Nume
Parola
Vizualizări: 4894
Pavilionul Fantomă - un nou vehicul de promovare a imagini Republicii Moldova pe plan internaţional
Chişinău, 9 Iunie 2011 — Campania de promovare a Pavilionului Fantomă al Republicii Moldova reflectă poziţia unui număr de instituţii şi iniţiative din sectorul cultural independent, creata ca răspuns la modalitatea de desemnare a participanţilor la Bienala de la Veneţia (ediţia 54), pentru a reprezenta Pavilionul Naţional.

În cadrul acestei campanii un grup de artişti au elaborat texte, postere, slogane, stickere, cărţi poştale, stencil-uri şi alte mesaje care urmează a fi expuse şi distribuite în spaţiul public al Chişinăului pe durata desfăşurării Bienalei de Artă Contemporană de la Veneţia (4 iunie – 27 noiembrie, 2011). Campania va fi, de asemenea, găzduită de instituţiile implicate în proiect: sediul Centrului KSAK, Teatrul Spălătorie, Art Hotel şi în cadrul proiectului Protest în Vânt - la Apartamentul Deschis (Asociaţia Oberliht). Evenimentul va fi mediatizat în presă (plasarea anunţurilor în ziare), la radio şi la posturi TV, de asemenea în Internet – prin intermediul listei Oberlist, a reţelelor şi listelor de discuţii internaţionale, paginii Pavilionului Fantomă de pe facebook, şi pe site-urile organizaţiilor implicate; prin crearea unui blog al proiectului şi prin plasarea bannerelor pe portalul civic.md.

În următoarea perioadă proiectele elaborate de Igor Scerbina (5 slogane-postere, light box-uri, tomberoane, bannere, trailer video), Valeria Barbas (anunţuri stradale), Tatiana Fiodorova (tricouri, stencil-uri), Lucia Macari (moneda aniversară-stickere în transportul public, cărţi poştale) vor fi amplasate, distribuite și prezentate în spaţiile publice ale Chişinăului, în reţeaua internet şi în mass media locală începând cu 4 iunie 2011.

În perioada 1-5 Iunie proiectele Igor Scerbina,Tatiana Fiodorova şi Lucia Macari fac parte din expoziţia din cadrul proiectului HEICO prezentat la Bienala de la Veneţia (ediţia 54). Detalii pe web site-ul proiectului HEICO: http://www.atlantisprojects.eu/web/index-439.html

Campania va culmina cu prezentarea la Chişinău a proiectului MISSING LINK de SOULD OUT (Adel Idris şi Denis Bartenev), realizat în cadrul reţelei ATLANTIS’11 şi a proiectului HEICO la Veneţia. Prezentarea proiectului MISSING LINK şi a evenimentelor conexe va fi anunţată ulterior.

Campania este susţinută de:

[KSA:K] - Centrul pentru Artă Contemporană
Asociaţia Oberliht
Asociaţia Alt Film
Centrul COLISEUM
Teatrul SPĂLĂTORIE
ART PLOSHADKA
KINEMATIX Studio
Casa IMAGO SRL
SYNERGY Eur/Est

Contact pentru presă:

Stefan Rusu
Director de Proiecte si Programe, Centrul pentru Arta Contemporana, Chisinau
Str. Banulescu-Bodoni 5, Ap-2,
Cod postal 2009, Chisinau,
Republica Moldova
tel / fax. + 373 22 2372 72
www.art.md