Vizualizări: 5271
Fundaţii ruseşti, afişaj “unionist” şi “opoziţia democratică organizată”
18 Septembrie 2009 — De la etapa ideatică şi declarativă de idiotizare a populaţiei comuniştii au trecut la cea de materializare a fobiilor imaginare implantate de aceştia în cadrul opiniei publice moldoveneşti.
Pentru a îngreuna tranziţia post-voroninistă şi a tergiversa activitatea noii guvernări, ”laboratorul” politic al PCRM promovează, în mod insesizabil pentru opinia publică, antagonizarea păturilor sociale vulnerabile faţă de agenda de guvernare a promovată de Alianţa de Integrare Europeană. De asemenea, comuniştii operează cu instrumente propagandistice perimate, dar încă valabile pentru comunitatea moldovenească încadrată timp de 8 ani în “tipare comunist-voroniniste”, necesare pentru a descuraja civismul populaţiei înaripat de acţiunile deocamdată concertate ale liberal-democraţilor.
În primul caz, ei folosesc majorarea preţurilor pentru apă şi calătoriile în transportul public, pentru care de altfel au votat nu numai formaţiunile liberal-democrate, dar şi PPCD, pentru a nemulţumi bursierii, tinerii si pensionarii, concentraţi în capitală. Accentul este pus pe aspectul socio-economic al percepţiei opiniei publice afectate de criza economică mondială, care se manifestă ”extrem de dur” anume din cauza guvernării comuniste iresponsabile.
În paralel, ”instigatorii” comunişti apelează la operaţiuni de afectare a echilibrului socio-psihologic al indivizilor, pentru a facilita apariţia unei stări colective reacţionare faţă de măsurile iniţiate de AIE ulterior. Pentru aceasta ei au recurs la folosirea afişajului cu caracter extremist “unionist” (care în versiunea mesajerilor PCRM sunt răspândite de presupuse organizaţii extremiste româneşti). Suspectarea comuniştilor nu este accidentală, deoarece anume din moment ce PCRM a început să vorbească despre “unionism” acesta s-a developat. De asemenea, aceasta se poate deduce şi din faptul că despre aceasta vorbesc doar sursele de informare în masă supuse comuniştilor (dacă simpatizanţii comuniştilor vor afirma că restul mass-media este de partea Alianţei, atunci vor trebui să explice de ce acelaşi PRO TV Chişinău sau TV7 a elucidat pe larg cazurile inscripţiilor xenofobe de la Bălţi etc.). La fel, nedumerire exprimă şi perioada când acestea au apărut. Or, în perioada evenimentelor violente post-electorale din luna aprilie, de organizarea cărora a fost acuzată nefondat România, nu a fost depistat niciun semn de manifestare similar din partea presupuselor reţele de organizaţii “unioniste” active pe teritoriul RM. În schimb acum, când liberal-democraţii au format coaliaţia de guvernare, acestea sunt mediatizate activ de mediile comuniste. Unicii care sunt cu adevărat interesaţi de proliferarea sentimentelor “unioniste” şi generarea reacţiilor “antiromâneşti” sunt cei din tabăra comuniştilor. Putem presupune că, asemenea acţiuni subversive la adresa Alianţei vor avea un impact şi mai substanţial îndată ce regimul de viză pentru cetăţenii români va fi suspendat definitiv (în conformitate cu Decretul preşedintelui interimar, M. Ghimpu, din 17 septembrie curent) şi se vor intensifica contactele interpersonale dintre România şi RM.
Tensionarea climatului socio-economic şi socio-psihologic de către comunişti urmăreşte cristalizarea unor mişcări sociale active, dar şi publice. Despre stabilirea unui asemenea obiectiv ei au menţionat în declaraţia de ieri, comunicată de Agenţia comunistă OMEGA (vezi aici), în care tinerii, studenţii, bugetarii şi pensionarii au fost chemaţi să se opună democratic şi în mod organizat împotriva ”forţelor reacţionare”, pentru apărarea demnităţii lor sociale şi civice.
Impulsionarea acestui fenomen poate avea loc şi ca urmare a unei prezenţe mai vizibile a Rusiei la nivel local. Primul semnal în acest sens este deschiderea filialei Fundaţiei ruseşti “RECUNOŞTINŢA”, care va activa la Chişinău şi va susţine iniţiative de consolidare a relaţiilor moldo-ruse în domeniul umanitar, cu participarea tinerilor, mediului academic şi asociativ etc. Implicaţiile politice ale acestei organizaţii, înfiinţate în contextul unei campanii de dezinformare agresive purtate de comunişti, se exprimă şi prin declaraţiile făcute de deputatul comunist Mişin, prezent la eveniment, care a descris în culori sumbre şi tendenţios relaţiile interetnice din RM.
Totodată, credibilitatea faţă de această fundaţie este problematică, atât timp cât Rusia promovează şi diseminează modelul “democraţiei” de tip rusesc, care a fost de altfel simulat şi de către regimul comunist autohton, conducând în cele din urmă la declanşarea manifestaţiilor violente din luna aprilie 2009.
