Nume
Parola
Vizualizări: 6126
"Compania Auction House - un instrument în mâinile executorilor judecătoreşti dibaci"
Chisinau, 24 Septembrie 2010 — Vânzarea bunurilor (inclusiv celor sechestrate), acordarea de servicii de hamal, de împachetare a bunurilor, demontare, depozitare, evaluare, precum şi asistenţă la evacuarea bunurilor, asistenţa la strămutarea dintr-un oficiu în altul şi demolarea de construcţii neautorizate, toate acestea oferite de aceeaşi companie – Auction House. Mai multe despre web-shopul Auction House aflăm chiar de la directorul companiei Veaceslav Mârza.

1. Pentru început, am vrea să ne spuneţi câteva cuvinte despre compania dvs. şi serviciile pe care le oferă pe piaţa din Republica Moldova?
Compania Auction House este unica din Republica Moldova care asigură servicii de logistică pentru executorii judecătoreşti şi pentru creditori. Compania activează în Moldova din 2009 şi are fondatori europeni, care desfăşoară aceeaşi activitate în alte ţări de pe continentul european. Serviciile de logistică cuprind serviciile de hamal, servicii de depozitare, de transportare, de evaluare şi de vânzare a bunurilor sechestrate, în procedura de executare. Scopul nostru final este de a asista creditorul în procesul îndelungat de executare a hotărârilor judecătoreşti, astfel încât acesta să nu rămână doar cu hotărârea judecătorească la mână, cu promisiuni de executare a acesteia şi cu bunurile debitorului. Noi ajutăm la executarea acestor hotărâri şi asigurăm maximă eficienţă pentru creditori.

2. Cum se intersectează activitatea angajaţilor Auction House cu cea a executorilor judecătoreşti?
Auction House este un instrument în mâinile executorilor judecătoreşti dibaci. Cu noi, executarea devine reală. Este foarte dificil de solicitat unui executor să asigure transportul, să asigure hamali, să asigure depozit, să asigure evaluarea sau vânzarea bunurilor. Este iraţional să ceri ca fiecare executor judecătoresc să ofere toate aceste servicii. Auction House are experienţă în acordarea lor, are un depozit şi experienţă în vânzarea bunurilor. Acest lucru este demonstrat şi de activitatea noastră din ultima perioadă. Am reuşit să vindem bunuri sechestrate şi să recuperăm bani în valoare de 1 milion, timp de doar 3 luni.

3. Care este impactul Reformei privind sistemul de executare a hotărârilor judecătoreşti asupra activităţii companiei dvs.?
Auction House susţine implementarea acestei Reforme. Este o reformă absolut necesară, deşi întârziată. Noi îi dorim succese. Crearea condiţiilor de apariţie a executorilor judecătoreşti privaţi, va duce la executarea eficientă a hotărârilor judecătoreşti. Astfel, nu doar că vom evita condamnările Republicii Moldova la CEDO pentru neexecutarea hotărârilor judecătoreşti, dar va spori şi încrederea cetăţenilor în actul de justiţie.

Dacă până acum, executorii erau funcţionari publici şi erau asiguraţi cu salarii din bugetul de stat, o dată cu această reformă, executorii privaţi vor fi mai responsabili de propria situaţie financiară. În acest caz, doar o executarea reuşită a executorului îi va asigura un venit adecvat.

Este în interesul nostru această Reformă, pentru că este mai uşor să lucrezi cu cineva care este direct interesat în reuşita unui proces. Succesul acestei reforme este demonstrat şi de experienţa altor state europene, similare după suprafaţă şi după tradiţii cu Republica Moldova, cum ar fi România şi Ţările Baltice.

4. Care sunt avantajele competitive ale companiei Auction House? Or, de ce ar avea nevoie clienţii anume de serviciile dvs.?
Nu putem vorbi de concurenţi, suntem singurii pe piaţa din Republica Moldova. Desigur că peste tot găsim anunţuri despre servicii de hamali, de transport sau altele. Noi suntem însă unicii care asigură un centru de logistică care acoperă tot procesul. Suntem profesionişti şi de aceea suntem buni.

Vânzarea bunurilor sechestrate se face absolut transparent, lista acestora fiind prezentată în mod operativ în regim online, pe site-ul nostru www.ah.md. Astfel, oricine poate solicita, închiria sau cumpăra bunurile respective. Bunurile se vând în regim de comision. Noi percepem un comision de 20%, care este unul foarte jos, luând în calcul că în ţările europene este de 40-50%. La fiecare 20 de zile facem evaluarea bunurilor care nu au fost vândute, astfel încât să asigurăm vânzarea cât mai rapidă. Este mai greu să vinzi un bun uzat decât un bun nou, şi cu toate acestea, ne reuşeşte.

Unii dintre cei mai fideli clienţi ai noştri, având în vedere preţurilor scăzute, sunt anume păturile social-vulnerabil, instituţiile care se ocupă de aceste pături, precum şi instituţiile bugetare care fac achiziţii publice.

5. Ce servicii noi pregătiţi să lansaţi pe piaţă?
Pregătim un sistem structurat de servicii de logistică, cu o nouă metodologie de calculare a costurilor, ceea ce ne va apropia mai mult de executorii judecătoreşti. În plus, suntem pregătiţi să ne extinde, la Nord şi la Sud, dar aceasta doar atunci când sistemul este pregătit să ne accepte pe noi şi să funcţioneze eficient.

6. În final, puteţi transmite un mesaj pentru potenţialii dvs. clienţi.
Mesajul meu către cetăţeni este ca să fie mai siguri de actul de justiţie, pentru că reformele care au loc cu siguranţă vor determina creşterea încrederii cetăţenilor în justiţie. Transmit un cuvânt de curaj pentru cei care s-au aventurat şi au obţinut licenţa de executor judecătoresc privat.
Mesajul nostru pentru executorii judecătoreşti e că suntem deschişi pentru cooperare, astfel încât să devină mai eficienţi pentru societate.