Nume
Parola
Vizualizări: 2229
Mihail ŞLEAHTIŢCHI: În 2011 au fost înregistrate succese în domeniul învățământului profesional
Chişinău, 9 Februarie 2012 — Ministerul Educaţiei a organizat o ședință de lucru cu directorii instituţiilor de învățământ secundar profesional.
La şedinţă au participat ministrul educaţiei, Mihail Şleahtiţchi, viceministra educaţiei, Loretta Handrabura, şefi de direcţii din cadrul Ministerului Educaţiei şi cei 70 de directori de şcoli profesionale şi de meserii din ţară.
În cadrul şedinţei au fost analizate rezultatele anului de învățământ 2011-2012, precum şi planul de activitate pentru anul 2012 al Direcţiei învățământ secundar profesional şi mediu de specialitate. Au fost prezentate rezultatele evaluărilor pe teren – efectuate pe parcursul anului 2011 - în cadrul instituţiilor de învățământ secundar profesional, rezultatele admiterii-2011 şi iniţiativele cu referire la admiterea-2012.
Ministrul Educaţiei, Mihail Şleahtiţchi a declarat în cadrul ședinței că în 2011 au fost înregistrate succese în domeniul învățământului profesional, obiectivul major fiind ca acestea să se plieze pe necesităţile economiei reale şi să producă specialişti care s-ar putea integra în procesul de producţie imediat după absolvirea şcolii. Iar pentru aceasta există toate premisele: manageri şi cadre didactice de înaltă calificare, parteneri de dezvoltare şi elevi receptivi.
Participanţii la şedinţă au mai discutat despre Cadrul Naţional al Calificărilor şi despre ghidarea în carieră. Reprezentanţii Agenţiei de Evaluare şi Examinare au prezentat informaţii, recomandări pentru organizarea eficientă a examenelor de cultură generală pentru certificarea absolvenţilor şcolilor profesionale.
Şedinţa a fost organizată în cadrul liceului profesional nr.1 din capitală, unul din cele două licee profesionale pilot din ţară, despre care Ministrul Educaţiei a spus că este un model al reformării învățământului profesional din ţară. „Odată cu aprobarea Codului Educaţiei vom extinde numărul de licee profesionale. Acestea vor deveni instituţii elitiste, care vor oferi cele mai în vogă specialităţi. Scopul liceelor profesionale este de a pregăti o clasă muncitoare calificată, care să facă faţă necesităţilor pieţei forţei de muncă”, a afirmat ministrul educaţiei.
Viceministra educaţiei, Loretta Handrabura, a menţionat că în 2011, măsurile de relansare şi renovare a învățământului vocaţional, susţinute de partenerii de dezvoltare, au dus la dotarea a cinci şcoli profesionale şi a unui colegiu, iar în 2012, alte nouă instituţii vor fi dotate cu echipament şi utilaj pentru laboratoare şi ateliere. A fost iniţiat procesul de elaborare a standardelor ocupaţionale, a Cadrului Naţional al Calificărilor şi a curricula pentru instituţiile de învățământ secundar profesional pentru ajustarea învățământului profesional la cerinţele pieţei forţei de muncă.
În anul de studii 2011-2012, în instituţiile de învățământ secundar profesional au fost înmatriculate 13 mii de persoane. Reţeaua instituţiilor de învățământ secundar profesional cuprinde 2 licee profesionale, 47 de şcoli profesionale şi 21 de şcoli de meserii (inclusiv 6 unităţi pe lângă instituţiile penitenciare).