Nume
Parola
Vizualizări: 3532
Problema distribuirii publicaţiilor periodice, subiect de dezbatere la Clubul de presă din Chişinău
Chişinău, 10 Octombrie 2008 — Reprezentanţii mass-media îşi doresc o relaţie de parteneriat cu principalul distribuitor de presă din R. Moldova - Întreprinderea de Stat „Poşta Moldovei”, care ar fi în beneficiul ambelor părţi, precum şi o îmbunătăţire a calităţii serviciilor prestate de acest distribuitor. Aceasta este opinia participanţilor la Clubul de presă din Chişinău, care s-a desfăşurat pe 9 octombrie a.c., şi la care s-a discutat problema distribuirii publicaţiilor periodice în R. Moldova. Mai mulţi manageri de ziare au menţionat că sunt destul de numeroase cazurile când publicaţiile periodice ajung cu mare întârziere la abonaţii din diferite localităţi ale R. Moldova. Potrivit jurnaliştilor, din cauza problemelor de distribuire se remarcă şi scăderea tirajelor ziarelor, mai ales ale celor care apar în zilele de luni şi sâmbătă. În opinia reprezentanţilor mass-media, odată cu majorarea, la 1 septembrie a.c., a tarifelor pentru serviciile prestate de „Poşta Moldovei”, ar trebui să se înregistreze şi o îmbunătăţire a calităţii serviciilor prestate de această întreprindere. După cum a declarat Olesea Mărcuţă, director comercial al cotidianului „Timpul”, în contractul cu „Poşta Moldovei” sunt prevăzute foarte multe penalităţi pentru instituţia de presă care nu-şi onorează obligaţiunile, dar lipsesc în totalitate penalităţile pentru distribuitor. Petru Macovei, directorul executiv al Asociaţiei Presei Independente (API), a menţionat că în septembrie şi-a reluat activitatea Grupul de lucru mixt API – „Poşta Moldovei”, care îşi propune să examineze problemele existente în relaţia editorilor de presă scrisă cu principalul distribuitor de presă Î. S. „Poşta Moldovei” şi să discute proiectul „Convenţiei de colaborare între editorii şi difuzorii presei de importanţă socială”, document la care s-a lucrat în a doua jumătate a anului 2006, dar care încă nu a fost definitivat. Potrivit Janei Cornovan, şefa Direcţiei Calitate şi Dezvoltare a Î. S. “Poşta Moldovei”, “la şedinţa de azi a Clubului de presă am venit să ne informăm, să aflăm de la jurnalişti toate problemele existente” în domeniul distribuirii presei. Participanţii la Clubul de presă au ţinut să abordeze şi diverse probleme ce ţin de relaţiile dintre distribuitorii privaţi şi cei de stat, comercializarea în regiunea transnistreană a publicaţiilor periodice care apar în dreapta Nistrului, importurile de presă, deschiderea unor chioşcuri de presă în diferite localităţi ale R. Moldova etc. Menţionăm că la această şedinţă a Clubului de presă au participat reprezentanţii mai multor companii de distribuire a presei, de stat şi private, printre care: “Poşta Moldovei”, “Moldpresa”, “Mesageria Deleu-Delev”, “Vector V-N”, “Business Elita” şi “Paramedia”. Clubul de presă este organizat de Centrul Independent de Jurnalism (CIJ) şi Comitetul pentru Libertatea Presei, cu susţinerea financiară a Fondului Global pentru Prevenirea Conflictelor al Guvernului Marii Britanii. *** Pentru relaţii: tel. (022) 21 36 52, 22 75 39, e-mail: coordonator@ijc.md. Persoana de contact: Maria Praporşcic, coordonator de programe CIJ.