Nume
Parola
Vizualizări: 4464
FOTO | Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) contribuie la eforturile de comunicare ale autorităţilor publice locale cu cetăţenii
28 Septembrie 2012 — La 25-26 Septembrie 2012, proiectul USAID de Susţinere a Autorităţilor Locale din Moldova (LGSP) a organizat instruirea “Tehnici de comunicare într-un oraş modern” adresat primarilor şi responsabililor de Relaţii cu Publicul din cadrul celor 12 centre raionale, care constituie primul grup de implementare al proiectului. Trainingul a avut obiectivul de a îmbunătăţi capacităţile de comunicare ale APL cu cetăţenii, şi face parte din Programul de Excelenţă în Administrarea Locală.  Trainingul a acoperit tematici ca instrumente de mas media şi “new media”, foto/video, organizarea campaniilor de succes şi mobilizarea publicului.

Dna Mirela Buzarin, specialist Relaţii cu Publicul a Primăriei Sectorului 6 Bucureşti, a condus o sesiune de master class în care s-a referit la metodele de apropiere a APL de cetăţeni şi viceversa. Au fost discutate instrumente de comunicare care nu necesită resurse financiare semnificative, şi pot astfel fi cu uşurinţă implementate în Republica Moldova. Primarii oraşelor de asemenea şi-au relatat experienţe din organizarea şedinţelor şi audierilor publice cu cetăţenii în care aceştia îşi împărtăşesc îngrijorările şi priorităţile.

Al doilea modul al instruirii pe comunicare va avea loc în perioada 9-10 octombrie 2012. Acesta va pune accentul pe promovarea bunei guvernări, participarea şi mobilizarea publicului, creşterea gradului de implicare a cetăţeanului, transparenţă şi responsabilitate din partea APL. Experţii vor oferi sfaturi în crearea şi organizarea evenimentelor publice şi a campaniilor de promovare a eficienţei energetice şi a aspectelor de gender.

Aceste instruiri vor susţine eforturile de elaborare a Ghidului de Comunicare a Oraşelor menit să îmbunătăţească comunicarea între autorităţile locale şi cetăţeni. Având un acces mai bun la autorităţile sale locale, cetăţenii vor putea vocifera îngrijorările într-un mod mai deschis şi îşi vor exprima opiniile cu privire la serviciile publice primite, totodată menținând Autorităţile Locale responsabile şi transparente faţă de cetăţean.