Vizualizări: 4150
S. URECHEAN: Anunt mobilizarea generala in Alianta "Moldova Noastra"!
Chisinau, 27 Octombrie 2008 — Alocuţiune a liderului Alianţei „Moldova Noastră” în cadrul Consiliului Politic Naţional al AMN din 25 octombrie 2008, care a dezbătut pregătirea partidului pentru alegerile parlamentare 2009
Stimaţi membri ai Consiliului Politic Naţional al partidului! Dragi prieteni!
Unul din motivele de bază a convocării în iunie, anul curent, a Congresului VII extraordinar al AMN a fost adoptarea în redacţie nouă a Statutului, cu modificările şi completările făcute conform noilor prevederi din Legea privind partidele politice. Vă informăm că la 27 iunie am prezentat la Ministerul Justiţiei toate documentele necesare şi listele din 742 de organizaţii primare, reconfirmate la acel moment prin circa 20 de mii de semnături ai membrilor de partid. Iar la 28 iulie, 2008 Ministerul a aprobat noua redacţie a Statutului şi, astfel, AMN îşi poate concentra tot efortul său asupra consolidării sale politice şi organizatorice, sporirii eficienţei organelor elective, politice şi executive, de toate nivelurile întru realizarea sarcinilor programatice şi a prevederilor statutare.
Evident, acum sarcina de bază a tuturor structurilor de partid este mobilizarea resurselor intelectuale, informaţionale şi materiale pentru organizarea optimală a alegerilor parlamentare 2009. Alegeri cruciale pentru destinul european al Republicii Moldova după 8 ani de antireforme şi mimare a democraţiei. Alegeri extrem de importante pentru AMN – principala forţă democratică, care îşi asumă responsabilitatea enormă pentru guvernarea ulterioară a ţării. În virtutea celor spuse, declar cu fermitate, că, de azi înainte toate acţiunile noastre urmează a fi planificate şi organizate numai prin prisma alegerilor parlamentare!
În conformitate cu Hotărârea Congresului VII Biroul Permanent Central al partidului a adoptat primele decizii speciale, ce vizează implicarea Alianţei „Moldova Noastră” în acest scrutin. În primul rând, am în vedere Planul de pregătire pentru alegeri – un document complex, ce pune sarcini tuturor structurilor de partid şi le eşalonează în timp, defineşte responsabilii şi termenele de executare. Biroul Permanent Central la 9 septembrie curent a aprobat structura, componenţa şi atribuţiile Staff-ului Electoral Central, structura şi conducătorii staff-urilor teritoriale care, conform unui plan calendaristic bine determinat, vor organiza şi vor dirija procesul de pregătire şi desfăşurare a alegerilor.
La propunerea Staff-ului Central, conducerea politică a partidului a aprobat documentele fundamentale pe care se construieşte o campanie electorală – Strategia electorală şi concepţia Mesajului nostru politic. Prevederile lor principale le expunem astăzi pentru o dezbatere colegială în cadrul Consiliului Politic Naţional al AMN. Desigur, aceste documente vor fi completate, modificate şi corectate pe parcursul campaniei în dependenţă de conjunctura social-politică. Iar prevederile lor, odată adoptate, urmează a fi strict respectate de către Staff-ul Central şi aduse la cunoştinţa celorlalte structuri electorale şi de partid în măsura necesităţilor concrete dictate de sarcinile lor în campania pentru alegerile parlamentare.
Stimaţi colegi, Congresul VII al partidului a trasat drept scop primordial al campaniei electorale, citez: ”câştigarea alegerilor parlamentare, preluarea puterii politice centrale şi formarea unei guvernări democratice în Republica Moldova!”. Este clar că această formulare presupune o abordare mai generală, ce admite mai multe variante de tactici şi de acţiuni politice. Deaceea, în baza unei analize minuţioase a situaţiei social-politice din ţară, a popularităţii reale a AMN pe eşichierul politic, a rezultatelor obţinute în alegerile locale 2007, Biroul Permanent Central al partidului, şi eu, în calitate de Preşedinte al AMN, am venit cu propunerea de a concretiza obiectivul general al campaniei electorale.
