Nume
Parola
Vizualizări: 3892
Conectarea la serviciul „Declaraţie electronică” a subiecţilor impunerii cu T.V.A. din RM
11 Octombrie 2012 — În conformitate cu “Planul de acţiuni a Guvernului pentru anii 2012-2015” este prevăzută implementarea generalizată a sistemului de declarare fiscală prin utilizarea tehnologiilor informaţionale (e-declaraţii), astfel încît, pînă în anul 2014, 60% din declaraţiile fiscale să fie depuse prin internet. În acest context, se desfăşoară acţiuni concrete privind trecerea la metoda electronică de interacţiune cu contribuabilii, prin intermediul serviciului de raportare fiscală “Declaraţie electronică”.
La 3 septembrie anul curent, Serviciul Fiscal de Stat a lansat cea de-a II-a etapă de conectare GRATUITĂ la serviciul “Declaraţie electronică” a subiecţilor impunerii cu T.V.A. din Republica Moldova. Conform prevederilor art. 187, alin. (21), lit. b din Codul Fiscal, începînd cu 1 ianuarie 2013 categoria respectivă de contribuabili urmează să prezinte dările de seamă exclusiv în format electronic. Activităţile aferente conectării contribuabililor la serviciul nominalizat revin în sarcina Î.S.”Fiscservinform”, administratorul tehnico-tehnologic al Serviciului Fiscal de Stat.
Conectarea acestor agenţi economici a survenit din necesitatea de simplificare a modalităţii de interacţiune a acestora cu Serviciul Fiscal de Stat, precum şi de procesare rapidă a datelor. Totodată, utilizarea serviciului „Declaraţie electronică” le oferă o serie de avantaje, printre care: excluderea cheltuielilor suplimentare de timp, cheltuieli pentru transport, lipsa necesităţii de deplasare la organul fiscal, excluderea necesităţii de imprimare a formularelor pe suport de hîrtie, disponibilitatea de prezentare a declaraţiei 24/24 ore, 7 zile pe săptămînă în condiţii de maximă comoditate.
În scopul derulării eficiente a procesului şi asigurării comodităţii agenţilor economici, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat a instituit 10 Centre de Conectare Regionale, la amplasarea cărora s-a ţinut cont de criteriul geografic. Centrele dispun de echipamentul tehnic necesar, precum şi de personal calificat, instruit, capabil să ofere răspuns la orice întrebare parvenită din partea subiecţilor vizaţi.
Astfel, pînă la sfîrşitul acestui an, la sediul din oraşul Chişinău (str. Ştefan cel Mare, 162, oficiul 220, în incinta Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare), cele din cadrul Inspectoratelor Fiscale teritoriale Bălţi, Orhei, Ungheni, Edineţ, Cahul, Căuşeni, Comrat, Soroca şi Hînceşti sînt programaţi spre conectare la serviciul „Declaraţie electronică” cca 10 000 de agenţi economici plătitori de T.V.A. Fiecare agent economic se prezintă la sediu în concordanţă cu data şi ora stabilită în „Înştiinţare”, conform programărilor din „Registrul Programărilor Electronice” (RPE).
Ulterior, după ce au intrat în posesia semnăturii de autentificare fiscală, cu ajutorul căreia vor putea expedia rapoartele către organul fiscal, fiecare agent economic conectat are posibilitatea de a participa GRATUIT la seminare de instruire, în vederea utilizării serviciului “Declaraţie electronică”. Seminarele se desfăşoară în fiecare zi de vineri, atît pentru vorbitorii limbii de stat, cît şi limbii ruse.
În cazul apariţiei anumitor dificultăţi în procesul de expediere a dărilor de seamă, în cadrul Î.S.”Fiscservinform” activează Secţia de Asistenţă a Clienţilor. Activitatea ei include acordarea nemijlocită a consultaţiilor, cu privire la serviciul „Declaraţie electronică”, prin Skype sau la numărul de telefon (022) 822-222.
Orarul de lucru a secţiei este: Luni-Vineri: 08:00-20:00 (Pauza de prînz 12:00-13:00). În ultimele zile ale lunii, cînd contribuabilii trebuie să transmită către organul fiscal dările de seamă, programul Secţiei de Asistenţă a Clienţilor este extins.

Pentru informaţii suplimentare cu privire la serviciul „Declaraţie electronică”, accesaţi portalul web servicii.fisc.md.
Serviciul de presă
Serviciul Fiscal de Stat - tel. 82-33-68
Î.S. „Fiscservinform”- tel. 82-20-22