Vizualizări: 2322
A fost lansat studiul “Sistemul de învăţămînt superior din Republica Moldova în contextul procesului de la Bologna”
Chişinău, 27 Februarie 2012 — Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura, reprezentanţi ai Direcţiei învăţămînt superior şi Direcţiei relaţii internaţionale şi integrare europeană din cadrul ministerului educaţiei, rectori şi prorectori au participat la lansarea studiului “Sistemul de învăţămînt superior din Republica Moldova în contextul procesului de la Bologna: 2005-2011”. Studiul a fost realizat de Institutul pentru Dezvoltare şi Iniţiative Sociale (IDIS) “Viitorul”, cu suportul Fundaţiei Soros-Moldova.
Autorii studiului au evaluat situaţia curentă a învăţămîntului superior din Republica Moldova, în contextul implementării obiectivelor procesului de la Bologna.
Experţii au prezentat constatări, dar şi recomandări pentru o mai largă răspîndire, în sistemul de învăţămînt superior, a obiectivelor şi valorilor Procesului de la Bologna.
Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura, a afirmat că ministerul educaţiei întreprinde un şir de acţiuni consolidate pentru implementarea prevederilor Procesului Bologna, care se regăsesc atît în proiectul Codului Educaţiei, cît şi în Acordul de Asociere Republica Moldova – Uniunea Europeană.
Odată cu aprobarea Codului Educaţiei, studiile de doctorat vor fi instituite drept ciclul III în structura învăţămîntului superior. Proiectul Codului Educaţiei prevede, de asemenea, descentralizarea procesului de finanţare a cercetării ştiinţifice, dar şi trasează, în mod clar, nivelele de educaţie. Va fi creată Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii, care va acredita şi evalua instituţiile de învăţămînt superior. Loretta Handrabura a menţionat că ministerul educaţiei pledează pentru o guvernare studenţească eficientă şi pentru o autonomie universitară veridică, proiect care va fi pilotat.
Şi cu această ocazie, viceministra educaţiei, a solicitat implicarea societăţii civile, a cadrelor didactice, studenţilor etc. în elaborarea de programe, strategii, politici în domeniul educaţiei.
Republica Moldova a aderat la Procesul de la Bologna în 2005. Studiul a confirmat principalele direcţii de realizare a reformelor ce vizează trei domenii: schimbarea structurii sistemului universitar, prin organizarea învăţămîntului superior în trei cicluri , introducerea suplimentului la diplomă şi introducerea Sistemului European de Credite Transferabile; organizarea sistemului de evaluare şi monitorizare internă şi externă a calităţii, prin crearea Agenţiei de Asigurare a Calităţii; racordarea ofertei universitare la cerinţele pieței muncii prin urmărirea traseului absolvenţilor, crearea legăturilor cu angajatorii şi profesionalizarea învăţămîntului.
Autorii studiului au evaluat situaţia curentă a învăţămîntului superior din Republica Moldova, în contextul implementării obiectivelor procesului de la Bologna.
Experţii au prezentat constatări, dar şi recomandări pentru o mai largă răspîndire, în sistemul de învăţămînt superior, a obiectivelor şi valorilor Procesului de la Bologna.
Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura, a afirmat că ministerul educaţiei întreprinde un şir de acţiuni consolidate pentru implementarea prevederilor Procesului Bologna, care se regăsesc atît în proiectul Codului Educaţiei, cît şi în Acordul de Asociere Republica Moldova – Uniunea Europeană.
Odată cu aprobarea Codului Educaţiei, studiile de doctorat vor fi instituite drept ciclul III în structura învăţămîntului superior. Proiectul Codului Educaţiei prevede, de asemenea, descentralizarea procesului de finanţare a cercetării ştiinţifice, dar şi trasează, în mod clar, nivelele de educaţie. Va fi creată Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii, care va acredita şi evalua instituţiile de învăţămînt superior. Loretta Handrabura a menţionat că ministerul educaţiei pledează pentru o guvernare studenţească eficientă şi pentru o autonomie universitară veridică, proiect care va fi pilotat.
Şi cu această ocazie, viceministra educaţiei, a solicitat implicarea societăţii civile, a cadrelor didactice, studenţilor etc. în elaborarea de programe, strategii, politici în domeniul educaţiei.
Republica Moldova a aderat la Procesul de la Bologna în 2005. Studiul a confirmat principalele direcţii de realizare a reformelor ce vizează trei domenii: schimbarea structurii sistemului universitar, prin organizarea învăţămîntului superior în trei cicluri , introducerea suplimentului la diplomă şi introducerea Sistemului European de Credite Transferabile; organizarea sistemului de evaluare şi monitorizare internă şi externă a calităţii, prin crearea Agenţiei de Asigurare a Calităţii; racordarea ofertei universitare la cerinţele pieței muncii prin urmărirea traseului absolvenţilor, crearea legăturilor cu angajatorii şi profesionalizarea învăţămîntului.
Autor: Ministerul Educatiei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33