Vizualizări: 4546
Raionul Cahul se află în plină campanie de promovare a serviciului public de apă şi canalizare
4 Martie 2014 — În perioada ianuarie-iunie 2014, locuitorii raionului Cahul sunt informaţi despre beneficiile serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare, dar şi despre responsabilitatea cetăţenilor de a achita la timp facturile pentru acest bun comun. Campania, cu genericul „Apă de calitate la tine în localitate" este desfăşurată de Agenţia de Dezvoltare Regională Sud, în parteneriat cu Consiliul Raional Cahul, cu sprijinul financiar al Guvernului Germaniei. Suportul este acordat prin intermediul proiectului „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova", gestionat de Agenţia de Cooperare Internaţională a Germaniei (GIZ).
Astfel, sloganul campaniei însoţeşte 2000 de broşuri şi 4000 de pliante, care vor fi distribuite cetăţenilor în cadrul celor 32 de întâlniri publice preconizate. Materialele promoţionale pun accent pe beneficiile pentru unui sistem modern de alimentare cu apă şi canalizare, atât pentru sănătate, cât şi din punct de vedere economic şi al calităţii vieţii.
De asemenea, vor fi plasate 400 de postere în 50 de localităţi care nu sunt deocamdată racordate la serviciul de apă şi canalizare. Totodată, mesajul campaniei va fi imprimat pe 8 panouri stradale.
Spotul video al campaniei este construit pe două cazuri: o familie care este nevoită să aducă apă de la o fântână unde parametrii de calitate nu corespund normelor şi alta care are apă la robinet, ceea ce le uşurează considerabil efortul. Spotul este difuzat la postul TV local şi pe Internet.
Consultanţii Centrului Contact-Cahul, organizaţie non-guvernamentală selectată prin concurs pentru a gestiona campania de comunicare, vor ţine 70 de lecţii publice tematice pentru elevii a 35 de instituţii de învăţământ din raion. Vor fi organizate 3 concursuri tematice de desen, pe categorii de vârstă. Cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, pe 22 martie, se va desfăşura concursul interactiv „TVC - Tinerețe, Vis, Cutezanță". Campania va culmina cu o ceremonie de decernare a participanţilor activi la campanie. Aceştia se vor alege cu accesorii promoţionale simbolice.
„Este foarte important că în cadrul campaniei lucrăm cu diferite grupuri-țintă: bărbați și femei, elevi și tineri, angajați din sectorul public și privat, mass-media locale și regionale și către toți transmitem același mesaj: e timpul să fim mai grijulii cu resursele naturale. Pentru sănătatea noastră și a generațiilor ce urmează, pentru confort și un mod de trai decent, este necesar să consumăm apă potabilă din surse verificate și riguros supravegheate", relatează Silvia Strelciuc, director executiv al Centrului Contact-Cahul.
Prestatorul de servicii "Apă-Canal Cahul" a beneficiat în 2013 de investiţii germane consistente, care îi permit să îşi extindă activitatea şi să devină un operator eficient şi profitabil. Astfel, sediul companiei a suportat reparaţii în valoare de 580 de mii de lei. Totodată, pentru a optimiza capacităţile operaţionale ale întreprinderii, au fost procurate maşini specializate în valoare de peste 1,7 mii lei pentru intervenţii în caz de avarii, evacuarea apelor uzate ş.a.
ÎM "Apă-Canal Cahul" a fost înfiinţată în 1970 şi are la acest moment aprox. 45 000 consumatori. Compania are toate şansele să devină un operator de servicii veritabil şi să deservească nu doar oraşul Cahul, ci şi satele învecinate.
Abordarea GIZ este de a impulsiona cooperarea intercomunitară, astfel ca localităţile învecinate să presteze în comun servicii, pentru a creşte eficienţa şi pentru a optimiza costurile. În 2012, în satul Roşu a fost construit un apeduct din fondurile oferite de Guvernul României, prin intermediul GIZ. Urmează ca în 2014 să fie construit şi sistemul de canalizare. Proiectul-pilot de la Roşu este implementat de Agenţia de Dezvoltare Regională Sud.
În iulie 2012, consiliul raional Cahul a aprobat componenta actualizată pe apă şi canalizare a Strategiei raionale de dezvoltare socio-economică. Cu asistenţa GIZ, au fost grupate localităţile pe posibilităţile de conectare la servicii de apă şi canalizare, în funcţie de accesul la bazine hidrografice şi nu neapărat de hotarele administrative. De asemenea, au fost trasate priorităţile pentru investiţiile în sectorul alimentării cu apă şi canalizare.