Şi anume - de a obţine un rezultat de cel puţin 52 de mandate în viitorul Parlament, adică a 35-40 procente de sufragii.
Vă atrag atenţia, că obiectivul general, din acest moment, devine un prim element al Mesajului nostru politic şi absolut toţi membrii şi simpatizanţii AMN urmează a fi convinşi de acest lucru, pentru ca să promoveze conştient şi sigur ideea că AMN va obţine o victorie hotărâtoare în viitoarele alegeri parlamentare.
Pentru realizarea acestui obiectiv considerăm oportun şi necesar să menţinem decizia noastră de a merge în alegerile parlamentare 2009 desinestătător, cu o listă proprie de candidaţi!
Tema unei liste comune a forţelor democratice, discutată pe larg în societate, în condiţiile unei legislaţii restrictive şi controversate, comportă nişte riscuri juridice şi politice imprevizibile, cu urmări grave pentru toţi actorii politici care ar dori să meargă pe această cale.
În acelaşi timp, AMN va colabora cu toate partidele democratice şi, în mod special, cu PLDM, PL, PNL, MAE în scopul de:
- a evita atacurile reciproce şi acţiunile din teritoriu de rivalitate agresivă şi racolare reciprocă a activului;
- a monitoriza în comun fraudele guvernării comuniste în perioada campaniei electorale;
- a coordona activitatea şi a programa campanii propagandistice comune împotriva coaliţiei roş-oranj;
- a pregăti sesizări şi declaraţii comune, care ar avea un grad de credibilitate mai mare în ochii opiniei publice interne şi internaţionale.
Această cooperare are şi scopuri de a amplifica succesul electoral comun al forţelor democratice, dar şi cel de a facilita crearea unei largi coaliţii democratice de guvernare în faza post electorală.
AMN consideră în continuare drept principal adversar politic PCRM. Dar luând în considerare declaraţiile tranşante ale conducerii PPCD despre continuarea parteneriatului roş-oranj şi după alegerile din 2009, precum şi mesajele lor agresive anti-AMN, vom considera şi această grupare drept un adversar principial, cu aplicarea măsurilor corespunzătoare.
Sarcina conducerii AMN, a Staff-ului Central, a tuturor organizaţiilor noastre politice şi executive este de a analiza în mod lucid situaţia social-politică şi de a trasa acţiuni adecvate pentru îndeplinirea obiectivului general al campaniei electorale. În această ordine de idei, experţii, specialiştii în materie electorală vin cu propuneri concrete pentru planul nostru de activitate în această perioadă. Una din principalele probleme este identificarea corectă şi realistă a electoratului nostru ţintă. Sau, cu alte cuvinte, cine va vota cu AMN în scrutinul din 2009.
Specificul electoratului moldovenesc, determinat de mai multe cauze, îl constituie numărul foarte mare de indecişi. Conform Barometrelor de Opinie, circa 35-40 % din alegătorii activi sunt actualmente indecişi (aproximativ 700 mii de votanţi). Proporţia lor este, cu mici variaţii, aceiaşi pentru principalele grupuri etnice, excepţie făcând bulgarii şi găgăuzii, în mediul cărora numărul indecişilor e mai mic.
În total, sunt cca 500 mii de moldoveni indecişi şi 200 mii de alte etnii – persoane cu vârsta cuprinsă între 18-59 de ani, în mare măsură religioşi, cu studii medii, liceale şi superioare şi cu o situaţie social-economică medie sau bună şi cărora în prezent le merge mai prost decât în trecut. Absoluta lor majoritate îşi determină opţiunea de vot în timpul campaniei electorale, cu câteva zile înainte, sau chiar în ziua votării.
