Nume
Parola
Vizualizări: 3146
Avocatul parlamentar Aurelia Grigoriu: Publicitatea cu mesaj indecent aduce prejudicii grave imaginii femeilor din Moldova
Chişinău, 5 Aprilie 2012 — Avocatul parlamentar Aurelia Grigoriu îşi exprimă îngrijorarea în legătură cu apariţia frecventă în ultimul timp a unor spoturi video sau panouri publicitare cu un conţinut denigrator la adresa femeii. E vorba, în particular, de cele care se referă la reducerile oferite de o agenţie de turism şi la serviciile unei televiziuni digitale. Ombudsmanul cheamă insistent agenţiile de publicitate să-şi retragă panourile şi spoturile publicitare care au un mesaj indecent şi aduc prejudicii morale imaginii femeilor din Moldova.
De asemenea, Aurelia Grigoriu se adresează Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Concurenţei, cu funcţii de control de stat asupra respectării legislaţiei cu privire la publicitate, precum şi funcţionarilor din cadrul organelor publice locale să îndeplinească în cel mai responsabil mod atribuţiile legale şi să nu admită pe viitor autorizarea plasării de panouri sau difuzării unor spoturi publicitare care ar leza demnitatea şi onoarea persoanelor. În vederea excluderii discriminării pe criteriul de gen, se impune efectuarea obligatorie a expertizei publicităţii la compartimentul corespunderii prevederilor legislaţiei cu privire la publicitate.

Legislaţia cu privire la publicitate interzice publicitatea amorală, care încalcă normele unanim acceptate ale umanismului, prin ofense, comparaţii şi imagini defăimătoare cu privire la gen. Astfel, apariţia la unele posturi de televiziune a spotului publicitar, cît şi amplasarea panourilor de publicitate cu subiect defăimător la adresa femeilor ridică unele semne de întrebare cu privire la îndeplinirea cuvenită de către responsabilii în domeniu a atribuţiilor de serviciu, susţine Aurelia Grigoriu.

Avocatul parlamentar îndeamnă autoritatea de resort să facă uz de toate pîrghiile atribuite prin lege, astfel încît să nu se mai admită utilizarea stereotipurilor de gen în publicitate. Pe de altă parte, agenţiile de publicitate sînt chemate să fie mai vigilente la realizarea spoturilor, panourilor publicitare şi să respecte egalitatea de gen.

Totodată, avocatul parlamentar ţine să sublinieze că prezentarea, producerea ori difuzarea publicităţii neoneste, amorale sau a oricărei alte publicităţi ce contravine legii de către agenţii de publicitate este pasibilă de răspundere contravenţională, organul constatator fiind autoritatea de protecţie a concurenţei.