Vizualizări: 3349
La Praga, vinificatori de pe ambele maluri ale Nistrului și importatori cehi au discutat despre posibilitățile de colaborare
Praga, 25 Aprilie 2014 — Pe 24 aprilie 2014, la Praga, în cadrul Bursei moldo-cehe de contacte de afaceri, vinificatori și producători de băuturi alcoolice tari fabricate în Moldova au discutat cu importatori cehi posibilitățile de colaborare. Întrunirea a avut loc la Camera de Comerț a Cehiei, făcând parte din programul de afaceri al unei misiunii economice în Praga, organizată de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova cu asistența financiară a Programului UE-PNUD ”Susţinerea măsurilor de promovare a încrederii”.
În cadrul evenimentului, agenții economici din Cehia au fost familiarizați cu potențialul și oportunitățile de plasare a investițiilor în sectorul vitivinicol al țării noastre. Întreprinzătorii din Republica Moldova și-au prezentat ofertele de colaborare, iar pentru a fi mai convingători, inclusiv la capitolul calitate, au oferit pentru degustare vinuri și băuturi alcoolice tari, sub îndrumarea sommelier-ului ceh Lubos Barta.
Conducătorul delegației oamenilor de afaceri din Republica Moldova, Vladimir Didilica, vicepreședinte al CCI, a accentuat că viticultura și vinificația sunt ramuri prioritare ale economiei naționale. În context, în perioada 23 - 25 aprilie curent, 15 vinificatori și producători de băuturi alcoolice tari fabricate în Moldova, inclusiv din regiunea stângă a Nistrului, participă cu stand colectiv la Expoziția internațională specializată ”Wine & Delicacies” din Praga. Sursa citată a invitat importatorii cehi să viziteze standul nostru, precum și Republica Moldova, menționând că scopul misiunii economice în Cehia este de a contribui la promovarea vinurilor moldovenești, diversificarea piețelor de desfacere și efectuarea schimbului de experiență în domeniul vitivinicol.
Sursa citată s-a mai referit la necesitatea intensificării relațiilor comercial-economice bilaterale, exprimându-și speranța că misiunea economică în Cehia va constitui un nou pas spre atingerea acestui obiectiv.
La rândul său, Josef Cilek, vicepreședinte al Camerei de Comerț a Cehiei, a apreciat înalt participarea activă a întreprinzătorilor din Republica Moldova la ”Wine & Delicacies”, alături de companii din Cehia, Franța, Italia, Polonia, Croația, Slovacia, Bulgaria, Austria ș.a. De asemenea, a salutat deschiderea vinificatorilor noștri, care au organizat degustări atât pentru vizitatorii standului, cât și pentru importatori, ceea ce demonstrează că nu se tem să facă față concurenței pe piața UE și respectă standardele comunitare.
După partea oficială a reuniunii, businessmenii au avut întrevederi bilaterale de afaceri.
Oleg Ioncu, șef al Secției vânzări a Combinatului de vinuri și divinuri ”Kvint”, a spus că a inițiat mai multe contacte și a negociat cu potențiali parteneri de business diferite aspecte ale colaborării ulterioare. ”Prezentarea companiilor și produselor noastre, inclusiv cu degustare, ne-a permis să aflăm preferințele consumatorilor locali. Concomitent, la expoziție am studiat sortimentul concurenților și am aflat care sunt noile tendințe în sectorul producerii băuturilor alcoolice. Toate aceste acțiuni și informații sunt indispensabile pentru a asigura succesul pe noi piețe de desfacere”.
Conform datelor Biroului Național de Statistică, volumul comerţului exterior (fără a se ţine cont de activitatea comercială a agenţilor economici din raioanele de est) al Republicii Moldova cu Cehia, pentru anul 2013, a înregistrat suma de 94.9 mil. USD, majorându-se cu 15.87% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.
Exportul de mărfuri realizat în perioada analizată a înregistrat suma de 25.6 mil. USD, crescând cu 51.4% faţă de anul 2012.
Importul de mărfuri efectuat în perioada menţionată în Republica Moldova din Cehia a însumat 69.3 mil. USD şi a înregistrat o creștere de 6.6 % în raport cu anul 2012.
