Vizualizări: 6245
Mediatizarea secetei si a vizitei Angelei Merkel evaluata intr-un studiu CJI
Chisinau, 11 Decembrie 2012 — Mass-media din Moldova nu a acordat suficientă atenţie subiectului secetei şi a politizat excesiv vizita cancelarului german, Angela Merkel, la Chişinău, acestea au fost câteva dintre concluziile studiilor de caz lansate de Centrul pentru Jurnalism Independent, la 10 decembrie 2012, în cadrul unei conferinţe de presă.
În ciuda faptului că temele analizate se referă atât la actualitatea internă, cât şi la cea externă, autorii studiilor au identificat probleme comune ce vizează reflectarea de către mass-media a unor evenimente importante.
Jurnalismul „copy-paste” şi preluarea parţială şi/sau totală a materialelor de pe platformele on-line, preferinţele jurnaliştilor pentru genurile informative şi numărul mai mic de materiale analitice au făcut ca două dintre cele mai importante subiecte ale anului 2012, vizita cancelarului german, Angela Merkel şi seceta care a afectat sectorul agricol al Moldovei, să nu fie abordate conform principiilor jurnalismului de calitate.
Studiile analizează modul în care mass-media a reflectat vizita cancelarului german, A. Merkel, la Chişinău şi seceta care a cauzat pierderi în valoare de 121 milioane de dolari sectorului agricol al Moldovei.
Elaborarea studiilor face parte din proiectul “Monitorizarea presei: studii de caz privind două evenimente importante ale anului 2012: vizita cancelarului german, Angela Merkel, în Republica Moldova şi seceta severă care a afectat sectorul agricol al Moldovei”, realizat de CJI cu suportul Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) prin intermediul Fundaţiei Eurasia. Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al Fundaţiei Est-Europene, Fundaţiei Eurasia, USAID şi/sau al Guvernului SUA.
În ciuda faptului că temele analizate se referă atât la actualitatea internă, cât şi la cea externă, autorii studiilor au identificat probleme comune ce vizează reflectarea de către mass-media a unor evenimente importante.
Jurnalismul „copy-paste” şi preluarea parţială şi/sau totală a materialelor de pe platformele on-line, preferinţele jurnaliştilor pentru genurile informative şi numărul mai mic de materiale analitice au făcut ca două dintre cele mai importante subiecte ale anului 2012, vizita cancelarului german, Angela Merkel şi seceta care a afectat sectorul agricol al Moldovei, să nu fie abordate conform principiilor jurnalismului de calitate.
Studiile analizează modul în care mass-media a reflectat vizita cancelarului german, A. Merkel, la Chişinău şi seceta care a cauzat pierderi în valoare de 121 milioane de dolari sectorului agricol al Moldovei.
Elaborarea studiilor face parte din proiectul “Monitorizarea presei: studii de caz privind două evenimente importante ale anului 2012: vizita cancelarului german, Angela Merkel, în Republica Moldova şi seceta severă care a afectat sectorul agricol al Moldovei”, realizat de CJI cu suportul Fundaţiei Est-Europene, din resursele acordate de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) prin intermediul Fundaţiei Eurasia. Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat punctul de vedere al Fundaţiei Est-Europene, Fundaţiei Eurasia, USAID şi/sau al Guvernului SUA.
Autor: Centrul pentru Jurnalism Independent
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2300
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 167
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 15
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1658
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1321
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33