Nume
Parola
Vizualizări: 2018
Rezultatele sesiunii de admitere în universităţi în 2011 au fost discutate la şedinţa Colegiului ME
Chişinău, 3 Martie 2012 — Membrii Colegiului Ministerului Educaţiei au aprobat rezultatele concursului desfăşurat pentru postul de rector al Academiei de Studii Economice din Moldova. Ca urmare a examinării raportului Comisiei de concurs pentru alegerea rectorului ASEM şi, în conformitate cu prevederile Regulamentului „Cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului pentru postul de rector al instituţiei de învăţămînt superior”, candidatura dlui Grigore Belostecinic a fost propusă Guvernului pentru confirmare în funcţia de rector al instituţiei nominalizate.
Totodată, la şedinţă au fost prezentate rezultatele admiterii 2011 în instituţiile de învăţămînt superior din Republica Moldova. Dna Nadejda Velişco, şefa Direcţiei învăţămînt superior, a relatat că, în anul de studii 2011/12, în instituţiile de învăţămînt superior au fost înmatriculate 20,8 mii persoane la Ciclul I (în scădere cu 1,5% faţă de anul de studii precedent) şi 7,4 mii persoane la Ciclul II (în creştere cu 10,0%).
Din numărul total al celor înmatriculaţi la Ciclul I:
- 81,4% au fost înmatriculaţi în baza studiilor liceale (cu 6,2 p. p. mai mult faţă de anul de studii precedent),
- 10,2% – în baza studiilor medii de specialitate,
- 4,9% – în baza studiilor secundare profesionale, 2,1% – în baza studiilor medii de cultură generală şi 1,4% – în baza studiilor superioare.
Comparativ cu anul de studii 2010/11, la Ciclul I se atestă creşterea numărului de studenţi înmatriculaţi la ştiinţe sociale, economie şi drept (cu 5,3%), la ştiinţe umanistice şi arte (cu 3,9%), la inginerie, tehnologii, arhitectură, construcţii (cu 1,6%) şi scăderea numărului de studenţi înmatriculaţi pentru celelalte domenii fundamentale.
La Ciclul II, atunci remarcăm evoluţii pozitive în numărul de studenţi înmatriculaţi în toate domeniile fundamentale, mai cu seamă în agricultură (cu 55,4%), educaţie (cu 30,1%), servicii (cu 19,1%), etc.
Membrii colegiului au examinat, de asemenea, opt demersuri ale instituţiilor de învăţămînt din republică cu referire la înaintarea unor cadre didactice pentru decorare cu distincţii de stat.