În condiţiile unei campanii de agitaţie corecte şi reuşite, indecişii în măsură majoritară sunt dispuşi să voteze partidele democratice, fiind un electorat, în temei, protestatar.
Ceilalţi, circa 900 mii de votanţi activi, au convingeri şi opţiuni politice mai determinate, sunt membri şi simpatizanţi ai diferitor partide şi constituie nucleele electorale ale formaţiunilor politice.
Ultimele sondaje sociologice relativ credibile din primăvara-toamna anului curent arată că, la moment, pentru AMN sunt dispuşi să voteze în alegerile parlamentare circa 10%, sau 150-160 mii de alegători – nucleul nostru electoral, care în comparaţie cu electoratul celorlalte partide democratice este cu mult mai numeros, mai stabil, fidel şi fără tendinţe de migrare.
Aceşti 150-160 de mii de simpatizanţi convinşi ai AMN se concentrează în zona ruralului moldovenesc şi la Chişinău. Mai puţin favorabile sunt zonele ruralului nemoldovenesc şi majoritatea centrelor urbane şi raionale. Alegătorul AMN, cu preponderenţă, are 18-59 ani, studii medii şi superioare, şi nivel socio-economic mediu şi ridicat. Este foarte important de observat că nucleul electoral al AMN, spre deosebire de cel al altor partide, are similitudini accentuate cu portretul alegătorului indecis, ceea ce favorizează procesul de elaborare şi promovare a mesajului pentru diferite categorii-ţintă de electorat.
Toate aceste date le-am adus pentru a argumenta una din legităţile de organizare a campaniei electorale – un partid serios, cu obiective majore, cum este AMN, în timpul campaniei îşi orientează activul, timpul şi resursele materiale la:
1 – menţinerea şi sporirea numărului de membri şi de simpatizanţi convinşi prin fidelitatea sa faţă de promisiunile electorale anterioare, respectarea strictă a prevederilor programatice şi statutare!
2 – racolarea unui număr cât mai mare de votanţi din rândul celor indecişi în baza unui mesaj atractiv şi convingător, printr-o ofertă de candidaţi convingătoare şi o prestaţie publică consistentă.
Aceste două direcţii de acţiune, în plan strategic electoral, le declar drept priorităţi absolute pentru toate structurile partidului, de sus până jos!
În legătură cu cele expuse mai sus, Staff-ul Central şi cele teritoriale urmează să se axeze pe următoarele sarcini primordiale:
- planificarea şi realizarea în mod prioritar a acţiunilor creative cu priză la tineret, în ansamblu, şi la cel studenţesc, în special; manifestări de protest inedite; acţiuni cognitiv-artistice; lucrul pe INTERNET;
- reieşind din doctrina social-liberală a AMN, este firească şi necesară elaborarea unui program special de măsuri electorale în susţinerea şi promovarea pe toate căile a interesului business-ului, în general, şi a celui mic şi mijlociu, în special; un compartiment esenţial al acestui program trebuie să vizeze problemele majore a ţăranilor;
- onorând componenta socială a doctrinei AMN de apărare a drepturilor diferitor categorii de populaţie: deţinători de patente, medici, pedagogi, funcţionari publici, şomeri, etc., AMN îşi va asuma responsabilitatea de organizarea şi canalizare a mişcărilor protestatare ale tuturor acestor categorii de populaţie;
- la elaborarea tuturor materialelor promoţionale se va ţine cont că pentru majoritatea membrilor şi simpatizanţilor AMN valorile naţionale constituie elemente extrem de sensibile şi principiale.
