Nume
Parola
Vizualizări: 9633
Elementul - cheie al newsletterului? Subiectul!
31 Octombrie 2008 — Prima impresie conteaza, fie ca iti place sau nu. Primele secunde de interactiune sunt si cele care vor determina felul in care vei fi perceput. Ti se va parea ciudat, vei spune ca ceea ce contine email-ul este mai important decat orice, insa nu, cel mai important este subiectul. El iti va atrage sau ... alunga viitorii clienti. Deci, concentreaza-te si pune-ti creativitatea la incercare. O singura propozitie face cat multe alte lucruri la un loc. Se spune ca 50 de caractere cat ar trebui sa cuprinda un subiect este numarul potrivit pentru a genera deschiderea email-ului, dar si efectuarea unei actiuni. Pentru cele 50 de caractere exista si niste reguli de aur demne de urmat. O regula de aur iti spune sa fii original. Trebuie sa te diferentiezi cat mai mult, sa fii original si, in acelasi timp, sa trezesti curiozitatea. Ca sa ii castigi, trebuie sa ii cunosti foarte bine. In acelasi timp, pentru a promova alte campanii, nu folosi acelasi subiect folosit la cele anterioare, care au adus succesul dorit. Reciclarea vechiului subiect nu asigura succesul si de data asta. Deci, tot timpul trebuie sa fii original, pastrand ceva si din ce ai invatat data trecuta. Poti adapta, dar nu da copy/paste. O alta regula, care trebuie avuta in vedere in momentul conceperii subiectului unui email si pe care trebuie s-o aplici cu sfintenie este personalizarea, acest cuvant cheie care iti asigura succesul. Cand s-a abonat la newsletterul tau, recipientul a completat un formular in care si-a lasat datele personale. Pe langa acestea, poti folosi datele colectate din newsletterele trecute pentru a vedea ce produs a comandat, ce pagini l-au interesat etc. Aceste informatii sunt cat se poate de pretioase pentru ca iti permit sa i te adresezi in cunostinta de cauza, ceea ce-l va face sa se simta in centrul atentie. Va crede ca numai el beneficiaza de oferta speciala pe care i-o propui. Adreseaza-i-te la persoana a doua chiar din subiect. Se vor intampla minuni. In continuare trebuie sa mentii dialogul cu abonatii/clientii. Dialogul se va crea dupa ce ii vei fi trimis constant newslettere cu informatii utile pentru el. In urma rapoartelor de trafic vei vedea ce anume il intereseaza si, cum mentionam mai sus, vei sti cum sa adaptezi viitoarele subiecte. Iar cuvintele cheie trebuie sa fie in prima parte sau a doua a subiectului. Cu siguranta ai vrea sa detii secretul celor mai bune subiecte, cele care ofera cea mai mare rata de deschidere. Insa, pentru asta trebuie sa stii si care sunt acele subiecte pe care trebuie sa le eviti. In urma cercetarilor s-a observat ca acele subiecte care contin numele companiei si ofertele acestora, sunt si cele mai eficiente. In plus, aceste subiecte atat de eficiente par, la prima vedere, cat se poate de plictisitoare si seci. Pe de alta parte, sunt acei marketeri care incerca sa fie cat mai creativi, insa pe langa creativitate nu uita sa mentionezi si ce avantaje iti ofera firma sau ce companie iti trimite newsletterul, din pacate acestea sunt si cele mai distructive...pentru ca genereaza cele mai multe reclamatii de spam. Exista o lista cu oameni care s-au abonat in mod expres pentru ofertele speciale. In acest caz, poti crea o lista separata pentru care sa folosesti subiecte care sa contina ofertele sau discounturile oferite. Deci, spune-le oamenilor din prima clipa ce au de castigat, chiar in subiect. Oricat de creative ar fi subiectele email-urilor, o rata mare de deschidere le-o va asigura si mentionarea unei oferte sau discount de care oamenii pot beneficia. Pentru comunicarea prin email a catalogului Quelle am folosit un subiect de genul Avalansa reducerilor