Nume
Parola
Vizualizări: 2394
41 de mărci comerciale au primit marele premiu, ”Mercuriul de Aur”, în cadrul Concursului ”Marca comercială a anului 2011”
3 Februarie 2012 — Pe 2 februarie 2012, în cadrul unei ceremonii oficiale, învingătorii Concursului ”Marca comercială a anului 2011” au fost premiați, 41 de mărci comerciale din diferite sectoare ale economiei naționale obținând marele premiu, ”Mercuriul de Aur”. Pentru titlul de „Marca comercială a anului 2011” au concurat circa 90 de proiecte de mărci comerciale.
Premiile au fost înmânate de Președintele interimar al Republicii Moldova Marian Lupu, președintele Camerei de Comerț și Industrie Gheorghe Cucu, directorul general al Agenţiei de Stat pentru Proprietate Intelectuală, Lilia Bolocan.
Președintele CCI, Gheorghe Cucu, a adresat cuvinte de felicitare tuturor învingătorilor și participanților. ”Cu două zile în urmă a fost inaugurată expoziția națională ”fabricat în Moldova”, care, similar unui barometru, reflectă situația mediului de afaceri din Republica Moldova. Asistăm la gala mărcilor comerciale și cred că rodul muncii întreprinzătorilor merită să fie apreciat măcar o dată în an, inclusiv prin organizarea acestui concurs”.
Președintele interimar al Republicii Moldova, Marian Lupu, a felicitat întreprinderile laureate. ”Apreciez inițiativa CCI care, a IX-a ediție, vine să stimuleze noi niveluri și standarde în mediul de afaceri al Republicii Moldova. Reprezentați elita mediului de afaceri şi, implicit, elita ţării. Sunteți cei pe care, în cea mai mare parte, se ţine economia ţării. Atunci când vorbim de o marcă comercială, nu vorbim doar de un brand, cu toate că şi acesta cere creativitate, muncă, insistenţă. Mă refer, întâi de toate, la conţinutul mărcii, care de fapt, reprezintă produsele şi serviciile pe care le oferiţi pe piaţa moldovenească, precum şi în cadrul operaţiunilor de export. Şi această calitate reprezintă nu doar profesionalismul și ambiția Dvs, ci şi cartea de vizită a Republicii Moldova. Ea vorbeşte despre nivelul de competitivitate al economiei noastre.
Doresc acestui proiect, care se va desfășura încă mulți ani înainte, noi realizări, cât mai multe produse și servicii locale, făcute aici. Pe an ce trece marca autohtonă să vină cu o nouă valoarea adăugată și cu un nou conținut. Oferirea unu produs/ serviciu de înaltă calitate este și ca o expresie a responsabilității Dvs sociale. În această seară vă apreciază clientul, cetățeanul, consumatorul.”, a spus Preşedintele interimar al ţării.
Concursul ”Marca comercială a anului” a fost inițiat în 2003 de CCI şi se organizează în comun cu Agenţia de Stat pentru Proprietate Intelectuală, cu scopul de a contribui la unificarea eforturilor producătorilor naţionali în activitatea de antreprenoriat și a aprecia cele mai reuşite proiecte în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale autohtone pe piaţa internă şi externă.
Conform Regulamentului, la „Marca comercială a anului 2011” au participat întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul ţării.
Concursul „Marca comercială a anului 2011” a demarat prin efectuarea unui sondaj în rondul consumatorilor, în vara anului 2011, cu scopul de a studia opinia publică referitor la cele mai cunoscute mărci de produse și servicii conform nominalizărilor concursului. Al doilea studiu al opiniei publice a avut loc în ianuarie 2012, sondajul vizând mărcile comerciale participante la concurs.
Concomitent, în perioada 19 – 25 ianuarie 2012, în urma analizei materialelor prezentate de participanți și în baza rezultatelor studiului opiniei consumatorilor, membrii comitetului organizatoric au stabilit învingătorii.
Marca comercială a anului” se bucură de interes din partea agenților economici, dovadă fiind numărul în creștere al participanților, comparativ cu edițiile precedente. În perioada 2003 - 2010 la concurs au fost prezentate circa 800 proiecte din 15 raioane ale ţării şi din municipiile Chişinău şi Bălţi.
Desfăşurarea Concursului „Marca Comercială a anului” vine să reconfirme că economia moldovenească este parte integrantă a economiei mondiale, pe piaţa ţării noastre fiind prezente atât mărci comerciale naţionale, cât şi internaţionale.
Totalurile concursului ”Marca comercială a anului 2011” au loc în cadrul unui alt eveniment relevant: Expoziția națională ”Fabricat în Moldova 2012”, la care participă circa 300 de agenți economici din diferite ramuri ale economiei naţionale.
Potrivit datelor statistice prezentate de AGEPI, la momentul actual sunt peste 11 mii de mărci comerciale internaționale înregistrate în Republica Moldova și circa 10 mii de mărci comerciale autohtone.
www.chamber.md