Vizualizări: 2855
Tu ştii ce se întâmplă cu datele tale cu caracter personal?
4 Februarie 2011 — Acesta este sloganul unei campanii de promovare a protecţiei datelor cu caracter personal, desfăşurată în premieră în Republica Moldova. Prin un concept grafic creativ, cetăţenii sunt îndemnaţi să se gândească la datele lor cu caracter personal şi la felul cum sunt ele stocate şi utilizate de instituţii publice sau private. Acest prim efort de comunicare a fost iniţiat de IDIS „Viitorul”, în parteneriat cu Centrul pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal din Republica Moldova. Campania este desfăşurată în cadrul proiectului european ,,Dezvoltarea şi promovarea unui climat mediatic modern în Republica Moldova”.
„Tema protecţiei datelor cu caracter personal este una nouă, fiind o necunoscută pentru mulţi dintre noi. Iată de ce această campanie porneşte elementar de la a enumera ce se înţelege prin date personale, cine le deţine şi cum poate cetăţeanul simplu reacţiona atunci când află că aceste informaţii sunt utilizate incorect sau ilegal fie de stat, angajator, mass-media etc. Cert este că omul modern este în permanenţă scanat, filmat până şi în magazine, iar el devine tot mai vulnerabil, intimitatea lui fiindu-i ameninţată.”, a afirmat expertul IDIS Cornel Ciurea.
În total, au fost produse câte 11 000 de afişe, abţibilduri, calendare, 600 de maiouri, precum şi un spot radio. Acestea vor fi distribuite de către IDIS „Viitorul” şi Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal din Moldova în centre de informare, primării, consilii raionale. Pentru a sublinia că pe Internet creşte riscul de accesare ilicită a datelor personale, a fost elaborat un banner web.
Pe fiecare material tipărit este imprimat un scaner care radiografează din om date precum codul personal, starea de sănătate, convingerile politice, datele bancare, informaţii care apoi circulă oarecum necontrolat în reţele sociale, baze de date ale instituţiilor publice sau private. Astfel, prin asocierea creată, este ilustrat întreg circuitul de date cu caracter personal. Totodată, materialele conţin îndemnul de a apela la linia de încredere a Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal din Moldova, 022 820807, pentru a relata cazuri concrete în care datele cu caracter personal nu au fost utilizate corespunzător.
„Persoana se află practic permanent sub monitorizare: în scara blocului, în stradă, în magazin, la locul de lucru, la locurile de distracţie, în procesul folosirii resurselor Internet, etc, aparent fiind obligată să se supună regimului de tăcere şi inacţiune pentru a beneficia de acel statut de viaţă privată. Toate acestea impun necesitatea promovării conceptului de „date cu caracter personal”, inclusiv cointeresării societăţii dar şi a mass-media în reflectarea acestui subiect actual, ca o contragreutate procesului dinamic de prelucrare automatizată a datelor cu caracter personal.”, a accentuat directorul adjunct al Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal din Republica Moldova, Vasile Foltea.
Cetăţenii nu conştientizează deocamdată importanţa acestui subiect, care îi afectează zi de zi: „Într-un stat fără experienţa corespunzătoare la capitolul protecţia datelor cu caracter personal, în care noţiunile de „viaţă privată”, „date cu caracter personal” ori „spaţiu intim” abia prind contur, în care turbulenţele politice în coroborare cu criza financiară pun în pericol susţinerea proiectelor sociale, medicale, economice, etc, societatea, în mare parte, nu înţelege care ar fi necesitatea instituirii unei noi autorităţi finanţată din bani publici - Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, inclusiv ce privilegii le oferă asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal care-i vizează”, a mai subliniat Vasile Foltea la lansarea campaniei. Cu această ocazie, Centrul şi IDIS „Viitorul” au semnat un Acord de colaborare.
Acordul prevede că IDIS „Viitorul” va facilita crearea şi funcţionarea Consiliului Civic de cooperare a societăţii civile cu autoritatea de protecţie a datelor cu caracter personal din Republica Moldova. Consiliul va fi conceput ca un mecanism de consolidare a transparenţei în activitatea Centrului.
„Tema protecţiei datelor cu caracter personal este una nouă, fiind o necunoscută pentru mulţi dintre noi. Iată de ce această campanie porneşte elementar de la a enumera ce se înţelege prin date personale, cine le deţine şi cum poate cetăţeanul simplu reacţiona atunci când află că aceste informaţii sunt utilizate incorect sau ilegal fie de stat, angajator, mass-media etc. Cert este că omul modern este în permanenţă scanat, filmat până şi în magazine, iar el devine tot mai vulnerabil, intimitatea lui fiindu-i ameninţată.”, a afirmat expertul IDIS Cornel Ciurea.
În total, au fost produse câte 11 000 de afişe, abţibilduri, calendare, 600 de maiouri, precum şi un spot radio. Acestea vor fi distribuite de către IDIS „Viitorul” şi Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal din Moldova în centre de informare, primării, consilii raionale. Pentru a sublinia că pe Internet creşte riscul de accesare ilicită a datelor personale, a fost elaborat un banner web.
Pe fiecare material tipărit este imprimat un scaner care radiografează din om date precum codul personal, starea de sănătate, convingerile politice, datele bancare, informaţii care apoi circulă oarecum necontrolat în reţele sociale, baze de date ale instituţiilor publice sau private. Astfel, prin asocierea creată, este ilustrat întreg circuitul de date cu caracter personal. Totodată, materialele conţin îndemnul de a apela la linia de încredere a Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal din Moldova, 022 820807, pentru a relata cazuri concrete în care datele cu caracter personal nu au fost utilizate corespunzător.
„Persoana se află practic permanent sub monitorizare: în scara blocului, în stradă, în magazin, la locul de lucru, la locurile de distracţie, în procesul folosirii resurselor Internet, etc, aparent fiind obligată să se supună regimului de tăcere şi inacţiune pentru a beneficia de acel statut de viaţă privată. Toate acestea impun necesitatea promovării conceptului de „date cu caracter personal”, inclusiv cointeresării societăţii dar şi a mass-media în reflectarea acestui subiect actual, ca o contragreutate procesului dinamic de prelucrare automatizată a datelor cu caracter personal.”, a accentuat directorul adjunct al Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal din Republica Moldova, Vasile Foltea.
Cetăţenii nu conştientizează deocamdată importanţa acestui subiect, care îi afectează zi de zi: „Într-un stat fără experienţa corespunzătoare la capitolul protecţia datelor cu caracter personal, în care noţiunile de „viaţă privată”, „date cu caracter personal” ori „spaţiu intim” abia prind contur, în care turbulenţele politice în coroborare cu criza financiară pun în pericol susţinerea proiectelor sociale, medicale, economice, etc, societatea, în mare parte, nu înţelege care ar fi necesitatea instituirii unei noi autorităţi finanţată din bani publici - Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, inclusiv ce privilegii le oferă asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal care-i vizează”, a mai subliniat Vasile Foltea la lansarea campaniei. Cu această ocazie, Centrul şi IDIS „Viitorul” au semnat un Acord de colaborare.
Acordul prevede că IDIS „Viitorul” va facilita crearea şi funcţionarea Consiliului Civic de cooperare a societăţii civile cu autoritatea de protecţie a datelor cu caracter personal din Republica Moldova. Consiliul va fi conceput ca un mecanism de consolidare a transparenţei în activitatea Centrului.
Autor: IDIS Viitorul
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2285
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1655
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33