Organizaţiile noastre primare de partid, staff-urile teritoriale, personal şi la concret au sarcina să identifice alegătorii care vor vota cu AMN la prima etapă a campaniei „De la uşă la uşă”, care va fi desfăşurată între 1 noiembrie – 15 decembrie, curent. În cadrul seminarului din 17-18 octombrie curent cu conducătorii staff-urilor raionale şi municipale reprezentanţii din teritoriu au expus mai multe opinii privind tehnologiile de organizare a acestei acţiuni. În acelaşi timp, toţi vorbitorii au fost de acord cu necesitatea principială de a identifica alegătorii, care ar vota pentru noi.
În alegerile parlamentare din 2005, în cadrul fostului BMD, noi am acumulat o anumită experienţă de organizarea a campaniei „De la uşă la uşă”, pe care organizaţiile noastre teritoriale trebuie s-o analizeze, ţinând cont de câteva concluzii:
- să evite formalismul la selectarea agitatorilor şi la întocmirea listelor de alegători;
- să implementeze principiul, conform căruia lista de alegători este instrumentul de lucru al fiecărui agitator de la identificare şi până la ziua alegerilor;
- să orienteze organizaţiile de tineret, de femei şi de veterani din cadrul partidului la o activitatea intensă şi sistemică cu reprezentanţii acestor categorii sociale, identificaţii în cadrul campaniei „De la uşă la uşă”;
- să desfăşoare cu cea mai sporită responsabilitate seminarele de instruire a agitatorilor. Accentul trebuie să cadă pe însuşirea de către fiecare agitator până la gradul de convingere personală a mesajului politic central al AMN, a mesajelor specifice pentru diferite categorii de populaţie.
Pentru prima etapă a campaniei „De la uşă la uşă” agitatorii vor primi un formular de lucru, sub formă de registru al alegătorilor, şi un pliant informativ-politic cu genericul „AMN – principala forţă democratică”, care trebuie să ajungă la fiecare adresă unde locuiesc alegătorii noştri potenţiali.
Atrag atenţia că trebuie de evitat orice elemente electorale înainte de campanie, iar acest generic face parte din conceptul de bază al Mesajului politic central al AMN, care, după cum am menţionat la începutul acestui raport a fost aprobat de către conducerea politică a partidului.
În legătură cu Mesajul şi cu poziţionările pe marginea principalelor probleme ale societăţii, care sunt în stadiu de elaborare, trebuie de spus că ele încearcă să răspundă anume la aşteptările electoratului AMN şi ale celui indecişi, bazându-se pe cercetările sociologice şi semnalele primite în cadrul întâlnirilor cu cetăţenii.
La elaborarea Mesajului a fost valorificată experienţa participării AMN cu acelaşi simbol – Soarele – la alegerile locale generale din 2003 şi 2007, precum şi ca pilon al BMD la alegerile parlamentare din 2005. La fel, în cea mai mare măsură s-a mizat şi pe principiul continuităţii mesajului, a fidelităţii faţă de prevederile de bază ale programelor electorale anterioare – ca un punct forte, caracteristic numai Alianţei „Moldova Noastră”.
În sfârşit, mesajul politic al partidului promovează hotărârile de principiu ale Congresului VII extraordinar al AMN privitor la proclamarea ideii naţionale pentru Republica Moldova – integrarea în Uniunea Europeană şi aprobarea Obiectivelor programului de guvernare al AMN.
Reieşind din cele expuse, mesajul AMN pentru alegerile parlamentare 2009 are următoarele repere:
- comuniştii timp de 8 ani au demonstrat incapacitatea lor de a guverna efectiv şi eficient ţara şi în comparaţie cu celelalte state din CSI şi din Europa de est au arătat cea mai proastă guvernare cu cei mai slabi indicatori;
- responsabilitatea pentru degradarea vieţii politice şi social-economice după 2005 îi revine coaliţiei roş-oranj.
- AMN este principala forţă democratică ce va obţine victoria în alegerile parlamentare, va prelua puterea politică centrală în stat, va realiza obiectivul major al ţării – integrarea europeană – şi argumentăm, de ce.
