Vizualizări: 3154
Avocatul parlamentar Aurelia Grigoriu: Publicitatea cu mesaj indecent aduce prejudicii grave imaginii femeilor din Moldova
Chişinău, 5 Aprilie 2012 — Avocatul parlamentar Aurelia Grigoriu îşi exprimă îngrijorarea în legătură cu apariţia frecventă în ultimul timp a unor spoturi video sau panouri publicitare cu un conţinut denigrator la adresa femeii. E vorba, în particular, de cele care se referă la reducerile oferite de o agenţie de turism şi la serviciile unei televiziuni digitale. Ombudsmanul cheamă insistent agenţiile de publicitate să-şi retragă panourile şi spoturile publicitare care au un mesaj indecent şi aduc prejudicii morale imaginii femeilor din Moldova.
De asemenea, Aurelia Grigoriu se adresează Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Concurenţei, cu funcţii de control de stat asupra respectării legislaţiei cu privire la publicitate, precum şi funcţionarilor din cadrul organelor publice locale să îndeplinească în cel mai responsabil mod atribuţiile legale şi să nu admită pe viitor autorizarea plasării de panouri sau difuzării unor spoturi publicitare care ar leza demnitatea şi onoarea persoanelor. În vederea excluderii discriminării pe criteriul de gen, se impune efectuarea obligatorie a expertizei publicităţii la compartimentul corespunderii prevederilor legislaţiei cu privire la publicitate.
Legislaţia cu privire la publicitate interzice publicitatea amorală, care încalcă normele unanim acceptate ale umanismului, prin ofense, comparaţii şi imagini defăimătoare cu privire la gen. Astfel, apariţia la unele posturi de televiziune a spotului publicitar, cît şi amplasarea panourilor de publicitate cu subiect defăimător la adresa femeilor ridică unele semne de întrebare cu privire la îndeplinirea cuvenită de către responsabilii în domeniu a atribuţiilor de serviciu, susţine Aurelia Grigoriu.
Avocatul parlamentar îndeamnă autoritatea de resort să facă uz de toate pîrghiile atribuite prin lege, astfel încît să nu se mai admită utilizarea stereotipurilor de gen în publicitate. Pe de altă parte, agenţiile de publicitate sînt chemate să fie mai vigilente la realizarea spoturilor, panourilor publicitare şi să respecte egalitatea de gen.
Totodată, avocatul parlamentar ţine să sublinieze că prezentarea, producerea ori difuzarea publicităţii neoneste, amorale sau a oricărei alte publicităţi ce contravine legii de către agenţii de publicitate este pasibilă de răspundere contravenţională, organul constatator fiind autoritatea de protecţie a concurenţei.
De asemenea, Aurelia Grigoriu se adresează Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Concurenţei, cu funcţii de control de stat asupra respectării legislaţiei cu privire la publicitate, precum şi funcţionarilor din cadrul organelor publice locale să îndeplinească în cel mai responsabil mod atribuţiile legale şi să nu admită pe viitor autorizarea plasării de panouri sau difuzării unor spoturi publicitare care ar leza demnitatea şi onoarea persoanelor. În vederea excluderii discriminării pe criteriul de gen, se impune efectuarea obligatorie a expertizei publicităţii la compartimentul corespunderii prevederilor legislaţiei cu privire la publicitate.
Legislaţia cu privire la publicitate interzice publicitatea amorală, care încalcă normele unanim acceptate ale umanismului, prin ofense, comparaţii şi imagini defăimătoare cu privire la gen. Astfel, apariţia la unele posturi de televiziune a spotului publicitar, cît şi amplasarea panourilor de publicitate cu subiect defăimător la adresa femeilor ridică unele semne de întrebare cu privire la îndeplinirea cuvenită de către responsabilii în domeniu a atribuţiilor de serviciu, susţine Aurelia Grigoriu.
Avocatul parlamentar îndeamnă autoritatea de resort să facă uz de toate pîrghiile atribuite prin lege, astfel încît să nu se mai admită utilizarea stereotipurilor de gen în publicitate. Pe de altă parte, agenţiile de publicitate sînt chemate să fie mai vigilente la realizarea spoturilor, panourilor publicitare şi să respecte egalitatea de gen.
Totodată, avocatul parlamentar ţine să sublinieze că prezentarea, producerea ori difuzarea publicităţii neoneste, amorale sau a oricărei alte publicităţi ce contravine legii de către agenţii de publicitate este pasibilă de răspundere contravenţională, organul constatator fiind autoritatea de protecţie a concurenţei.
Autor: Oficiul Avocatului Poporului
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2278
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33