Nume
Parola
Vizualizări: 3030
Viceministra educaţiei, dr.Loretta Handrabura, în vizită la Universitatea de Medicină şi Farmacie
Chişinău, 18 Ianuarie 2012 — Viceministra educaţiei, dr. Loretta Handrabura, a discutat astăzi cu profesori şi studenţi ai Universităţii de Medicină şi Farmacie „N.Testemiţanu”, despre utilizarea în cadrul examenelor a softului universitar de testare „Test-Editor”. Loretta Handrabura, de asemenea, a asistat la un examen din cadrul acestei instituţii. Acţiunea se înscrie într-o serie de vizite de documentare a viceministrei la universităţile din ţară, cu scopul evaluării formelor de examinare, utilizate de instituţiile superioare de învăţământ.

“Pledăm pentru diverse forme de evaluare la unităţile de curs/module. Autonomia universitară oferă universităţilor posibilitatea de a decide asupra formelor de examen, ţinînd cont de prevederile Regulamentului de organizare a studiilor în învăţămîntul superior în baza Sistemului Naţional de Credite de Studii, art. 61 şi art.62, care stipulează că evaluările finale , semestriale pot fi susţinute oral, în scris sau combinat. Numărul de examene susţinute oral nu poate depăşi o jumătate din numărul total de examene din sesiune. Formele de examinare sunt determinate, de asemenea, şi de specificul domeniului profesional, a specialităţii”, a declarat viceministra educaţiei, dr.Loretta Handrabura. Forma de susţinere a examenelor se propune de şeful catedrei, în coordonare cu profesorul titular al cursului, se aprobă de către catedră şi se anunţă studenţilor la începutul semestrului, afirmă viceministra educaţiei.

Universitatea de Medicină şi Farmacie “N.Testemiţanu” implementează unul din cele mai complicate modele de testare şi anume softul “Test-Editor”. Pentru fiecare examen, sunt editate unul sau mai multe seturi de întrebări şi răspunsuri. Fişa standard include 100 de întrebări cu mai multe variante de răspuns.

Testul permite, de asemenea, editarea întrebărilor şi răspunsurilor, inclusiv cu formule, ecuaţii, scheme etc, selectarea aleatorie a testelor, prin extragerea întrebărilor după criteriile impuse de examinator, schimbarea aleatorie a ordinii răspunsurilor la fiecare întrebare, interpretarea rezultatelor şi calcularea punctajului candidatului, cu multiple posibilităţi de notare a răspunsurilor pentru fiecare întrebare (răspunsuri exclusive corecte, adunat cele corecte şi scăzut cele greşite, adunat doar cele corecte, sau alte variate cerute de beneficiar).

Programul mai permite repartizarea automată a candidaţilor pe săli şi tipărirea listelor de prezenţă în sală, tipărirea legitimaţiilor de examen, scanarea, corectarea automată a testelor, rezolvarea contestaţiilor.

Fără nici o intervenţie din partea utilizatorului, programul permite corectarea pînă la 30 de teste pe minut, iar pentru un test cca. 2 sec.

Rezultatul testului alcătuieşte, în universităţile din ţară, doar 40%, respectiv 50% în învăţămîntul medical şi farmaceutic, din nota finală la disciplină, alte 60% , şi respectiv 50% în învăţămîntul medical şi farmaceutic, fiind rezultatele evaluărilor pe parcursul semestrului, testelor de laborator, altor forme practice sau orale de examinare, care variază de la o instituţie la alta.