Pentru că:
este cel mai reprezentativ partid democratic cu cea mai viguroasă şi extinsă structură teritorială;
e singurul partid parlamentar credibil, consecvent şi verificat – unicul care a demonstrat fidelitate alegătorilor săi şi programului electoral;
reprezintă forţa politică de Opoziţie reală cu cele mai multe voturi în ultimele scrutine electorale;
deţine un mare capital uman, cu o echipă experimentată de manageri în diferite domenii, cu un lider cu experienţă practică de rezolvare a problemelor cetăţenilor, cu lideri eficienţi în teritoriu;
suntem prima formaţiune politică din istoria RM, care vine în alegeri nu numai cu documente electorale, ci şi cu un program complex pentru următorul ciclu de guvernare numit Saltul european al RM, compartimentat în politici pe domenii, cu obiective concrete şi interdependente, bazate pe experienţa şi metodologia verificată într-un şir de ţări, care au demontat salturi uriaşi de dezvoltare (de la ţările asiatice, la statele central şi est-europene, Irlanda, şi altele).
Programul de guvernare AMN, care este şi punctul-cheie al Mesajului, va conduce la depăşirea sărăciei, la reintegrarea teritorială a Republicii Moldova şi la realizarea ideii naţionale, proclamate la Congresul VII extraordinar – integrarea în Uniunea Europeană.
Sarcina Staff-ului Central este de a concretiza Mesajul central în mesajele speciale pentru diferite categorii-ţintă de populaţie, iar misiunea staff-urilor locale este de a-l completa cu obiective şi sarcini concrete la nivelul fiecărui raion şi localitate.
Toţi cei implicaţi în campanie trebuie să repete încontinuu şi în aceiaşi voce Mesajul Central al AMN. Pe ele trebuie dă se axeze toate poziţionările, discursurile, materialele electorale. În acest scop este necesar ca la Centru să fie pregătite o serie de teze pentru tot activul din întreaga ţară.
Regula de bază constă în conştientizarea faptului că o persoană indecisă va vota AMN numai în cazul dacă o să audă mesajul formulat în diferite forme de cel puţin 5-7 ori pe parcursul campaniei electorale.
Stimaţi colegi! Consider că noi nu ne putem permite să ne apropiem de campania pentru alegerile parlamentare fără o analiză temeinică a alegerilor din 2003, 2005 şi 2007 – în fiecare localitate, fără a scoate în evidenţă greşelile comise şi a prevedea măsuri concrete de atingere a obiectivului general al AMN în 2009.
Într-un mod colegial, constructiv dar principial, noi trebuie să găsim răspunsuri clare la mai multe întrebări. De exemplu, de ce nu s-au îndreptăţit în deplină măsură prognozele noastre referitoare la rezultatele alegerilor din 2007 în multe raioane şi localităţi? În majoritatea teritoriilor am obţinut numai în jur de 50% din sufragiile, pe care tot noi le-am prognozat, atât la alegerea primarilor, cât şi la cea a consilierilor locali şi raionali. De ce în 146 de primării, unde am avut candidaţi la funcţiile de consilieri locali, n-am reuşit să promovăm nici unul?
După efectuarea acestei analize obiective, Staff-ul Central, în comun cu cele teritoriale, va suprapune rezultatele ei pe cele obţinute în prima etapă a campaniei „De la uşă la uşă” şi va fixa sarcini electorale reale pentru fiecare municipiu, raion, localitate şi sector de votare!
Vreau să-mi exprim convingerea că toţi cei prezenţi în această sală conştientizează faptul că victoria în scrutinul din 2009 poate fi obţinută numai în cazul, când toată construcţia noastră electorală se va baza pe o structură organizatorico-politică solidă.
