Vizualizări: 2160
28 noiembrie – Cupa Moldovei la alegeri. Vino şi votează la marea finală!
8 Noiembrie 2010 — „Cupa Moldovei la alegeri. Vino şi votează la marea finală!” – acesta este mesajul care îşi propune să mobilizeze tinerii la scrutinul din 28 noiembrie 2010. Sloganul va însoţi o serie de materiale promoţionale ale unei campanii gestionate de IDIS „Viitorul”, de la postere, calendare şi spoturi radio la banner web, pixuri şi genţi. Campania este inclusă în proiectul „Promovarea unui vot conştient în alegerile generale din 2010”. Iniţiativa este implementată de IDIS „Viitorul”, cu suportul financiar al Fundaţiei Est-Europene.
Ideea de a asocia cursa electorală cu un joc de fotbal vine să sublinieze importanţa respectării regulilor de joc şi rolul suporterilor, adică al alegătorilor. Asta în condiţiile în care fotbalul îi uneşte pe oameni, indiferent de opţiunile politice pe care le împărtăşesc. Sloganul campaniei a fost testat de către compania sociologică CBS-AXA la două focus-grupuri. „Am vrut să depăşim mesajul tradiţional de tipul votul tău contează, la care tinerii nu mai reacţionează. Am observat o suprasaturare a publicului de ştirile politice, în ultimul timp de scandaluri electorale, şi am decis să abordăm altfel procesul electoral. Participanţilor la focus-grupuri le-a plăcut cuvântul finală, remarcând că s-au plictisit de atâtea alegeri şi speră ca aceasta să fie finala pentru următorii patru ani”, susţine Laura Bohanţov, Coordonator PR la IDIS „Viitorul”.
Un alt element pozitiv al acestui mesaj îl reprezintă tenta de informare, prin referinţa la data alegerilor, ţinând cont de precedentul referendumului din 5 septembrie, când unele persoane nici nu ştiau pentru ce sunt chemate la urnele de vot. În total, au fost produse 5.000 de pliante, 2.000 de postere, 10.000 de calendare, 500 de pixuri şi 1.500 de genţi. Spotul radio, elaborat atât în română, cât şi în rusă, a fost avizat pozitiv de Comisia Electorală Centrală şi va fi difuzat la 8 posturi.
Materialele tipărite vor fi distribuite de către partenerii Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte, din care face parte şi IDIS „Viitorul”. De asemenea, ele vor fi oferite participanţilor la cele 10 dezbateri organizate în cadrul aceluiaşi proiect. Dezbaterile vor fi concepute astfel încât să răspundă la fiecare din eventualele motive ale neparticipării la scrutin exprimate de regulă de tineri, de la dezamăgire la convingerea că un vot nu schimbă nimic.
„Întrunirile vor avea un caracter neformal şi vor fi asistate pe profesionişti în comunicare politică. Anume atmosfera degajată va permite tinerilor să îşi expună frământările, să se refere la (ne)încrederea pe care o au în politicieni şi în sistemul politic, la general”, explică Leonid Litra, expert IDIS „Viitorul”. Pentru dezbateri au fost selectate localităţi pentru care au fost raportate rate scăzute de participare.
Şi un studiu pe finanţarea campaniei electorale va fi elaborat în contextul logicii proiectului „Promovarea unui vot conştient în alegerile generale din 2010”. Cercetarea va monitoriza veniturile şi cheltuielile concurenţilor electorali în campanie, oferind răspuns la două întrebări de esenţă:
• În ce măsură partidele respectă cadrul normativ care reglementează activitatea lor în acest domeniu?
• În ce măsură mecanismele de finanţare afectează şansele egale de participare a tuturor cetăţenilor în competiţia electorală pentru funcţiile elective?
