Nume
Parola
Vizualizări: 4019
Serviciul Fiscal de Stat lansează a II-a rundă de conectare a subiecţilor impunerii cu TVA la serviciul “Declaraţie electronică”
4 Septembrie 2012 — În Planul de acţiuni al Guvernului pentru anii 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 289 din 07.05.2012, este prevăzută implementarea generalizată a sistemului de declarare fiscală prin utilizarea tehnologiilor informaţionale, astfel încît 60% din declaraţiile fiscale să fie depuse prin internet. În acest context, se desfăşoară acţiuni concrete privind trecerea la metoda electronică de interacţiune cu contribuabilii, prin intermediul serviciului de raportare fiscală electronică “Declaraţie electronică”.

Pe parcursul anului 2011, conform modificărilor operate în Codul Fiscal, au fost conectaţi peste 15 000 agenţi economici plătitori de T.V.A. din mun. Chişinău, Bălţi şi Comrat, care din 1 ianuarie 2012 prezintă dările de seamă exclusiv în format electronic. Pentru luna septembrie a acestui an, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat şi-a stabilit un nou obiectiv, axat pe realizarea etapei a II-a de conectare la serviciul “Declaraţie electronică” a tuturor agenţilor economici plătitori de T.V.A. din republică .

Începînd cu data de 03 septembrie, Serviciul Fiscal de Stat dă start unei noi runde de conectări a subiecţilor impunerii cu TVA la serviciul „Declaraţie electronică”. Astfel, pentru cca 10 000 de plătitori de T.V.A. din republică se va simplifica modalitatea de raportare fiscală, întrucît nu vor mai depune dările de seamă pe suport de hîrtie, ci doar în format electronic.

Necesitatea realizării obiectivului de conectare a agenţilor economici vizaţi este reglementată de prevederile art.187, alin. (21), lit. b din Codul Fiscal (modificat prin Legea Nr.267 din 23 decembrie 2011 publicată oficial şi intrată în vigoare la data de 13.01.2012) şi Ordinul IFPS nr. 698 din 22.08.2011, care stipulează că începînd cu 1 ianuarie 2013, subiecţii impunerii cu TVA din republică urmează să depună dările de seamă fiscale doar prin intermediul serviciului „Declaraţie electronică”.

Pentru desfăşurarea conectării la acest serviciu, s-au creat 10 Centre de Conectare Regionale, la deschiderea cărora s-a ţinut cont de criteriul teritorial-administrativ, astfel încît să fie asigurată comoditatea de deplasare a subiecţilor vizaţi.

Nr.
d/o Centrul de Conectare Regional Raioanele deservite la CCR Numărul de plătitori TVA la 01.03.2012
1. 1. Chişinău Străşeni, Ialoveni, Anenii Noi, Criuleni, Dubăsari 1456
2. Bălţi Bălţi, Sîngerei, Făleşti, Glodeni, Rîşcani 845
3. Orhei Orhei, Teleneşti, Şoldăneşti, Rezina 871
4. Ungheni Ungheni, Nisporeni, Călăraşi 776
5. Edineţ Edineţ, Briceni, Ocniţa, Donduşeni 911
6. Cahul Cahul, Cantemir 665
7. Căuşeni Căuşeni, Ştefan-Vodă 437
8. Comrat Taraclia, Ceadîr-Lunga, Vulcăneşti 496
9. Soroca Soroca, Drochia, Floreşti 768
10. Hînceşti Hînceşti, Basarabeasca, Leova, Cimişlia 709
TOTAL: 7934

Luînd în considerație cifra de cca 10 000 de agenţi economici care vor fi conectaţi GRATUIT şi vor primi asistenţă la instruire și utilizare a serviciului, în scopul evitării aglomeraţiei a fost introdusă şi procedura de programare/reprogramare a contribuabililor într-un Registru al Programărilor Electronice (RPE). Conform acestuia, fiecare contribuabil a primit o înştiinţare în care sînt indicate condiţiile, timpul programării şi adresa unde trebuie să se prezinte în scopul încheierii acordului de conectare la serviciul „Declaraţie electronică”. Reprezentanţii legali ai agenţilor economici (conducătorul, contabilul-şef, altă persoană împuternicită cu drept de semnare a dărilor de seamă), se vor prezenta la data şi ora stabilită.

Orice subiect al impunerii cu TVAcare urmează să fie conectat la serviciul „Declaraţie electronică”, la momentul prezentării la Centrul de Conectare Regional trebuie să prezinte următoarele acte:
● copia certificatului de înregistrare a întreprinderii;
● copia extrasului din Registrul de stat al persoanelor juridice;
● ordinul intern al întreprinderii privind numirea în funcţie a persoanelor responsabile de semnarea dărilor de seamă fiscale în original şi copie (cu funcţia de conducător şi contabil-şef);
● buletinul de identitate în original şi copie, a persoanelor indicate în ordinul intern;
● ştampila întreprinderii.

În scopul asigurării eficiente a conectării subiecţilor impunerii cu TVA din republică, au fost desfăşurate seminare pentru 15 colaboratori desemnaţi responsabili de proces. Aceştia au petrecut un curs de instruire complex, pentru a deservi calitativ subiecţii vizaţi.

Pentru informaţii suplimentare cu privire la serviciul „Declaraţie electronică”, contactaţi Centrul de Asistenţă a Clienţilor la numărul de telefon (022) 822-222 sau vizualizaţi pagina web servicii.fisc.md.

Serviciul de presă
Serviciul Fiscal de Stat - tel. 82-33-68
Î.S. „Fiscservinform”- tel. 82-20-22