Este adevărat că principalul capital al AMN este cel uman: peste 32 mii de membri, o structură viguroasă şi extinsă în ţară, cu o viaţă intensă de partid. Am putea menţiona organizaţiile teritoriale cu cei mai mulţi membri: Chişinău – 3112, Străşeni – 1331, Orhei – 1070 Soroca – 920, Soroca – 920, Cahul – 870, Briceni – 772, Edineţ – 731, Făleşti – 725, Căuşeni – 721, Anenii Noi – 702, Criuleni – 638, Teleneşti – 631, Rezina – 628, Rezina – 628, Călăraşi – 519.
În acelaşi timp, pregătirea documentelor pentru reînregistrarea partidului la Ministerul Justiţiei a demonstrat şi un şir de neajunsuri. Cu regret, încă nu avem organizaţii primare în raza a 156 de primării. Mai mult, în 15 dintre ele organizaţiile figurau până la anunţarea procesului de reînregistrare, dar s-au dovedit a fi numai pe hârtie.
S-a micşorat numărul de membri în raioanele: Făleşti – cu 385, Căuşeni – cu peste 300, Cantemir – cu 170, Drochia – cu 130, Briceni, Ialoveni – cu cîte 100. A rămas mic numărul de membri în raioanele: Donduşeni – 215, Ştefan Vodă – 218, Glodeni – 283, Nisporeni – 369, Drochia – 301.
Spre regret, nu s-au produs mari schimbări în această perioadă în raioanele Floreşi, unde nu avem organizaţii primare în 18 primării, Drochia şi Ştefan Vodă – în câte 11, Donduşeni şi Căuşeni – în câte 8 primării. Este foarte important să finalizăm procesul de verificare a listelor de partid, să continuăm lucrul de completare a rândurilor noastre cu noi membri, să formăm structura AMN în toate localităţile, să înmânăm carnetele de partid la toţi membrii.
O însemnătate majoră în procesul de pregătire către alegeri o are instruirea activului de partid, care va organiza nemijlocit campania electorală. După cum ştiţi, în luna octombrie-noiembrie 2007, împreună cu IRI şi NDI am desfăşurat 10 seminare de câte 2 zile, la care au participat peste 500 consilieri raionali, locali şi primari, iar în martie-aprilie 2008 în fiecare raion au avut loc seminare cu preşedinţii organizaţiilor primare din toate localităţile republicii.
Deasemenea, au fost instruiţi şi preşedinţii organizaţiilor teritoriale de partid, liderii organizaţiilor de femei şi tineret. La moment au loc seminare cu managerii staff-urilor electorale.
În timpul apropiat vom continua pregătirea grupului de formatori, care vor organiza seminarele respective cu juriştii din raioane, viitorii membri şi reprezentanţi ai partidului în organele electorale, potenţialii observatori la secţiile de votare.
De aceia trebuie de urgentat pregătirea propunerilor respective pentru desemnarea persoanelor de încredere, agitatorilor, observatorilor, membrii şi reprezentanţii partidului în consiliile electorale care trebuie pregătiţi, instruiţi din timp şi încadraţi în lucrul de agitaţie.
După cele expuse până acum voi menţiona că organele noastre elective şi conducerea partidului şi vor aborda problema selectării candidaţilor pe lista AMN pentru viitorul Parlament, care este una importantă şi sensibilă, în baza volumului de lucru politic şi pentru organizarea campaniei electorale, ţinând cont de calitatea şi rezultatele lui, de aportul personal la promovarea imaginii AMN, de calităţile morale şi profesionale.
Consiliul Politic Naţional a aprobat deja principiile de bază de selectare şi desemnare a candidaţilor.
Astfel ordinea plasării în listă a reprezentanţilor din teritoriu va fi efectuată reieşind din rezultatele procentuale şi absolute din alegerile locale 2003 şi 2007, precum şi a celor parlamentare din 2005.
Vom avea în vedere şi numărul membrilor de partid, numărul de ziare abonate, nivelul de participare la acţiunile desfăşurate de organizaţia teritorială. Decizia privind propunerea candidaţilor din partea organizaţiilor teritoriale aparţine Consiliului politic teritorial, care va examina candidaturile, în conformitate cu Statutul şi principiile de formare a listelor.