IDIS „Viitorul” s-a implicat în 2005 şi 2009 la formarea şi mobilizarea „Coaliţiei 2005” şi, respectiv, „Coaliţiei 2009”, reţele de organizaţii civice, care şi-au propus să asigure condiţii adecvate pentru organizarea de alegeri libere, democratice şi oneste în Moldova. În cadrul acestor Coaliţii, IDIS a făcut faţă unor sarcini complexe, cum sunt: producerea de spoturi sociale (motivaţionale), planificarea şi desfăşurarea de campanii de comunicare, organizarea de concerte civice şi dezbateri regionale.
Ideea de a asocia cursa electorală cu un joc de fotbal vine să sublinieze importanţa respectării regulilor de joc şi rolul suporterilor, adică al alegătorilor. Asta în condiţiile în care fotbalul îi uneşte pe oameni, indiferent de opţiunile politice pe care le împărtăşesc. Sloganul campaniei a fost testat de către compania sociologică CBS-AXA la două focus-grupuri. „Am vrut să depăşim mesajul tradiţional de tipul votul tău contează, la care tinerii nu mai reacţionează. Am observat o suprasaturare a publicului de ştirile politice, în ultimul timp de scandaluri electorale, şi am decis să abordăm altfel procesul electoral. Participanţilor la focus-grupuri le-a plăcut cuvântul finală, remarcând că s-au plictisit de atâtea alegeri şi speră ca aceasta să fie finala pentru următorii patru ani”, susţine Laura Bohanţov, Coordonator PR la IDIS „Viitorul”.
Un alt element pozitiv al acestui mesaj îl reprezintă tenta de informare, prin referinţa la data alegerilor, ţinând cont de precedentul referendumului din 5 septembrie, când unele persoane nici nu ştiau pentru ce sunt chemate la urnele de vot. În total, au fost produse 5.000 de pliante, 2.000 de postere, 10.000 de calendare, 500 de pixuri şi 1.500 de genţi. Spotul radio, elaborat atât în română, cât şi în rusă, a fost avizat pozitiv de Comisia Electorală Centrală şi va fi difuzat la 8 posturi.
Materialele tipărite vor fi distribuite de către partenerii Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte, din care face parte şi IDIS „Viitorul”. De asemenea, ele vor fi oferite participanţilor la cele 10 dezbateri organizate în cadrul aceluiaşi proiect. Dezbaterile vor fi concepute astfel încât să răspundă la fiecare din eventualele motive ale neparticipării la scrutin exprimate de regulă de tineri, de la dezamăgire la convingerea că un vot nu schimbă nimic.
„Întrunirile vor avea un caracter neformal şi vor fi asistate pe profesionişti în comunicare politică. Anume atmosfera degajată va permite tinerilor să îşi expună frământările, să se refere la (ne)încrederea pe care o au în politicieni şi în sistemul politic, la general”, explică Leonid Litra, expert IDIS „Viitorul”. Pentru dezbateri au fost selectate localităţi pentru care au fost raportate rate scăzute de participare.
Şi un studiu pe finanţarea campaniei electorale va fi elaborat în contextul logicii proiectului „Promovarea unui vot conştient în alegerile generale din 2010”. Cercetarea va monitoriza veniturile şi cheltuielile concurenţilor electorali în campanie, oferind răspuns la două întrebări de esenţă:
• În ce măsură partidele respectă cadrul normativ care reglementează activitatea lor în acest domeniu?
• În ce măsură mecanismele de finanţare afectează şansele egale de participare a tuturor cetăţenilor în competiţia electorală pentru funcţiile elective?
IDIS „Viitorul” s-a implicat în 2005 şi 2009 la formarea şi mobilizarea „Coaliţiei 2005” şi, respectiv, „Coaliţiei 2009”, reţele de organizaţii civice, care şi-au propus să asigure condiţii adecvate pentru organizarea de alegeri libere, democratice şi oneste în Moldova. În cadrul acestor Coaliţii, IDIS a făcut faţă unor sarcini complexe, cum sunt: producerea de spoturi sociale (motivaţionale), planificarea şi desfăşurarea de campanii de comunicare, organizarea de concerte civice şi dezbateri regionale.
Autor: IDIS Viitorul
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2278
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33