Programul „Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii” este implementat de PNUD Moldova, în perioada anilor 2012- 2015, cu un buget total de 10,600,000 Euro, acordați de Uniunea Europeană (9,500,000 EUR) și PNUD (1,100,000 Euro). Programul contribuie la promovarea încrederii între ambele maluri ale Nistrului prin implicarea autorităților locale, societății civile, comunității de afaceri și altor părți interesate în activitățile de dezvoltare economică și socială a comunităților locale.
sursa: www.chamber.md sau pagina CCI pe facebook
În cadrul evenimentului, agenții economici din Cehia au fost familiarizați cu potențialul și oportunitățile de plasare a investițiilor în sectorul vitivinicol al țării noastre. Întreprinzătorii din Republica Moldova și-au prezentat ofertele de colaborare, iar pentru a fi mai convingători, inclusiv la capitolul calitate, au oferit pentru degustare vinuri și băuturi alcoolice tari, sub îndrumarea sommelier-ului ceh Lubos Barta.
Conducătorul delegației oamenilor de afaceri din Republica Moldova, Vladimir Didilica, vicepreședinte al CCI, a accentuat că viticultura și vinificația sunt ramuri prioritare ale economiei naționale. În context, în perioada 23 - 25 aprilie curent, 15 vinificatori și producători de băuturi alcoolice tari fabricate în Moldova, inclusiv din regiunea stângă a Nistrului, participă cu stand colectiv la Expoziția internațională specializată ”Wine & Delicacies” din Praga. Sursa citată a invitat importatorii cehi să viziteze standul nostru, precum și Republica Moldova, menționând că scopul misiunii economice în Cehia este de a contribui la promovarea vinurilor moldovenești, diversificarea piețelor de desfacere și efectuarea schimbului de experiență în domeniul vitivinicol.
Sursa citată s-a mai referit la necesitatea intensificării relațiilor comercial-economice bilaterale, exprimându-și speranța că misiunea economică în Cehia va constitui un nou pas spre atingerea acestui obiectiv.
La rândul său, Josef Cilek, vicepreședinte al Camerei de Comerț a Cehiei, a apreciat înalt participarea activă a întreprinzătorilor din Republica Moldova la ”Wine & Delicacies”, alături de companii din Cehia, Franța, Italia, Polonia, Croația, Slovacia, Bulgaria, Austria ș.a. De asemenea, a salutat deschiderea vinificatorilor noștri, care au organizat degustări atât pentru vizitatorii standului, cât și pentru importatori, ceea ce demonstrează că nu se tem să facă față concurenței pe piața UE și respectă standardele comunitare.
După partea oficială a reuniunii, businessmenii au avut întrevederi bilaterale de afaceri.
Oleg Ioncu, șef al Secției vânzări a Combinatului de vinuri și divinuri ”Kvint”, a spus că a inițiat mai multe contacte și a negociat cu potențiali parteneri de business diferite aspecte ale colaborării ulterioare. ”Prezentarea companiilor și produselor noastre, inclusiv cu degustare, ne-a permis să aflăm preferințele consumatorilor locali. Concomitent, la expoziție am studiat sortimentul concurenților și am aflat care sunt noile tendințe în sectorul producerii băuturilor alcoolice. Toate aceste acțiuni și informații sunt indispensabile pentru a asigura succesul pe noi piețe de desfacere”.
Conform datelor Biroului Național de Statistică, volumul comerţului exterior (fără a se ţine cont de activitatea comercială a agenţilor economici din raioanele de est) al Republicii Moldova cu Cehia, pentru anul 2013, a înregistrat suma de 94.9 mil. USD, majorându-se cu 15.87% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.
Exportul de mărfuri realizat în perioada analizată a înregistrat suma de 25.6 mil. USD, crescând cu 51.4% faţă de anul 2012.
Importul de mărfuri efectuat în perioada menţionată în Republica Moldova din Cehia a însumat 69.3 mil. USD şi a înregistrat o creștere de 6.6 % în raport cu anul 2012.
Programul „Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii” este implementat de PNUD Moldova, în perioada anilor 2012- 2015, cu un buget total de 10,600,000 Euro, acordați de Uniunea Europeană (9,500,000 EUR) și PNUD (1,100,000 Euro). Programul contribuie la promovarea încrederii între ambele maluri ale Nistrului prin implicarea autorităților locale, societății civile, comunității de afaceri și altor părți interesate în activitățile de dezvoltare economică și socială a comunităților locale.
sursa: www.chamber.md sau pagina CCI pe facebook
Autor: Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2277
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33