Vizualizări: 2995
Sergiu Neicovcen: Vom susţine şi în continuare democraţia participativă la toate nivelurile
13 Februarie 2014 — Interviu cu dl. Sergiu Neicovcen, directorul executiv al Centrului CONTACT.
Cum a început acest an pentru Centrul CONTACT și care sunt prioritățile instituției în 2014?
Anul acesta vom continua activităţile orientate spre susţinerea constituenților noştri pe făgaşul dezvoltării societăţii civile, promovării dezvoltării locale şi a principiilor bunei guvernări. Dar anul 2014 nu este un an obișnuit. Avem în față un exercițiu de educație civică deloc simplu, care va trebui exercitat conștient – încurajarea participării cetăţenilor la alegerile parlamentare ordinare. De aceea multe din activităţile noastre vor fi marcate de acest eveniment important în viaţa social-politică a ţării. Centrul CONTACT ca şi în anii precedenţi va desfăşura activităţi de educaţie civică şi electorală pentru alegeri libere şi corecte.
O altă preocupare importantă şi oportună va fi conjugarea eforturilor cu alte organizaţii pentru desfăşurarea unor activităţi de informare şi promovare a prevederilor Acordului de asociere a Republicii Moldova la Uniunea Europeană. Avem un şir de idei cum ar putea fi desfăşurată această campanie de informare şi credem că împreună cu colegi din Platforma Naţionale a Parteneriatului Estic ne va reuşi să aducem cetăţenilor o informaţie explicită, echidistantă şi convingătoare despre ceea ce reprezintă Acordul şi care vor fi beneficiile de pe urma semnării lui.
Pentru a realiza aceste deziderate, instituția pe care o reprezint se va axa pe cele trei programe de activitate iniţiate: societate civilă, dezvoltare comunitară şi buna guvernare. Astfel, programul societatea civilă va continua să fie un palier important care urmează să fie consolidat în 2014, încât Centrul CONTACT să acorde o asistența eficientă și un suport real formaţiunilor societăţii civile din Republica Moldova.
Activităţile din cadrul celui de al doilea program vor fi orientate spre susţinerea inițiativelor locale de dezvoltare a business-ului mic şi mijlociu, a antreprenoriatului social şi a dezvoltării regionale.
Programul bună guvernare va fi orientat spre acordarea de asistenţă şi consultanţă autorităţilor publice locale în realizarea prevederilor Strategiei naţionale de descentralizare şi implicarea cetăţenilor, inclusiv al societăţii civile, în procesul decizional. Vom susţine în continuare democraţia participativă la toate nivelurile.
Ce planuri aveți pentru consolidarea sectorului asociativ în 2014?
La moment, sectorul asociativ din Republica Moldova se confruntă cu câteva probleme stringente. Prima dintre acestea se referă la durabilitatea financiara a ONG-urilor.
În acest sens, Centrul CONTACT își propune să conslideze eforturile în promovarea legii cu privire la 2%, a conceptului de finanțare a ONG-urilor din bani publici, dezvoltarea antreprenoriatului social, perfecționarea legislației cu privire la sponorizare și filantropie, precum și sporirea capacităților de colectare de fonduri şi elaborarea proiectelor Europene a ONG-urilor, în special din zonele rurale.
Cât privește, deficiențele în managementul ONG-urilor, Centrul CONTACT
va oferi un spectru larg de instruiri, consultatii, suport în managementul financiar şi planificare strategica.
Iar în privința vizibilității sectorului asociativ, Centrul CONTACT va pune accent pe consolidarea capacităților liderilor a ONG-urilor in PR, promovarea organizațiilor și a campaniilor de sensibilizare.
Totodată, vom organiza o campanie de informare despre necesitatea și avantajele transparenței ONG, care va include la sfârșitul anului și Gala Transparenței.
Care este principiul de bază de care se ghidează Centrul CONTACT în activităţile sale de educaţie electorală?
Centrul CONTACT va evita așa cum a făcut-o și până acum, partizanatul politic. Poziția noastră va rămâne una echilibrată și echidistantă, lozinca de care ne ghidăm este: „Un cetățean informat - votează conștient”.
