Nume
Parola
Vizualizări: 3223
Primele cinci curricula universitare de nouă generaţie au fost elaborate
Chişinău, 19 Ianuarie 2012 — Cele cinci Curricula la Didactici particulare (l.română, istorie, chimie, matematică, l.franceză) sunt elaborate în contextul noii viziuni curriculare, care centrează acţiunea educaţională nu pe conţinuturi, ci pe formarea de competenţe educaţionale complexe, a necesitătii situării studentului şi a activităţii de învăţare-formare în centrul procesului educaţional, a declarat Ministrul Educaţiei, Mihail Şleahtiţchi, la festivitatea de lansare a primelor curricula universitare, organizată în cadrul USM. Elaborarea şi definirea noilor generaţii de programe curriculare universitare este unul din obiectivele prioritare ale asigurării calităţii în învăţămîntul superior, a mai menţionat ministrul educaţiei.

Rectorul Universităţii de Stat din Moldova, Gheorghe Ciocan, care a fost gazda evenimentului, a menţionat că primele curricula au fost elaborate şi editate odată cu implementarea noului Plan cadru în învăţămîntul superior, în anul de studii 2011-2012. Aceste curricula au fost elaborate în cadrul proiectului „Psihopedagogia centrată pe cel care învaţă”, implementat de către USM şi susţinut financiar de UNICEF.

Loretta Handrabura, viceministra educaţiei, prezentă la eveniment a declarat că a simţit necesitatea curricula, profesînd la o catedră universitară din 1992 şi pînă în prezent. “Programele analitice ale unui curs se deosebeau atît de mult de la o instituţie la alta, încît, uneori, aveam impresia că nu pregăteam/pregătim toţi aceeaşi specialişti. În altă ordine de idei, pentru a realiza şi asigura mobilitatea internă a studenţilor, una dintre condiţii este ca 60% din conţinuturile unui curs să coincidă, în cazul în care acesta este predat la facultăţile mai multor instituţii universitare. 40% rămîn a fi conţinuturi la alegerea autorului cursului şi la decizia catedrei.”

“Aceste programe curriculare au menirea de a înainta cerinţe unice de elaborare a documentelor curriculare şi care ar facilita mobilitatea academică internă , dar şi ar contribui la îmbunătăţirea calităţii procesului educaţional în universităţi”, argumentează profesorul universitar, dr. Vladimir Guţu.

Nadejda Velişco, şef direcţie, direcţia învăţămînt universitar, Ministerul Educaţiei, autor curricula la chimie, a afirmat că cele cinci programe curriculare au fost discutate cu reprezentanţii universităţilor, care pregatesc la domeniul 14 “Stiinte ale Educatiei” şi sunt primele de acest gen. “Ministerul Educaţiei va continua coordonarea procesului de elaborare a curricula universitară şi la alte didactici particulare, precum fizica, biologia, limbi străine, geografia, informatica, invăţămînt preşcolar şi primar etc.” a menţionat Nadejda Velişco.

La evenimentul de lansare a cele cinci curricula universitare au fost prezenţi autorii curricula, T.Cartaleanu, A.Solcan, E.Muraru, I.Achirii, N.Velişco, beneficiarii-prorectorii universităţilor cu facultăţi cu profil pedagogic, persoanele care au fost formate, directori de colegii pedagogice.