Nume
Parola
Vizualizări: 4294
CJI a lansat studiul national de audienta a mass-media
Chisinau, 26 Aprilie 2012 — Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a lansat rezultatele studiului naţional de audienţă a presei scrise şi audiovizuale, realizat în perioada 6 martie -2 aprilie 2012, de către Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău, la comanda CJI.

Cercetarea include date privind audienţa canalelor TV, a posturilor de radio şi a publicaţiilor din Republica Moldova, la nivelul localităţilor urbane şi rurale.
Eşantionul urban are un volum de 1.130 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±2.9%, iar eşantionul rural are un volum de 609 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de ±4.0%. Eşantionul naţional de 1739 persoane are o marjă maximă de eşantionare de ±2.6%.

Studiul integral poate fi găsit pe pagina web a CJI, la rubrica Cercetare şi publicaţii. Ulterior, CJI va organiza şi un program de instruire pentru toţi reprezentanţii mass-media interesaţi de cercetările de audienţă şi descifrarea lor corectă.

Studiul naţional de audienţă a presei scrise şi audiovizuale a fost realizat în cadrul proiectului “Dezvoltarea capacităţilor mass-media din Republica Moldova, inclusiv din UTA Găgăuz-Yeri”, implementat de către CJI în perioada ianuarie –septembrie 2012, cu susţinerea financiară a Civil Rights Defenders.

Proiectul mai include şi un program complex de instruire pentru trei posturi TV din Comrat, un program de instruire axat pe elemente de etică şi profesionalism în jurnalism, precum şi editarea şi distribuirea unui ghid de bune practici pentru presa online.