Societatea civilă trebuie să sesizeze bariera sau granița invizibilă, când informarea trece în propagandă. Este important să avem curaj să spunem lucrurilor pe nume, dar să nu depășim acea linie unde începe câmpul de luptă al politicienilor.
Scopul nostru trebuie să fie informarea cetățeanului, pentru ca alegerile să fie libere, iar cetățeanul să aibă posibilitatea să-și exprime dreptul la vot fără manipulare sau presiune.
Ştim că Centrul CONTACT menține şi dezvoltă un parteneriat durabil cu ONG-urile din stânga Nistrului? Cum vă reuşeşte?
Cu partenerii din localităţile din stânga Nistrului este important să fim sinceri, transparenți. Avem un principiu după care ne conducem - principiul de egalitate. Centrul CONTACT în ultimii 5 ani s-a străduit să nu fie un „frate mai mare” pentru ONG-urile din Tiraspol. Trebuie să simtă că discutăm cu ei de pe poziții egale. Asta facem zilnic. Avem o comunicare permanentă, purtăm discuții constructive și primim același mod de abordare a problemelor. Am găsit puncte comune de discuție și de aplicarea a eforturilor noastre, și continuăm să muncim.
Pentru noi este important cetățeanul și nu contează dacă trăiește pe malul drept sau stâng al Nistrului. Pentru noi este un cetățean care are aceleași drepturi, dar și responsabilități. Centrul Contact abordează chestiunile legate de acest parteneriat în ansamblu. Asta înseamnă că ne axăm pe stabilirea unor relații de încredere între cetățenii de pe ambele maluri.
Consider că fiecare ONG trebuie să găsească nișa lui de comunicare cu partea de Est a țării. Noi am ales nivelul comunitar de interacțiune cu cetățeanul, adică să se comunice la nivel de comunități, pentru rezolvarea unor probleme sociale, economice, culturale. Pentru noi este important ca cetățenii să discute între ei. Celelalte domenii, cum ar fi sănătate, economie, politică sunt abordate de structurile statului responsabile și grupurile de lucru create pentru rezolvarea acestor probleme.
Vă mulțumim.
Centrul CONTACT
Serviciul de presă.
Cum a început acest an pentru Centrul CONTACT și care sunt prioritățile instituției în 2014?
Anul acesta vom continua activităţile orientate spre susţinerea constituenților noştri pe făgaşul dezvoltării societăţii civile, promovării dezvoltării locale şi a principiilor bunei guvernări. Dar anul 2014 nu este un an obișnuit. Avem în față un exercițiu de educație civică deloc simplu, care va trebui exercitat conștient – încurajarea participării cetăţenilor la alegerile parlamentare ordinare. De aceea multe din activităţile noastre vor fi marcate de acest eveniment important în viaţa social-politică a ţării. Centrul CONTACT ca şi în anii precedenţi va desfăşura activităţi de educaţie civică şi electorală pentru alegeri libere şi corecte.
O altă preocupare importantă şi oportună va fi conjugarea eforturilor cu alte organizaţii pentru desfăşurarea unor activităţi de informare şi promovare a prevederilor Acordului de asociere a Republicii Moldova la Uniunea Europeană. Avem un şir de idei cum ar putea fi desfăşurată această campanie de informare şi credem că împreună cu colegi din Platforma Naţionale a Parteneriatului Estic ne va reuşi să aducem cetăţenilor o informaţie explicită, echidistantă şi convingătoare despre ceea ce reprezintă Acordul şi care vor fi beneficiile de pe urma semnării lui.
Pentru a realiza aceste deziderate, instituția pe care o reprezint se va axa pe cele trei programe de activitate iniţiate: societate civilă, dezvoltare comunitară şi buna guvernare. Astfel, programul societatea civilă va continua să fie un palier important care urmează să fie consolidat în 2014, încât Centrul CONTACT să acorde o asistența eficientă și un suport real formaţiunilor societăţii civile din Republica Moldova.
Activităţile din cadrul celui de al doilea program vor fi orientate spre susţinerea inițiativelor locale de dezvoltare a business-ului mic şi mijlociu, a antreprenoriatului social şi a dezvoltării regionale.