Proiectul „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova" este implementat de Agenţia de Cooperare Internaţională a Germaniei (GIZ) şi este sprijinit financiar de Ministerul German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida), Ministerul Afacerilor Externe al României şi Uniunea Europeană.
Astfel, sloganul campaniei însoţeşte 2000 de broşuri şi 4000 de pliante, care vor fi distribuite cetăţenilor în cadrul celor 32 de întâlniri publice preconizate. Materialele promoţionale pun accent pe beneficiile pentru unui sistem modern de alimentare cu apă şi canalizare, atât pentru sănătate, cât şi din punct de vedere economic şi al calităţii vieţii.
De asemenea, vor fi plasate 400 de postere în 50 de localităţi care nu sunt deocamdată racordate la serviciul de apă şi canalizare. Totodată, mesajul campaniei va fi imprimat pe 8 panouri stradale.
Spotul video al campaniei este construit pe două cazuri: o familie care este nevoită să aducă apă de la o fântână unde parametrii de calitate nu corespund normelor şi alta care are apă la robinet, ceea ce le uşurează considerabil efortul. Spotul este difuzat la postul TV local şi pe Internet.
Consultanţii Centrului Contact-Cahul, organizaţie non-guvernamentală selectată prin concurs pentru a gestiona campania de comunicare, vor ţine 70 de lecţii publice tematice pentru elevii a 35 de instituţii de învăţământ din raion. Vor fi organizate 3 concursuri tematice de desen, pe categorii de vârstă. Cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, pe 22 martie, se va desfăşura concursul interactiv „TVC - Tinerețe, Vis, Cutezanță". Campania va culmina cu o ceremonie de decernare a participanţilor activi la campanie. Aceştia se vor alege cu accesorii promoţionale simbolice.
„Este foarte important că în cadrul campaniei lucrăm cu diferite grupuri-țintă: bărbați și femei, elevi și tineri, angajați din sectorul public și privat, mass-media locale și regionale și către toți transmitem același mesaj: e timpul să fim mai grijulii cu resursele naturale. Pentru sănătatea noastră și a generațiilor ce urmează, pentru confort și un mod de trai decent, este necesar să consumăm apă potabilă din surse verificate și riguros supravegheate", relatează Silvia Strelciuc, director executiv al Centrului Contact-Cahul.
Prestatorul de servicii "Apă-Canal Cahul" a beneficiat în 2013 de investiţii germane consistente, care îi permit să îşi extindă activitatea şi să devină un operator eficient şi profitabil. Astfel, sediul companiei a suportat reparaţii în valoare de 580 de mii de lei. Totodată, pentru a optimiza capacităţile operaţionale ale întreprinderii, au fost procurate maşini specializate în valoare de peste 1,7 mii lei pentru intervenţii în caz de avarii, evacuarea apelor uzate ş.a.
ÎM "Apă-Canal Cahul" a fost înfiinţată în 1970 şi are la acest moment aprox. 45 000 consumatori. Compania are toate şansele să devină un operator de servicii veritabil şi să deservească nu doar oraşul Cahul, ci şi satele învecinate.
Abordarea GIZ este de a impulsiona cooperarea intercomunitară, astfel ca localităţile învecinate să presteze în comun servicii, pentru a creşte eficienţa şi pentru a optimiza costurile. În 2012, în satul Roşu a fost construit un apeduct din fondurile oferite de Guvernul României, prin intermediul GIZ. Urmează ca în 2014 să fie construit şi sistemul de canalizare. Proiectul-pilot de la Roşu este implementat de Agenţia de Dezvoltare Regională Sud.
În iulie 2012, consiliul raional Cahul a aprobat componenta actualizată pe apă şi canalizare a Strategiei raionale de dezvoltare socio-economică. Cu asistenţa GIZ, au fost grupate localităţile pe posibilităţile de conectare la servicii de apă şi canalizare, în funcţie de accesul la bazine hidrografice şi nu neapărat de hotarele administrative. De asemenea, au fost trasate priorităţile pentru investiţiile în sectorul alimentării cu apă şi canalizare.
Proiectul „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova" este implementat de Agenţia de Cooperare Internaţională a Germaniei (GIZ) şi este sprijinit financiar de Ministerul German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida), Ministerul Afacerilor Externe al României şi Uniunea Europeană.
Autor: GIZ/Modernizarea serviciilor publice locale in RM
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2277
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33