Vizualizări: 2380
Oameni de afaceri din Moldova s-au familiarizat cu soluţii de eficienţă energetică şi cu produse ecologice, în cadrul Expoziţiei „Natura Food & be ECO” din Lodz, Polonia
Chisinau, 15 Octombrie 2012 — Pe 14 octombrie 2012, oameni de afaceri din Moldova s-au familiarizat cu soluţii de eficienţă energetică şi cu produse ecologice, la Expoziţia „Natura Food & be ECO” din Lodz, Polonia. Vizita de studiu în Polonia este organizată în colaborare cu organizaţia „ProAkademia”, în perioada 13-18 octombrie, în cadrul Proiectului „Oferirea serviciilor de suport pentru afaceri şi dezvoltare în Moldova şi regiunea Transnistreană”, implementat de Camera de Comerț și Industrie cu sprijinul Programului „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”.
În cadrul unei demonstraţii, Jakobowska, reprezentant al Centrului Expoziţional din Lodz, a informat întreprinzătorii despre soluţiile utilizate pentru economisirea şi creşterea eficienţei energetice a clădirii în care se desfăşoară târgul. „Atunci când a fost proiectat edificiul, ne-am propus ca scop să valorificăm posibilităţile oferite de energia geotermală, solară, pluvială. În felul acesta nu dăunăm mediului, ci din contra, valorificăm la maximum oportunităţile lui. De asemenea, avem costuri mai reduse, şi independenţă energetică”.
Referindu-se la scopul vizitei de studiu în Polonia, Ewa Kochanska, director al Departamentului pentru Inovaţii al organizaţiei „ProAkademia”, a menţionat că, similar Republicii Moldova, Polonia se confruntă cu problema energetică. „Deoarece agricultura ocupă un loc important în economiile ţărilor noastre, produsele agricole pot fi utilizate nu doar ca alimente, ci şi în calitate de resurse regenerabile de energie. Sper că experienţa Poloniei vă va fi utilă şi veţi implementa la întreprinderile dumneavoastră soluţii inovative”.
Expoziţia „Natura Food & be ECO” s-a axat pe produse agroalimentare ecologice şi pe utilizarea raţională a resurselor naturale. După sesiunea de prezentare, agenţii economici au vizitat standurile expoziţionale, unde au avut posibilitatea de a stabili contacte de colaborare.
Boris Efimov, director general al companiei „Orhei-Vit”, a apreciat pozitiv faptul că majoritatea expozanţilor au reprezentat businessul mic şi mijlociu. „Am văzut produse deosebite din punct de vedere al marketingului, ambalajului şi al calităţii, ceea ce demonstrează că mărfurile fabricate de IMM au acces pe piaţa europeană. Deşi produsele ecologice reprezintă un segment specific, am remarcat un sortiment variat al acestora. Şi SA „Orhei-Vit” ar putea fabrica asemenea produse alimentare, însă ducem lipsă de materie primă ecologică”.
Menţionăm că, din delegaţie mai fac parte reprezentanţi ai companiilor „Agro-Vita Comerţ”, „Lefrucom”, „Plaiul Bîrlădean”, „Green Farm”, „Marchitan VVV”, „V.S. Export”, „Vicam”, „Leggorn”, „Holparc”, „Nedagro”, „Vetreac”, „Agro-Ralcom”, „Intercentru Lux”, „Tri M”, „Rîmari”, „Tirsteclo”, „Tehnotores”.
Proiectul „Oferirea serviciilor de suport pentru afaceri şi dezvoltare în Moldova şi regiunea Transnistreană” a fost lansat în iulie 2012. El face parte din Programul „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”, fiind finanţat de Uniunea Europeană şi cofinanţat şi implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD). Obiectivul general al programului este de a contribui la promovarea încrederii între ambele maluri ale Nistrului prin implicarea autorităţilor locale, societăţii civile, comunităţii de afaceri şi altor părţi interesate în activităţile de dezvoltare economică şi socială a comunităţilor locale.
www.chamber.md
În cadrul unei demonstraţii, Jakobowska, reprezentant al Centrului Expoziţional din Lodz, a informat întreprinzătorii despre soluţiile utilizate pentru economisirea şi creşterea eficienţei energetice a clădirii în care se desfăşoară târgul. „Atunci când a fost proiectat edificiul, ne-am propus ca scop să valorificăm posibilităţile oferite de energia geotermală, solară, pluvială. În felul acesta nu dăunăm mediului, ci din contra, valorificăm la maximum oportunităţile lui. De asemenea, avem costuri mai reduse, şi independenţă energetică”.
Referindu-se la scopul vizitei de studiu în Polonia, Ewa Kochanska, director al Departamentului pentru Inovaţii al organizaţiei „ProAkademia”, a menţionat că, similar Republicii Moldova, Polonia se confruntă cu problema energetică. „Deoarece agricultura ocupă un loc important în economiile ţărilor noastre, produsele agricole pot fi utilizate nu doar ca alimente, ci şi în calitate de resurse regenerabile de energie. Sper că experienţa Poloniei vă va fi utilă şi veţi implementa la întreprinderile dumneavoastră soluţii inovative”.
Expoziţia „Natura Food & be ECO” s-a axat pe produse agroalimentare ecologice şi pe utilizarea raţională a resurselor naturale. După sesiunea de prezentare, agenţii economici au vizitat standurile expoziţionale, unde au avut posibilitatea de a stabili contacte de colaborare.
Boris Efimov, director general al companiei „Orhei-Vit”, a apreciat pozitiv faptul că majoritatea expozanţilor au reprezentat businessul mic şi mijlociu. „Am văzut produse deosebite din punct de vedere al marketingului, ambalajului şi al calităţii, ceea ce demonstrează că mărfurile fabricate de IMM au acces pe piaţa europeană. Deşi produsele ecologice reprezintă un segment specific, am remarcat un sortiment variat al acestora. Şi SA „Orhei-Vit” ar putea fabrica asemenea produse alimentare, însă ducem lipsă de materie primă ecologică”.
Menţionăm că, din delegaţie mai fac parte reprezentanţi ai companiilor „Agro-Vita Comerţ”, „Lefrucom”, „Plaiul Bîrlădean”, „Green Farm”, „Marchitan VVV”, „V.S. Export”, „Vicam”, „Leggorn”, „Holparc”, „Nedagro”, „Vetreac”, „Agro-Ralcom”, „Intercentru Lux”, „Tri M”, „Rîmari”, „Tirsteclo”, „Tehnotores”.
Proiectul „Oferirea serviciilor de suport pentru afaceri şi dezvoltare în Moldova şi regiunea Transnistreană” a fost lansat în iulie 2012. El face parte din Programul „Susţinerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”, fiind finanţat de Uniunea Europeană şi cofinanţat şi implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD). Obiectivul general al programului este de a contribui la promovarea încrederii între ambele maluri ale Nistrului prin implicarea autorităţilor locale, societăţii civile, comunităţii de afaceri şi altor părţi interesate în activităţile de dezvoltare economică şi socială a comunităţilor locale.
www.chamber.md
Autor: Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2278
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33