Nume
Parola
Vizualizări: 2871
Eroii campaniei „Priveşte. Ascultă. Înţelege” au fost decernaţi de ONU
10 Septembrie 2015 — Primari, jurnalişti, reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi partenerilor de dezvoltare au făcut bilanţul campaniei „Priveşte. Ascultă. Înţelege”, la un eveniment festiv desfăşurat de Organizaţia Naţiunilor Unite în Moldova (ONU). ONU a susţinut în calitate de partener acest proiect jurnalistic de anvergură, marca Radio Europa Liberă. Campania a avut loc în parteneriat cu Asociaţia Presei Independente.

Astfel, în august 2015, cetăţeni din 20 de localităţi din toată ţara au participat la dezbateri despre comunităţile lor şi şi-au exprimat opiniile.

„Cea mai importantă realizare a acestei campanii este că am reuşit să aducem în prim plan, principalul actor al schimbării, pe omul simplu. Ţin să felicit şi să mulţumesc Radio Europa Liberă, care este un etalon în spaţiul mediatic, pentru ideea şi realizarea impecabilă a acestui proiect. Fiecare jurnalist are nevoie să prindă „suflul satului” şi realităţile ţării prin fotografii, imagini video şi reportaje audio”, afirmă Dafina Gercheva, coordonatoarea rezidentă ONU / reprezentanta permanentă PNUD în Moldova.

Aproximativ 100 de experţi din ţară, dar şi internaţionali au mers în localităţile-ţintă ale campaniei pentru a discuta cu oamenii şi autorităţile locale probleme şi soluţii, precum şi pentru a răspunde la întrebările cetăţenilor.

Sergiu Ceauş, secretar general adjunct al Guvernului Republicii Moldova susţine că „fiecare poate să-şi facă Europa acasă prin anumite fapte concrete. Radio Europa Liberă a demonstrat cum mass-media poate şi trebuie să fie alături de oameni: să ajungă la ei, să-i asculte şi să fie tribuna pentru vocea poporului”.

În cadrul campaniei au fost realizate peste 70 de reportaje video şi audio. Acestea vor fi difuzate la mai multe posturi de radio şi televiziune, precum şi plasate pe site-uri de specialitate din ţară şi de peste hotare.

Vasile Botnaru, directorul biroului din Chişinău al postului Radio Europa Liberă, relatează: „Acesta este un proiect de succes care ne-a ajutat să înţelegem starea de spirit a oamenilor din satele R. Moldova şi să ne facem munca noastră de jurnalişti într-o manieră utilă cetăţenilor”.

Pe 1 august campania a demarat în comuna Sărata Galbenă din raionul Hânceşti, iar pe parcursul lunii august au fost vizitate sate şi oraşe din toate zonele ţării. Campania s-a încheiat la Chişinău în ultima zi a lunii.

Susţinerea ONU pentru campanie a fost oferită prin intermediul Programului comun de dezvoltare locală integrată, implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) şi Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitate de Gen și Abilitarea Femeilor (UN Women), cu susţinerea financiară a Guvernului Danemarcei şi Suediei.

Informaţie de contact
Tatiana Solonari, consultant comunicare PCDLI: tatiana.solonari@undp.org, 069377215.