Continuarea la Observatorul Politic (Denis Cenuşa, politolog): www.cenusadi.wordpress.com
Pentru a îngreuna tranziţia post-voroninistă şi a tergiversa activitatea noii guvernări, ”laboratorul” politic al PCRM promovează, în mod insesizabil pentru opinia publică, antagonizarea păturilor sociale vulnerabile faţă de agenda de guvernare a promovată de Alianţa de Integrare Europeană. De asemenea, comuniştii operează cu instrumente propagandistice perimate, dar încă valabile pentru comunitatea moldovenească încadrată timp de 8 ani în “tipare comunist-voroniniste”, necesare pentru a descuraja civismul populaţiei înaripat de acţiunile deocamdată concertate ale liberal-democraţilor.
În primul caz, ei folosesc majorarea preţurilor pentru apă şi calătoriile în transportul public, pentru care de altfel au votat nu numai formaţiunile liberal-democrate, dar şi PPCD, pentru a nemulţumi bursierii, tinerii si pensionarii, concentraţi în capitală. Accentul este pus pe aspectul socio-economic al percepţiei opiniei publice afectate de criza economică mondială, care se manifestă ”extrem de dur” anume din cauza guvernării comuniste iresponsabile.
În paralel, ”instigatorii” comunişti apelează la operaţiuni de afectare a echilibrului socio-psihologic al indivizilor, pentru a facilita apariţia unei stări colective reacţionare faţă de măsurile iniţiate de AIE ulterior. Pentru aceasta ei au recurs la folosirea afişajului cu caracter extremist “unionist” (care în versiunea mesajerilor PCRM sunt răspândite de presupuse organizaţii extremiste româneşti). Suspectarea comuniştilor nu este accidentală, deoarece anume din moment ce PCRM a început să vorbească despre “unionism” acesta s-a developat. De asemenea, aceasta se poate deduce şi din faptul că despre aceasta vorbesc doar sursele de informare în masă supuse comuniştilor (dacă simpatizanţii comuniştilor vor afirma că restul mass-media este de partea Alianţei, atunci vor trebui să explice de ce acelaşi PRO TV Chişinău sau TV7 a elucidat pe larg cazurile inscripţiilor xenofobe de la Bălţi etc.). La fel, nedumerire exprimă şi perioada când acestea au apărut. Or, în perioada evenimentelor violente post-electorale din luna aprilie, de organizarea cărora a fost acuzată nefondat România, nu a fost depistat niciun semn de manifestare similar din partea presupuselor reţele de organizaţii “unioniste” active pe teritoriul RM. În schimb acum, când liberal-democraţii au format coaliaţia de guvernare, acestea sunt mediatizate activ de mediile comuniste. Unicii care sunt cu adevărat interesaţi de proliferarea sentimentelor “unioniste” şi generarea reacţiilor “antiromâneşti” sunt cei din tabăra comuniştilor. Putem presupune că, asemenea acţiuni subversive la adresa Alianţei vor avea un impact şi mai substanţial îndată ce regimul de viză pentru cetăţenii români va fi suspendat definitiv (în conformitate cu Decretul preşedintelui interimar, M. Ghimpu, din 17 septembrie curent) şi se vor intensifica contactele interpersonale dintre România şi RM.
Tensionarea climatului socio-economic şi socio-psihologic de către comunişti urmăreşte cristalizarea unor mişcări sociale active, dar şi publice. Despre stabilirea unui asemenea obiectiv ei au menţionat în declaraţia de ieri, comunicată de Agenţia comunistă OMEGA (vezi aici), în care tinerii, studenţii, bugetarii şi pensionarii au fost chemaţi să se opună democratic şi în mod organizat împotriva ”forţelor reacţionare”, pentru apărarea demnităţii lor sociale şi civice.
Impulsionarea acestui fenomen poate avea loc şi ca urmare a unei prezenţe mai vizibile a Rusiei la nivel local. Primul semnal în acest sens este deschiderea filialei Fundaţiei ruseşti “RECUNOŞTINŢA”, care va activa la Chişinău şi va susţine iniţiative de consolidare a relaţiilor moldo-ruse în domeniul umanitar, cu participarea tinerilor, mediului academic şi asociativ etc. Implicaţiile politice ale acestei organizaţii, înfiinţate în contextul unei campanii de dezinformare agresive purtate de comunişti, se exprimă şi prin declaraţiile făcute de deputatul comunist Mişin, prezent la eveniment, care a descris în culori sumbre şi tendenţios relaţiile interetnice din RM.
Totodată, credibilitatea faţă de această fundaţie este problematică, atât timp cât Rusia promovează şi diseminează modelul “democraţiei” de tip rusesc, care a fost de altfel simulat şi de către regimul comunist autohton, conducând în cele din urmă la declanşarea manifestaţiilor violente din luna aprilie 2009.
Continuarea la Observatorul Politic (Denis Cenuşa, politolog): www.cenusadi.wordpress.com
Autor: expert independent/blogger
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2297
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 167
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 15
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1658
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1321
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33