Nume
Parola
Vizualizări: 2089
Asistența acordată absolovenților instituțiilor rezidențiale discutată de către experți
Chişinău, 27 Iunie 2012 — Susținerea absolvenților instituțiilor rezidențiale, politici promovate și acțiunile întreprinse de către stat au fost discutate,marți, 26 iunie curent, în cadrul unei întruniri a reprezentanților autorităților administrației publice centrale și locale și ai societății civile.

Evenimentul a fost organizat de către secretariatul permanent al Consiliului Național pentru protecția Drepturilor Copilului, în parteneriat cu Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului, cu suportul UNICEF în Republica Moldovași Ambasada Franței în Republica Moldova.

În deschiderea ședinței, viceministrul Educației, Tatiana Potîng, a vorbit despre importanța reformei sistemului rezidențial de îngrijire a copilului inițiată acum cîțiva ani de către Ministerul Educației, în comun cu partenerii de dezvoltare, societatea civilă și administrațiile publice locale.

”Nu mai puțin importante sînt și acțiunile pe care le întreprinde ministerul pentru susținerea absolvenților instituțiilor de tip rezidențial, crearea condițiilor pentru ca aceștia să-și continue studiile și să se poată angaja în cîmpul muncii. Cu toate acestea, în acest domeniu, mai există probleme care necesită a fi soluționate în colaborare cu actorii antrenați”, a spus dna Potîng.

Potrivit lui Valentin Crudu, director, Direcția generală învățămînt preșcolar, primar și secundar general, Ministerul Educației a întreprins acțiuni concrete în vederea orientării profesionale a absolvenților: realizarea cursurilor de instruire privind elaborarea CV-ului; organizarea vizitelor la întreprinderi, școli profesionale; organizarea cercurilor de creație; deschiderea claselor de meserii; organizarea întîlnirilor cu meșteri populari; deschiderea atelierilor în cadrul instituției etc.

În calitate de prioritate, ministerul își propune să elaboreze și să implementeze cadrul normativ ce va asigura o interacțiune eficientă între instituțiile de învățămînt și piața muncii, crearea și dezvoltarea serviciilor de consiliere și orientare profesională a tinerilor; majorarea numărului de servicii oferite de instituțiile de învățămînt general pentru tinerii cu cerințe educaționale speciale ș.a.

În anul curent, 799 de copii au absolvit instituțiile de tip rezidențial, iar în anul 2011-1086 de elevi. Din cei 1086 de absolvenți, 27,5 la sută s-au întors la locul de baștină fără,a-și continua studiile; 27,3 la sută au fost înmatriculați în școlile/clasele de meserii; 24,1 la sută-înmatriculați în școlile profesionale, iar 13,5 la sută din ei-în liceu sau colegiu.