Vizualizări: 3857
Metode de operare a datelor în cercetarea cantitativă şi calitativă
5 Noiembrie 2012 — După cursul de comunicare eficientă pentru liderii politici, susţinut de trainerul Igor Guzun, participanţii Şcolii de liderism politic au fost familiarizaţi cu diferenţele dintre cercetarea cantitativă şi cea calitativă. Astfel, tinerii au încercat să răspundă dacă sondajul de opinie publică este un instrument de cunoaştere sau unul de manipulare a societăţii. Sociologul Vasile Cantarji, a făcut o incursiune în istoria sondajelor, menţionând că primele sondaje de opinie în R. Moldova au fost elaborate în a doua jumătate a anilor `90.
De asemenea, în cadrul primei părţi a cursului au fost analizate etapele unei cercetări cantitative prin exemplul alegerilor primarului general din noiembrie 2011. În acest sens, participanţii au înttebat cât de importantă este mărimea eşantionului într-o cercetare reuşită şi care sunt erorile ce trebuie evitate.
În a doua parte a cursului, Natalia Vlădicescu a vorbit tinerilor despre metodele şi instrumentele cercetării calitative, detaliind avantajele şi dezavantajele interviului comprehensiv. O regulă importantă în desfăşurarea unui interviu este atitudinea neutră a operatorului. Astfel, trebuie evitate gesturile şi atitudinea faţă de răspunsuri, iar respondentul nu ar trebui să fie întrerupt de intervievator.
De asemenea, au fost discutate şi interpretate gesturile în comunicarea non-verbală de care trebuie să ţină cont cercetătorul, în special în timpul discuţiilor cu persoane mai puţin receptive sau chiar în cadrul unui focus-grup.
Şcoala de liderism politic este un proiectul implementat de IDIS “Viitorul” cu suportul financiar al Fundaţiei Hanns-Seidel şi are drept scop instruirea politică a tinerilor lideri din R. Moldova, fiind o continuare a programului “Advanced Political Learning and European Leadership for Highly Motivated Young Leaders în Moldova” implementat în 2006-2007, 2008 şi 2011-2012.
Pentru detalii contactaţi Coordonatorul proiectului la numărul de telefon 0 22 221844 sau adresa de e-mail : ghenadie.mocanu@gmail.com
De asemenea, în cadrul primei părţi a cursului au fost analizate etapele unei cercetări cantitative prin exemplul alegerilor primarului general din noiembrie 2011. În acest sens, participanţii au înttebat cât de importantă este mărimea eşantionului într-o cercetare reuşită şi care sunt erorile ce trebuie evitate.
În a doua parte a cursului, Natalia Vlădicescu a vorbit tinerilor despre metodele şi instrumentele cercetării calitative, detaliind avantajele şi dezavantajele interviului comprehensiv. O regulă importantă în desfăşurarea unui interviu este atitudinea neutră a operatorului. Astfel, trebuie evitate gesturile şi atitudinea faţă de răspunsuri, iar respondentul nu ar trebui să fie întrerupt de intervievator.
De asemenea, au fost discutate şi interpretate gesturile în comunicarea non-verbală de care trebuie să ţină cont cercetătorul, în special în timpul discuţiilor cu persoane mai puţin receptive sau chiar în cadrul unui focus-grup.
Şcoala de liderism politic este un proiectul implementat de IDIS “Viitorul” cu suportul financiar al Fundaţiei Hanns-Seidel şi are drept scop instruirea politică a tinerilor lideri din R. Moldova, fiind o continuare a programului “Advanced Political Learning and European Leadership for Highly Motivated Young Leaders în Moldova” implementat în 2006-2007, 2008 şi 2011-2012.
Pentru detalii contactaţi Coordonatorul proiectului la numărul de telefon 0 22 221844 sau adresa de e-mail : ghenadie.mocanu@gmail.com
Autor: IDIS Viitorul
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2277
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33