Vizualizări: 1812
Brand-ul naţional influenţează asupra dezvoltării economiei
Chişinău, 23 Iunie 2010 — Promovarea brand-ului naţional şi protecţia proprietăţii intelectuale a fost subiectul abordat în cadrul unei întruniri, la 22 iunie curent, de către conducerea Camerei de Comerţ şi Industrie a Moldovei şi consultantul internaţional al Organizaţiei Mondiale a Proprietăţii Intelectuale (OMPI), Helen Lom.
Expertul OMPI s-a arătat interesat de concursul „Marca comercială a anului", organizat de CCI, în parteneriat cu AGEPI precum şi de modalităţile de colaborare în domeniul branding-ului naţional cu CCI a Moldovei. „Un brand bun poate spori cu 20% valoarea adăugată a unui produs. Deoarece brand-ul naţional influenţează asupra imaginii ţării, asupra economiei şi activităţii companiilor din această ţară, consider că sectorul privat trebuie să participe la elaborarea mecanismului de promovare a brand-ului naţional, iar Camera de Comerţ şi Industrie poate oferi asistenţă în acest sens". Sursa citată a apreciat pozitiv experienţa CCI în vederea promovării mărcilor comerciale înregistrate.
La rândul său, vicepreşedintele CCI a Moldovei, Tudor Olaru, a accentuat că, în calitate de reprezentant al mediului de afaceri, instituţia camerală susţine eforturile OMPI şi este dispusă să ofere sprijinul necesar. „Prin organizarea expoziţiilor, forumurilor şi misiunilor economice în ţară şi peste hotare, CCI contribuie la promovarea imaginii ţării pe plan extern. Însă, trebuie ca şi agenţii economici să conştientizeze necesitatea protecţiei proprietăţii intelectuale. În acest context, CCI organizează concursul „Marca comercială a anului", la care pot participa doar mărcile înregistrate oficial la Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală. De asemenea, ar fi bine ca întreprinzătorii să cunoască posibilităţile de utilizare a brand-ului naţional. Consider că asupra acestor aspecte am putea să conlucrăm cu OMPI, realizând împreună mai multe acţiuni", a spus Tudor Olaru. Instituţia camerală a fost interesată şi de efectuarea schimbului de experienţă cu specialişti din alte state.
Întrevederea de lucru s-a desfăşurat în contextul vizitei în ţara noastră a consultantului internaţional al Organizaţiei Mondiale a Proprietăţii Intelectuale, Helen Lom, care are loc în perioada 22 - 23 iunie 2010. Scopul vizitei în Moldova este familiarizarea cu experienţa ţării noastre în domeniul branding-ului naţional, precum şi identificarea celor mai bune practici în vederea elaborării unor recomandări ale OMPI privind branding-ul naţional, rolul proprietăţii intelectuale, mărcilor şi indicaţiilor geografice, pentru crearea, dezvoltarea şi consolidarea brand-ului naţional în ţările cu economie în tranziţie.
www.chamber.md
Expertul OMPI s-a arătat interesat de concursul „Marca comercială a anului", organizat de CCI, în parteneriat cu AGEPI precum şi de modalităţile de colaborare în domeniul branding-ului naţional cu CCI a Moldovei. „Un brand bun poate spori cu 20% valoarea adăugată a unui produs. Deoarece brand-ul naţional influenţează asupra imaginii ţării, asupra economiei şi activităţii companiilor din această ţară, consider că sectorul privat trebuie să participe la elaborarea mecanismului de promovare a brand-ului naţional, iar Camera de Comerţ şi Industrie poate oferi asistenţă în acest sens". Sursa citată a apreciat pozitiv experienţa CCI în vederea promovării mărcilor comerciale înregistrate.
La rândul său, vicepreşedintele CCI a Moldovei, Tudor Olaru, a accentuat că, în calitate de reprezentant al mediului de afaceri, instituţia camerală susţine eforturile OMPI şi este dispusă să ofere sprijinul necesar. „Prin organizarea expoziţiilor, forumurilor şi misiunilor economice în ţară şi peste hotare, CCI contribuie la promovarea imaginii ţării pe plan extern. Însă, trebuie ca şi agenţii economici să conştientizeze necesitatea protecţiei proprietăţii intelectuale. În acest context, CCI organizează concursul „Marca comercială a anului", la care pot participa doar mărcile înregistrate oficial la Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală. De asemenea, ar fi bine ca întreprinzătorii să cunoască posibilităţile de utilizare a brand-ului naţional. Consider că asupra acestor aspecte am putea să conlucrăm cu OMPI, realizând împreună mai multe acţiuni", a spus Tudor Olaru. Instituţia camerală a fost interesată şi de efectuarea schimbului de experienţă cu specialişti din alte state.
Întrevederea de lucru s-a desfăşurat în contextul vizitei în ţara noastră a consultantului internaţional al Organizaţiei Mondiale a Proprietăţii Intelectuale, Helen Lom, care are loc în perioada 22 - 23 iunie 2010. Scopul vizitei în Moldova este familiarizarea cu experienţa ţării noastre în domeniul branding-ului naţional, precum şi identificarea celor mai bune practici în vederea elaborării unor recomandări ale OMPI privind branding-ul naţional, rolul proprietăţii intelectuale, mărcilor şi indicaţiilor geografice, pentru crearea, dezvoltarea şi consolidarea brand-ului naţional în ţările cu economie în tranziţie.
www.chamber.md
Autor: Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2275
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33