Vizualizări: 2894
Fiecare al doilea tânăr care a absolvit internatul în anul 2011 a pledat pentru o şcoală profesională sau de meserii
Chişinău, 26 Ianuarie 2012 — Aceasta a afirmat Valentin Crudu, şeful Direcţiei învăţământ preşcolar, primar şi secundar general în cadrul Ministerului Educaţiei, în cadrul unei şedinţe a Clubului Jurnaliştilor de Investigaţie despre soarta copiilor din internate după absolvirea acestora.
Valentin Crudu a mai declarat că, în ultimii ani, Guvernul Republicii Moldova a lansat, în colaborare cu partenerii de dezvoltare, reforme importante în domeniul educaţiei incluzive, cu scopul de a crea oportunităţi egale pentru copiii plasaţi în instituţiile rezidenţiale, inclusiv pentru absolvenţii acestora.
În acelaşi timp, copiii/tinerii plasaţi în aceste instituţii se confruntă cu dificultăţi în valorificarea propriului potenţial de dezvoltare (fizic, socio-emoţional, intelectual), de implicare în procesul decizional personal, social şi comunitar. În acest sens, Ministerul Educaţiei, în colaborare cu organizaţiile nonguvernamentale, întreprinde, în instituţiile de tip rezidenţial, o serie de acţiuni pentru orientarea profesională a absolvenţilor: realizarea cursurilor de instruire pentru elaborarea CV-lui, scrisorii de motivare, prezentarea convingătoare în cadrul interviului de angajare; organizarea vizitelor la şcoli profesionale, colegii şi întreprinderi; motivarea de a deschide ateliere de croitorie, lemnărit, fierărie în cadrul şcolilor internat-auxiliare ş.a.
Potrivit lui Valentin Crudu,fiecare al doilea tânăr care a absolvit internatul în anul 2011 a pledat pentru o şcoală profesională sau de meserii. În acelaşi timp, doar 8 la sută dintre absolvenţi au ales să studieze într-un liceu teoretic sau profesional şi 7 la sută dintre ei au fost admişi în colegii. Fiecare al treilea absolvent nu a dorit sau nu a avut posibilitatea să-şi continue studiile.
Totodată, absolvenţii instituţiilor rezidenţiale beneficiază de o indemnizaţie unică în valoare de 5 mii de lei, fiind susţinuţi financiar, prin burse, indemnizaţii şi alocaţii pentru alimentare pe tot parcursul studiilor. La absolvirea instituţiilor de învăţământ – şcoli profesionale, colegii sau universităţi-statul le achită o îndemnizaţie unică în valoare de 10 mii de lei.
În anul de studii 2010 – 2011, din cei 1086 absolvenţi (447 fete, 639 băieţi) ai instituţiilor rezidenţiale, cea mai mare parte dintre absolvenţi s-au întors la locul de baştină şi nu-şi continuă studiile – 300 (27,6%); 296 (27,3%) au fost înmatriculaţi în şcolile/clasele de meserii, iar 262 absolvenţi (24,1 %) au fost înmatriculaţi în şcolile profesionale.
Doar 95 absolvenţi (8,7 %) au fost înmatriculaţi în licee; 71 (circa 6,5%) au fost înmatriculaţi în colegii şi 6 (0,6%) au fost înmatriculaţi în universităţi. Circa 50 absolvenţi (4,6%) s-au angajat în cîmpul muncii, iar 6 (0.6%) urmează cursuri în cadrul Agenţiilor Teritoriale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Clubul de presă a fost organizat de către Centrul de Investigaţii Jurnalistice în cadrul campaniei media de informare şi sensibilizare „Jurnaliştii pentru şanse egale şi diversitate”, susţinută de Fundaţia SOROS- Moldova.
La şedinţa Clubului Jurnaliştilor de Investigaţie au participat reprezentanţi ai Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, UNICEF Moldova, ai Centrului de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului, ai Direcţiei municipale pentru protecţia copilului, Chişinău,absolvenţi ai şcolilor de tip internat, jurnalişti.
Valentin Crudu a mai declarat că, în ultimii ani, Guvernul Republicii Moldova a lansat, în colaborare cu partenerii de dezvoltare, reforme importante în domeniul educaţiei incluzive, cu scopul de a crea oportunităţi egale pentru copiii plasaţi în instituţiile rezidenţiale, inclusiv pentru absolvenţii acestora.
În acelaşi timp, copiii/tinerii plasaţi în aceste instituţii se confruntă cu dificultăţi în valorificarea propriului potenţial de dezvoltare (fizic, socio-emoţional, intelectual), de implicare în procesul decizional personal, social şi comunitar. În acest sens, Ministerul Educaţiei, în colaborare cu organizaţiile nonguvernamentale, întreprinde, în instituţiile de tip rezidenţial, o serie de acţiuni pentru orientarea profesională a absolvenţilor: realizarea cursurilor de instruire pentru elaborarea CV-lui, scrisorii de motivare, prezentarea convingătoare în cadrul interviului de angajare; organizarea vizitelor la şcoli profesionale, colegii şi întreprinderi; motivarea de a deschide ateliere de croitorie, lemnărit, fierărie în cadrul şcolilor internat-auxiliare ş.a.
Potrivit lui Valentin Crudu,fiecare al doilea tânăr care a absolvit internatul în anul 2011 a pledat pentru o şcoală profesională sau de meserii. În acelaşi timp, doar 8 la sută dintre absolvenţi au ales să studieze într-un liceu teoretic sau profesional şi 7 la sută dintre ei au fost admişi în colegii. Fiecare al treilea absolvent nu a dorit sau nu a avut posibilitatea să-şi continue studiile.
Totodată, absolvenţii instituţiilor rezidenţiale beneficiază de o indemnizaţie unică în valoare de 5 mii de lei, fiind susţinuţi financiar, prin burse, indemnizaţii şi alocaţii pentru alimentare pe tot parcursul studiilor. La absolvirea instituţiilor de învăţământ – şcoli profesionale, colegii sau universităţi-statul le achită o îndemnizaţie unică în valoare de 10 mii de lei.
În anul de studii 2010 – 2011, din cei 1086 absolvenţi (447 fete, 639 băieţi) ai instituţiilor rezidenţiale, cea mai mare parte dintre absolvenţi s-au întors la locul de baştină şi nu-şi continuă studiile – 300 (27,6%); 296 (27,3%) au fost înmatriculaţi în şcolile/clasele de meserii, iar 262 absolvenţi (24,1 %) au fost înmatriculaţi în şcolile profesionale.
Doar 95 absolvenţi (8,7 %) au fost înmatriculaţi în licee; 71 (circa 6,5%) au fost înmatriculaţi în colegii şi 6 (0,6%) au fost înmatriculaţi în universităţi. Circa 50 absolvenţi (4,6%) s-au angajat în cîmpul muncii, iar 6 (0.6%) urmează cursuri în cadrul Agenţiilor Teritoriale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Clubul de presă a fost organizat de către Centrul de Investigaţii Jurnalistice în cadrul campaniei media de informare şi sensibilizare „Jurnaliştii pentru şanse egale şi diversitate”, susţinută de Fundaţia SOROS- Moldova.
La şedinţa Clubului Jurnaliştilor de Investigaţie au participat reprezentanţi ai Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, UNICEF Moldova, ai Centrului de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului, ai Direcţiei municipale pentru protecţia copilului, Chişinău,absolvenţi ai şcolilor de tip internat, jurnalişti.
Autor: Ministerul Educatiei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1317
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33