Nume
Parola
Vizualizări: 1696
Necesitatea studierii limbii române în grădiniţele cu limba rusă de instruire
Chişinău, 17 Februarie 2012 — Mai mulţi părinţi, educatori, manageri de instituţii preşcolare, cu limba rusă de instruire, au solicitat Ministerului Educaţiei ca în curriculumul educaţiei preşcolare din grădiniţele cu instruire în limba rusă să fie introduse activităţi de învăţare a limbii române.

Subiectul a fost discutat în cadrul unei întrevederi cu părinţi, directori de grădiniţe şi ministrul educaţiei, Mihail Şleahtiţchi, viceministrul educaţiei, Tatiana Potîng, reprezentanţi ai direcţiei municipale de profil.

Părinţii şi-au motivat solicitarea prin dorinţa de integrare a copiilor în mediul educativ, prin limba română.

Ministrul Educaţiei, Mihail Şleahtiţchi, a subliniat importanţa cunoaşterii de către copii a limbii române. Pentru a învăţa temeinic limba română, copiii ar trebui să fie ghidaţi de către un educator, care, prin didactici specifice vîrstei, ar realiza instruirea la cota maximă a calităţii.

Viceministrul educaţiei, Tatiana Potîng, a specificat că un program-pilot de studiere a limbii române în grădiniţe ar corela perfect cu proiectul-pilot de instruire multilingvă în şcoli şi cel similar pentru grădiniţele din Găgăuzia. Pentru eficienţă, proiectul respectiv ar trebui implementat gradual, a menţionat viceministrul educaţiei.

Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb, şefa direcţiei Învăţămînt, Tineret şi Sport din municipiul Chişinău a informat că, de cinci ani, în mai multe grădiniţe din capitală se practică instruirea multilingvă. În unele grupe, copiii sunt antrenaţi în activităţile învăţare a limbii române, în altele – activează doi educatori, unul vorbitor de limba română , altul de rusă. Astfel, curriculumul pentru educaţia preşcolară este realizată în două limbi. Această decizie a fost luată la solicitarea insistentă a unor părinţi.

Urmare a discuţiilor, s-a decis că, ulterior, va fi instituit un grup de lucru, alcătuit din reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei, Direcţiei Educaţie, Tineret şi Sport a municipiului Chişinău, directori de grădiniţe, părinţi, care vor elabora un concept de predare a limbii române în grădiniţele alolingve şi un mecanism fiabil de implementare a acestuia.