Nume
Parola
Vizualizări: 2089
Vizita de lucru a viceministrului educaţiei, Tatiana Potîng, în raionul Călăraşi
Chişinău, 23 Februarie 2012 — Principalele reforme şi proiecte iniţiate în domeniul învăţămîntului din Republica Moldova au fost discutate, marţi, 21 februarie curent, în cadrul întrevederii viceministrului educaţiei, Tatiana Potîng, cu primari, consilieri, reprezentanţi ai Direcţiei raionale de învăţământ, manageri ai instituţiilor educaţionale, profesori, reprezentanţi ai sindicatului de ramură din raionul Călăraşi.
Viceministrul, Tatiana Potîng, a relatat celor prezenţi despre problemele esenţiale cu care se confruntă la momentul actual sistemul educaţional provocate de tendinţele demografice actuale şi cheltuielile absolut nejustificare în domeniu, care au determinat necesitatea desfăşurării reformei structurale în educaţie şi implementarea unei noi formule de finanţare per-elev. La iniţierea acestei reforme s-au luat în considerare şi rezultatele testării internaţionale PISA 2009 +.
Potrivit viceministrului, prin obiectivele de reformă anunţate, Ministerul Educaţiei îşi propune asigurarea accesului pentru toţi copiii la educaţie de calitate, sporirea flexibilităţii în relaţiile de muncă în sectorul educaţiei, precum şi eficientizarea utilizării alocaţiilor financiare pentru sistemul educaţional.
La rîndul lor, reprezentanţii instituţiilor de învăţămînt şi primarii localităţilor din raionul Călăraşi, au solicitat suport din partea Ministerului Educaţiei în vederea elaborării statutului cadrului didactic, majorarea normei salariale pentru personalul auxiliar din grădiniţe, delegarea competenţelor în domeniul educaţiei administraţiei publice locale, modalitatea de achiziţionare a produselor alimentare şi a combustibilului pentru grădiniţe şi şcoli etc.
După încheierea întrevederii, viceministrul, Tatiana Potîng, a primit în audienţă primari şi manageri de instituţii de învăţămînt din raionul Călăraşi la care au fost abordate subiecte privind deschiderea grădiniţelor sau a centrelor comunitare, transportarea elevilor de la o şcoală la alta, includerea cadrului didactic de sprijin în statul de personal, dotarea cu mobilier şcolar ş.a.