Vizualizări: 2398
Agenți economici au aflat cum să își găsească parteneri de afaceri peste hotare
Chișinău, 21 Martie 2013 — În cadrul unui seminar de informare, pe 21 martie 2013, la Chișinău, specialiști de la companiile autohtone au preluat experiența germană în vederea mecanismelor eficiente de identificare a potențialilor parteneri de afaceri pentru colaborarea internațională. Seminarul a fost organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei, cu susținerea Proiectului ”DIHK – CEFTA”.
Lectorul Hatto Brenner, expert în comerţul internaţional, a prezentat metode şi instrumente noi pentru identificarea potențialilor furnizori şi parteneri de afaceri, noi metode de marketing, modalităţile de stimulare a relaţiilor economice externe în contextul european etc.
”Pătrunderea pe piețele externe presupune anumite particularități și premise pe care agentul economic trebuie să le cunoască. Consider că în Moldova există cel puțin un produs care poate fi exportat – vinul. Pentru a avea succes pe piața externă, el trebuie să fie foarte bun, să respecte standardele internaționale de calitate, dar mai este necesar să fie promovat foarte bine. Persoanele care se ocupă de promovarea vinului moldovenesc pe piața internațională trebuie să folosească know-how-ul, fie buni profesioniști, cu experiență în domeniu. Dacă aș fi întreprinzător și aș dori să export vinul moldovenesc, aș alege vinul de cea mai înaltă calitate. Ca parteneri, nu aș apela la rețelele de distribuție, ci restaurantele selecte din țările respective, care ar deveni multiplicatori imaginii vinurilor moldovenești.
Tema abordată în cadrul seminarului este foarte importantă, deoarece orice companie dorește să-și comercializeze produsele/serviciile fie pe piața internă, fie pe cea externă”, conchis Hatto Brenner.
Daniel Bunescu, participant la seminar, reprezentant al companiei ”Dina Cociug”, a spus că vrea să cunoască mai multe despre de regulile Incoterms, acreditivul bancar ș.a. ”Am aflat informații utile despre legislația internațională, situația economiei pe plan mondial, cele mai mari țări exportatoare și importatoare. Deoarece colaborăm cu parteneri din Italia, Turcia, Germania, țări din CSI, ne interesează modalitățile de menținere și extindere a relațiilor cu partenerii de peste hotare.”
Proiect de parteneriat ”DIHK - CEFTA” a fost lansat în 2010, cu scopul de a susține IMM din sud-estul Europei să beneficieze de oportunităţile oferite de Acordul CEFTA. În cadrul proiectului au fost organizate mai multe vizite de studiu, seminare, schimburi de experiență.
www.chamber.md sau pagina CCI pe facebook
Lectorul Hatto Brenner, expert în comerţul internaţional, a prezentat metode şi instrumente noi pentru identificarea potențialilor furnizori şi parteneri de afaceri, noi metode de marketing, modalităţile de stimulare a relaţiilor economice externe în contextul european etc.
”Pătrunderea pe piețele externe presupune anumite particularități și premise pe care agentul economic trebuie să le cunoască. Consider că în Moldova există cel puțin un produs care poate fi exportat – vinul. Pentru a avea succes pe piața externă, el trebuie să fie foarte bun, să respecte standardele internaționale de calitate, dar mai este necesar să fie promovat foarte bine. Persoanele care se ocupă de promovarea vinului moldovenesc pe piața internațională trebuie să folosească know-how-ul, fie buni profesioniști, cu experiență în domeniu. Dacă aș fi întreprinzător și aș dori să export vinul moldovenesc, aș alege vinul de cea mai înaltă calitate. Ca parteneri, nu aș apela la rețelele de distribuție, ci restaurantele selecte din țările respective, care ar deveni multiplicatori imaginii vinurilor moldovenești.
Tema abordată în cadrul seminarului este foarte importantă, deoarece orice companie dorește să-și comercializeze produsele/serviciile fie pe piața internă, fie pe cea externă”, conchis Hatto Brenner.
Daniel Bunescu, participant la seminar, reprezentant al companiei ”Dina Cociug”, a spus că vrea să cunoască mai multe despre de regulile Incoterms, acreditivul bancar ș.a. ”Am aflat informații utile despre legislația internațională, situația economiei pe plan mondial, cele mai mari țări exportatoare și importatoare. Deoarece colaborăm cu parteneri din Italia, Turcia, Germania, țări din CSI, ne interesează modalitățile de menținere și extindere a relațiilor cu partenerii de peste hotare.”
Proiect de parteneriat ”DIHK - CEFTA” a fost lansat în 2010, cu scopul de a susține IMM din sud-estul Europei să beneficieze de oportunităţile oferite de Acordul CEFTA. În cadrul proiectului au fost organizate mai multe vizite de studiu, seminare, schimburi de experiență.
www.chamber.md sau pagina CCI pe facebook
Autor: Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2278
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33