldova la o educaţie de calitate. Printre cele mai vaste proiecte, viceministrul Tatiana Potîng a menţionat implementarea reformei structurale în învăţămînt, care a fost impusă de micşorarea populaţiei şcolare în Republica Moldova.
Potrivit Tatianei Potîng, o altă reformă iniţiată de ME în anul 2007, în parteneriat cu UNICEF şi alţi actori sociali, este cea de restructurare a sistemului rezidenţial care are drept scop asigurarea şi respectarea dreptului copilului de a creşte în mediul familial. Prin acţiunile întreprinse, de la iniţierea reformei, s-a reuşit reducerea cu 50 la sută a numărului de copii plasaţi în instituţiile de tip rezidenţial, prin crearea serviciilor de educaţie alternative.
În parteneriat cu UNICEF, în perioada de referinţă, a continuat procesul de pilotare a modelului de şcoală Prietenoasă Copilului în alte două raioane Leova (5 instituţii) şi Orhei (5 instituţii).
Viceministrul Tatiana Potîng a menţionat despre realizările înregistrate de către Ministerul Educaţiei cu susţinerea nemijlocit a UNICEF la capitolul asigurării accesului la educaţia timpurie a tuturor copiilor de vîrstă preşcolară. În acest sens, au fost întreprinse măsuri de revitalizare a instituţiilor preşcolare, de instituire a centrelor comunitare în localităţile care nu dispun de aceste instituţii, precum şi de consolidare a bazei didactico-materiale. Cu suportul UNICEF în colectarea de fonduri, 400 de instituţii preşcolare şi centre comunitare din republică au beneficiat de jocuri cognitive în valoare de peste 571,200 dolari SUA oferite de Compania Internaţională LEGO.
Ca urmare a realizărilor înregistrate de Republica Moldova în sistemul de educaţie timpurie, a fost obţinută a III-a tranşă a Proiectului „Parteneriat Global pentru Educaţie”, în valoare de 4,4 mln dolari SUA.
La rîndul său, Directorul UNICEF pentru Europa de Est și Țările CSI, doamna Marie-Pierre Poirier, a apreciat paşii întreprinşi de către Ministerul Educaţiei în sporirea accesului tuturor copiilor la servicii educaţionale de calitate. Dna Poirier s-a arătat impresionată de succesul realizat de Republica Moldova în procesul de incluziune a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, plasîndu-se pe primul loc în regiune, într-o perioadă foarte scurtă.
Dna Poirier a dat asigurări că UNICEF va susţine şi în continuare proiectele iniţiate de Guvernul Republicii Moldova în beneficiul copilului şi a familiei.
Agenda evenimentului a inclus şi efectuarea vizitei la grădiniţa cu practici incluzive nr.12 „Curcubeu” din or. Orhei, care mai bine de cinci ani a început promovarea proiectului educaţiei incluzive. Grădiniţa din Orhei este frecventată de circa 250 de copii dintre care 36 sunt cu cerinţe educaţionale speciale, adică au dizabilităţi atît fizice, cît şi mentale.
Pînă în prezent, Ministerul Educaţiei în parteneriat cu administraţia publică locală, UNICEF în Moldova şi alte ONG-uri din domeniu au dezvoltat servicii de educaţie incluzivă în 158 de instituţii preuniversitare.
Autor: Ministerul Educatiei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33