Programul bună guvernare va fi orientat spre acordarea de asistenţă şi consultanţă autorităţilor publice locale în realizarea prevederilor Strategiei naţionale de descentralizare şi implicarea cetăţenilor, inclusiv al societăţii civile, în procesul decizional. Vom susţine în continuare democraţia participativă la toate nivelurile.
Ce planuri aveți pentru consolidarea sectorului asociativ în 2014?
La moment, sectorul asociativ din Republica Moldova se confruntă cu câteva probleme stringente. Prima dintre acestea se referă la durabilitatea financiara a ONG-urilor.
În acest sens, Centrul CONTACT își propune să conslideze eforturile în promovarea legii cu privire la 2%, a conceptului de finanțare a ONG-urilor din bani publici, dezvoltarea antreprenoriatului social, perfecționarea legislației cu privire la sponorizare și filantropie, precum și sporirea capacităților de colectare de fonduri şi elaborarea proiectelor Europene a ONG-urilor, în special din zonele rurale.
Cât privește, deficiențele în managementul ONG-urilor, Centrul CONTACT
va oferi un spectru larg de instruiri, consultatii, suport în managementul financiar şi planificare strategica.
Iar în privința vizibilității sectorului asociativ, Centrul CONTACT va pune accent pe consolidarea capacităților liderilor a ONG-urilor in PR, promovarea organizațiilor și a campaniilor de sensibilizare.
Totodată, vom organiza o campanie de informare despre necesitatea și avantajele transparenței ONG, care va include la sfârșitul anului și Gala Transparenței.
Care este principiul de bază de care se ghidează Centrul CONTACT în activităţile sale de educaţie electorală?
Centrul CONTACT va evita așa cum a făcut-o și până acum, partizanatul politic. Poziția noastră va rămâne una echilibrată și echidistantă, lozinca de care ne ghidăm este: „Un cetățean informat - votează conștient”.
Societatea civilă trebuie să sesizeze bariera sau granița invizibilă, când informarea trece în propagandă. Este important să avem curaj să spunem lucrurilor pe nume, dar să nu depășim acea linie unde începe câmpul de luptă al politicienilor.
Scopul nostru trebuie să fie informarea cetățeanului, pentru ca alegerile să fie libere, iar cetățeanul să aibă posibilitatea să-și exprime dreptul la vot fără manipulare sau presiune.
Ştim că Centrul CONTACT menține şi dezvoltă un parteneriat durabil cu ONG-urile din stânga Nistrului? Cum vă reuşeşte?
Cu partenerii din localităţile din stânga Nistrului este important să fim sinceri, transparenți. Avem un principiu după care ne conducem - principiul de egalitate. Centrul CONTACT în ultimii 5 ani s-a străduit să nu fie un „frate mai mare” pentru ONG-urile din Tiraspol. Trebuie să simtă că discutăm cu ei de pe poziții egale. Asta facem zilnic. Avem o comunicare permanentă, purtăm discuții constructive și primim același mod de abordare a problemelor. Am găsit puncte comune de discuție și de aplicarea a eforturilor noastre, și continuăm să muncim.
Pentru noi este important cetățeanul și nu contează dacă trăiește pe malul drept sau stâng al Nistrului. Pentru noi este un cetățean care are aceleași drepturi, dar și responsabilități. Centrul Contact abordează chestiunile legate de acest parteneriat în ansamblu. Asta înseamnă că ne axăm pe stabilirea unor relații de încredere între cetățenii de pe ambele maluri.
Consider că fiecare ONG trebuie să găsească nișa lui de comunicare cu partea de Est a țării. Noi am ales nivelul comunitar de interacțiune cu cetățeanul, adică să se comunice la nivel de comunități, pentru rezolvarea unor probleme sociale, economice, culturale. Pentru noi este important ca cetățenii să discute între ei. Celelalte domenii, cum ar fi sănătate, economie, politică sunt abordate de structurile statului responsabile și grupurile de lucru create pentru rezolvarea acestor probleme.
Vă mulțumim.
Centrul CONTACT
Serviciul de presă.
Autor: Centrul Contact
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2274
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33