Nume
Parola
Vizualizări: 3668
Franchising-ul in Moldova are viitor
Chişinău, 21 Octombrie 2008 — La Chisinau a avut loc primul seminar dedicat Franchisingului, la tema "Soluţii practice pentru creşterea afacerii cu ajutorul Franchisingului. Au fost invitaţi directori şi proprietari a companiilor din RM, care ar putea beneficia de franchising. Au fost prezenţi directori ai companiilor Bucuria, Enteh, Xenon, Tina, Fitness Doza, Amadeus, Voiaj International, Pro Noi, Red Point, ConfortImobil, Andy"s Pizza, EuroTerm, etc. Acest seminar a avut scopul de a familiariza potenţialii franchiser-i moldoveni cu oportunităţile oferite de această schemă de colaborare. S-a discutat activ asupra topicurilor aşa ca: siguranţa franchiser-ului, riscuri, evaluarea francizei, modalităţi de lucru în reţea. A condus acest seminar Dna Marina Balan, Director Business Broker Consulting. Dânsa a prezentat informaţie despre componenţa veniturilor unui Franchiser, componenţa pachetului de franchising, etapele de elaborare, care ar fi soluţiile practice pentru companiile moldoveneşti. „Relaţia de Franchising, este o modalitate de a extinde afacerea cu investiţii minime, dar şi o oportunutate bună pentru a dezvolta sectorul mic şi mijlociu.Pentru un întreprinzător mic este enorm de greu să iasă desinestătător pe piaţă cu un serviciu sau produs. Acastă formă are şi un impact social pe lângă impactul economic.”- zice Marina Balan. Conractul de Franchising este acel instrument, prin care posesorul francizei poate să-şi minimizeze esenţial riscurile în relaţia cu partenerul-franchizat” a relatat expertul Dl Andrei Moisei, Şef al al Departamentului Juridic la AGEPI, invitat de organizatori.În cadrul seminarului dl. Moisei a explicat esenţa contractului de franchising, componenţa acestuia şi importanţa înregistrării marcii comerciale. În urma acestui seminar, AGEPI şi Business Broker Consulting vor semna un acord bilateral de colaborare şi schimb reciproc de informaţie. Natan Garştea, Director al Agenţiei de Rating şi Estimare "Estimator-VM", a povestit invitaţilor despre modalităţile de evaluare a Francizei şi a Marcilor Comerciale. Această temă a trezit un mare interes al auditoriului. Întradevăr, există prea puţină informaţie la acest capitol, dar este un subiect de importanţă majoră. „Ca exemplu, luaţi efectul financiar a unui restaurant fast-food necunoscut, şi efectul unui restaurant McDonalds, situat tot pe acelaş loc. Această diferenţă şi este valoarea acestei Francize” – a explicat Natan Garştea. „La tema Franchising în Moldova s-ar putea discuta ore în şir. Sunt foarte multe nuanţe faţă de care consumatorul potenţial are interes real. Existenţa acestui interes, organizatorii acestui seminar au şi dorit s-o simtă. Pe viitor, Compania Business Broker Consulting, planifică organizare a mai multor seminare de acest tip cu diferite tematici mai detailiate în domeniul franchising-ului – a spus Marina Balan. Seminarul a fost organizat de către Compania Business Broker Consulting, cu ocazia lansării noului serviciu pe piaţa RM - elaborarea pachetelor de franchising pentru companiile moldoveneşti. Compania Business Broker Consulting este prima companie in RM care a lansat activitatea de broker-franchising şi consultanţă în domeniul Franchising-ului. Detalii mai multe despre companie şi servicii http://www.about.businessbroker.md