de preturi la Quelle. Poti folosi substantive, adverbe hiperbolizante pentru o “dimensiune”cat mai mare a ofertei. Astfel de exemple de subiecte ar fi: Fa o miscare inteligenta. Alege promotiile Renault. Forte eficiente sunt si subiectele de genul: Cumperi 1, primesti 2, pentru a sublinia oferta speciala de care beneficiaza...ele aduc abonatii la un pas mai aproape de achizitie, insa oferta trebuie sa-si spuna ultimul cuvant. Alta modalitate de a face subiectele eficiente este sa folosesti formele interogative. Le poti atrage atentia recipientilor, in acest fel, punandu-le chiar din subiect o intrebare si provocandu-i astfel sa se gandeasca la un raspuns. De exemplu, un subiect de acest fel, destinat celor din bransa de business, Care sunt cele mai bune moduri de a face business? cu siguranta le va capta atentia. Oamenii vor sa stie cum sa reuseasca in afaceri si, daca le dai si cateva sfaturi utile, iti vor ramane recunoscatori. Prin umare, trebuie sa ajungi la publicul tau tinta cu intrebari relevante si care sa fie adaptate nevoilor lor. Reprezinti un centru de sanatate. Intreaba-i Cum poti sa slabesti 5 kg in 5 zile?. Astfel de subiecte pot fi adaptate oricarui domeniu, de exemplu in auto am folosit subiect O noua provocare de la SEAT! O accepti?, iar rata de deschidere a email-ului si-a spus cuvantul. Pentru un newsletter al unui publisher de reviste economice, te poti folosi de un titlu relevant din cadrul cuprinsului si care sa fie si de actualitate. De exemplu, referitor la criza pietei imobiliare, poti pune in subiect intrebarea Ce se intampla cu piata imobiliara? sau Isi revine piata imobiliara? sunt titluri ale articolelor din cadrul newsletteror care, prin forma lor interogativa, au o rata foarte mare de raspuns pentru ca, creaza interes si curiozitate. Legat de curiozitate, alt tip de subiect de email care s-a dovedit a fi de succes este subiectul-teaser. Nu spui multe in subiect, insa ce spui trebuie sa trezeasca interesul si curiozitatea. De aceea spui lucruri putin, insa de impact, astfel incat sa-i faca pe recipienti sa deschida mail-ul cat mai repede si sa navigheze printre ofertele pe care i le pui la dispozitie. Pentru un subiecte-teaser ai nevoie de un multa creativitate. Trebuie sa fie original, inovativ si...provocator. Astfel de exemple cares-au dovedit de succes au fost: Mirosurile au forma de USB. Oamenii au deschis email-ul si au cautat informatia din subiect. La fel s-a intamplat si cu Breaking news! Pentru newsletterele unor dealeri auto, am folosit subiecte precum Numai pentru soferii care stiu ce vor, sau E loc destul in modelul yyy. I-ai numarat pe toti?, subiecte menite sa incite, sa provoace curiozitate si, in cele din urma, sa ii faca pe destinatari sa deschida email-ul si sa faca actiunea mult dorita – comanda. Mentionam, mai sus, subiectele interogative. Cred ca acestea sunt cele mai potrivite pentru conceperea subiecte-teaser. Orice fel de subiect te hotarasti sa olosesti in newsletere, nu uita intotdeauna sa le testezi inainte. Fa multe teste pe un anumit esantion, folosind mai multe variante de subiect, pentru a vedea care formula merge mai bine. Pe langa acest lucru,este indicat sa faci o cercetare asupra performantelor subiectelor din utimele campanii. Uita-te sa vezi care sunt subiectele au determinat recipientul sa faca o anumita actiune: cumpararile efectuate in urma comenzilor, rata de clickthrough etc. Malina Tudoroiu Nota: Malina Tudoroiu coordoneaza activitatea de PR a companiei White Image Loyalty Solutions - http://www.whiteimage.net/ Malina a absolvit Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii Bucuresti, dedicandu-se activitatilor de Relatii Publice si Publicitate. Sursa: http://www.selenis.ro