Conform principiilor aprobate urmează să întocmim de pe acum în ordine alfabetică listă prealabilă, de 103 persoane din partea fiecărei organizaţii teritoriale, inclusiv a Organizaţiilor de Tineret şi Femei şi a responsabililor din partea Biroului Permanent Central în teritoriu.
Aceşti potenţiali candidaţi vor fi repartizaţi după un număr de primării din fiecare raion, astfel ca până la anunţarea datei alegerilor parlamentare să activeze concret în aceste primării, organizând procesul „De la uşă la uşă” şi celelalte acţiuni conform programului de pregătire către alegeri.
Ar urma ca, la definitivarea listei candidaţilor la funcţia de deputat, Consiliile Politice teritoriale să propună respectivele candidaturi în conformitate cu rezultatele activităţii fiecăruia în perioada respectivă.
Stimaţi membri ai Consiliului Politic Naţional! Ca o generalizare , voi propune direcţiile prioritare de activitate a AMN în perioada preelectorală:
Prima. Repet necesitatea de a fortifica pe toate căile structurile noastre politice, teritoriale şi locale. În acest scop, vom canaliza majoritatea resurselor noastre spre susţinerea activităţii organizaţiilor primare de partid şi spre stimularea activului din teritoriu.
A doua. Stilul nostru de activitate trebuie să fie reorientat spre organizarea sistematică a acţiunilor şi manifestărilor publice, care vor promova mesajul şi imaginea Alianţei „Moldova Noastră”. În acest context, deja se pregătesc o serie de acţiuni protestatare, dintre care una va fi de mare anvergură la Chişinău în viitorul apropiat. Tot în această perioadă planificăm o adunare generală a tuturor aleşilor AMN – peste 2000 de primari, consilieri locali, raionali, municipali, deputaţi în Parlament – în cadrul căreia, în premieră, vom lansa oficial Programul de Guvernare „Saltul european al Republicii Moldova”.
A treia direcţie. Însuşi Programul de Guvernare, elaborarea căruia ne evidenţiază pozitiv în contextul concurenţei politice, trebuie să fie impus ca un document de referinţă pentru comunitatea de experţi naţionali şi internaţionali, iar obiectivele lui să fie susţinute prin selectarea şi promovarea unei componenţe nominale calificate a viitoarei Echipe de guvernare AMN.
Şi, nu în ultimul rând, direcţia a patra. Ea ţine de sarcina globală de reprezentare publică şi de promovare a Alianţei „Moldova Noastră”. Este necesar un plan eficient de promovare a imaginii noastre în mass-media, amplificarea utilizării ziarului ALIANŢA (până la un tiraj de câteva zeci de mii), selectarea şi antrenarea după un plan special a exponenţilor AMN pentru dezbaterile publice, în special, cele radio-televizate.
Am trecut în revistă cele mai importante aspecte ale pregătirii pentru alegerile parlamentare 2009 şi am expus sarcinile pe care strategia partidului le impune în acest context. Vă invit să vă pronunţaţi pe marginea lor în cadrul şedinţei de azi a Consiliului Politic Naţional, să ne expunem deschis obiecţiile şi sugestiile.
Dar, ceea ce este foarte important, solicit ca aceste chestiuni să fie examinate detaliat la şedinţele Consiliilor Politice teritoriale, care trebuie să aibă loc în noiembrie, curent. Etapa de aşteptare a campaniei electorale s-a terminat – a început lupta pentru viitorul Republicii Moldova şi pentru rolul nostru în construirea acestui viitor. Şi, dacă vreţi, a venit momentul să anunţ mobilizarea generală în cadrul AMN, astfel încât să reuşim să facem SALTUL nostru european!
Autor: Alianta MOLDOVA NOASTRA
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2276
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33