Vizualizări: 2733
Tineri din patru raioane fac bilanţul campaniei de încurajare a participării la alegerile locale din 2011
5 Iulie 2011 — Echipele de tineri lideri care au desfăşurat campanii de educaţie civică în raioanele Călăraşi, Teleneşti, Cimişlia şi Cantemir, s-au întrunit la 2-3 iulie 2011 pentru a face bilanţul lecţiilor învăţate. Timp de două luni, tinerii au mers de la „uşă la uşă”, astfel încât fiecare locuitor al comunităţii lor să ştie că 5 iunie 2011 e ziua alegerilor locale generale. Pe lângă comunicarea directă, aceştia au recurs la activităţi precum sportul sau concertele, pentru a accentua că de implicarea fiecărui cetăţean depinde dezvoltarea locală. Toate aceste activităţi au fost desfăşurate în contextul proiectului „Campanie pentru schimbare la nivel local şi participare implementat de IDIS „Viitorul” şi organizaţia cehă Agora Central Europe. Iniţiativa este sprijinită financiar de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Cehe, prin intermediul programului „Transition”.
„Rezultatele atestă că cele mai eficiente au fost dezbaterile publice dintre concurenţii electorali şi comunitate, organizate de elevi din satul Cania, raionul Cantemir, acestea fiind o premieră absolută pentru localitate. Dezbaterile sunt utile fiindcă pun accent pe informare şi pe un vot conştient”, susţine coordonatorul de proiect de la IDIS „Viitorul”, Ghenadie Mocanu.
Campaniile desfăşurate de tineri în cele patru raioane au fost centrate pe acelaşi slogan „Construim viitorul împreună”. În total, au fost produse şi distribuite 4 500 de afişe, 2 400 de abţibilduri, 4 000 de calendare, 500 de steguleţe, 150 pixuri, 100 de maiouri, 60 de genţi şi 300 de baloane.
IDIS „Viitorul” s-a implicat în 2005 şi 2009 la formarea şi mobilizarea „Coaliţiei 2005” şi, respectiv, „Coaliţiei 2009”, reţele de organizaţii civice, care şi-au propus să asigure condiţii adecvate pentru organizarea de alegeri libere, democratice şi oneste în Moldova. În cadrul acestor Coaliţii, IDIS a făcut faţă unor sarcini complexe, cum sunt: producerea de spoturi sociale (motivaţionale), planificarea şi desfăşurarea de campanii de comunicare, organizarea de concerte civice şi dezbateri regionale. Pentru scrutinul general din 28 noiembrie 2011, IDIS s-a făcut remarcat prin campania cu genericul „Cupa Moldovei la alegeri. Vino şi votează la marea finală!”.
Pe lângă dimensiunea de educaţie electorală, IDIS „Viitorul” şi-a direcţionat eforturile de comunicare şi pe paliere precum: promovarea descentralizării, protecţiei datelor cu caracter personal. În portofoliul IDIS se mai regăseşte o campanie de promovare a Liniei fierbinţi a Consiliului Civic de pe lângă Serviciul Vamal, a luptei cu monopolurile, a susţinerii de către stat a exportatorilor de produse agricole. De asemenea, IDIS a produs un film documentar de promovare a potenţialului turistic şi investiţional al UTA Găgăuzia.
„Rezultatele atestă că cele mai eficiente au fost dezbaterile publice dintre concurenţii electorali şi comunitate, organizate de elevi din satul Cania, raionul Cantemir, acestea fiind o premieră absolută pentru localitate. Dezbaterile sunt utile fiindcă pun accent pe informare şi pe un vot conştient”, susţine coordonatorul de proiect de la IDIS „Viitorul”, Ghenadie Mocanu.
Campaniile desfăşurate de tineri în cele patru raioane au fost centrate pe acelaşi slogan „Construim viitorul împreună”. În total, au fost produse şi distribuite 4 500 de afişe, 2 400 de abţibilduri, 4 000 de calendare, 500 de steguleţe, 150 pixuri, 100 de maiouri, 60 de genţi şi 300 de baloane.
IDIS „Viitorul” s-a implicat în 2005 şi 2009 la formarea şi mobilizarea „Coaliţiei 2005” şi, respectiv, „Coaliţiei 2009”, reţele de organizaţii civice, care şi-au propus să asigure condiţii adecvate pentru organizarea de alegeri libere, democratice şi oneste în Moldova. În cadrul acestor Coaliţii, IDIS a făcut faţă unor sarcini complexe, cum sunt: producerea de spoturi sociale (motivaţionale), planificarea şi desfăşurarea de campanii de comunicare, organizarea de concerte civice şi dezbateri regionale. Pentru scrutinul general din 28 noiembrie 2011, IDIS s-a făcut remarcat prin campania cu genericul „Cupa Moldovei la alegeri. Vino şi votează la marea finală!”.
Pe lângă dimensiunea de educaţie electorală, IDIS „Viitorul” şi-a direcţionat eforturile de comunicare şi pe paliere precum: promovarea descentralizării, protecţiei datelor cu caracter personal. În portofoliul IDIS se mai regăseşte o campanie de promovare a Liniei fierbinţi a Consiliului Civic de pe lângă Serviciul Vamal, a luptei cu monopolurile, a susţinerii de către stat a exportatorilor de produse agricole. De asemenea, IDIS a produs un film documentar de promovare a potenţialului turistic şi investiţional al UTA Găgăuzia.
Autor: IDIS Viitorul
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33