Nume
Parola
Vizualizări: 6028
Mediatizarea secetei si a vizitei Angelei Merkel evaluata intr-un studiu CJI
Chisinau, 11 Decembrie 2012 — Mass-media din Moldova nu a acordat suficientă atenţie subiectului secetei şi a politizat excesiv vizita cancelarului german, Angela Merkel, la Chişinău, acestea au fost câteva dintre concluziile studiilor de caz lansate de Centrul pentru Jurnalism Independent, la 10 decembrie 2012, în cadrul unei conferinţe de presă.
În ciuda faptului că temele analizate se referă atât la actualitatea internă, cât şi la cea externă, autorii studiilor au identificat probleme comune ce vizează reflectarea de către mass-media a unor evenimente importante.

Jurnalismul „copy-paste” şi preluarea parţială şi/sau totală a materialelor de pe platformele on-line, preferinţele jurnaliştilor pentru genurile informative şi numărul mai mic de materiale analitice au făcut ca două dintre cele mai importante subiecte ale anului 2012, vizita cancelarului german, Angela Merkel şi seceta care a afectat sectorul agricol al Moldovei, să nu fie abordate conform principiilor jurnalismului de calitate.

Studiile analizează modul în care mass-media a reflectat vizita cancelarului german, A. Merkel, la Chişinău şi seceta care a cauzat pierderi în valoare de 121 milioane de dolari sectorului agricol al Moldovei.

Elaborarea studiilor face parte din proiectul “Monitorizarea presei: studii de caz privind două evenimente importante ale anului 2012: vizita cancelarului german, Angela Merkel, în Republica Moldova şi seceta severă care a afectat sectorul agricol al Moldovei”, realizat de CJI cu suportul Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) prin intermediul Fundaţiei Eurasia. Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al Fundaţiei Est-Europene, Fundaţiei Eurasia, USAID şi/sau al Guvernului SUA.