Nume
Parola
Vizualizări: 1379
Documentele de politici educaţionale discutate în cadrul întrunirii metodice anuale a specialiştilor în educaţie timpurie
Chişinău, 13 August 2009 — 36 de specialişti principali în problemele educaţiei preşcolare de la Direcţiile Generale Învăţămînt, Tineret şi Sport au participat la întrunirea metodică anuală, organizată de Ministerul Educaţiei şi Tineretului, pe 12 august 2009, la Chişinău. Evenimentul a reunit şi reprezentanţi ai instituţiilor şi organizaţiilor active în domeniul educaţiei timpurii: Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, Programului „Pas cu Pas”.

Subiectele cheie puse în discuţie au vizat procesul de implementare a documentelor de politici, promovate în sistemul educaţional preşcolar:
• Curriculumul pentru educaţia copiilor de vîrstă timpurie şi preşcolară
• Standardele de învăţare şi dezvoltare pentru copilul de 0-7 ani
• Standardele profesionale naţionale ale cadrului didactic.

„Vîrsta timpurie constituie baza dezvoltării personalităţii şi problema formării ei trebuie pusă astăzi în termeni noi”, a menţionat Larisa Şavga, Ministrul Educaţiei şi Tineretului.

Pentru a asigura condiţii autentice de discuţie, întrunirea s-a desfăşurat în grădiniţa nr. 225 din sectorul Ciocana al capitalei, frecventată de peste 700 de copii. Grădiniţa are statut de instituţie experimentală în domeniul educaţiei timpurii.

În prezent, în cele 1342 grădiniţe, frecventate de 123.300 de copii, lucrează circa 11.000 de cadre didactice. În anii 1994-2004 numărul cadrelor didactice a scăzut cu circa 50 la sută, iar în 2004-2008 s-a mărit cu circa 1000 de persoane. La moment, unui cadru didactic îi revin în medie 11 copii.

Contacte:
Ministerul Educaţiei şi Tineretului
Tel.: 233.348

Proiectul MET „Educaţie pentru Toţi”
Tel.: 233.897
E-mail: educatie.pentru.toti@gmail.com