Vizualizări: 2998
Oportunităţile investiţionale din domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor din Republica Moldova, discutate la Bucureşti
Chişinău, 1 Martie 2013 — Oficiali guvernamentali din Republica Moldova şi România, reprezentanţi ai companiilor franceze care dezvoltă afaceri în cele două ţări, experţi şi agenţi economici discută la Bucureşti despre oportunităţile investiţionale ale Republicii Moldova şi beneficiile dezvoltării investiţiilor transfrontaliere. Organizatorii forului îşi propun să convingă companiile străine, care activează în România, să-şi extindă afacerile în ţara noastră.
Partea moldovenească a făcut o prezentare a datelor macroeconomice, a mediului de afaceri şi a climatului investiţional din Republica Moldova. Accentul a fost pus pe sistemul fiscal, financiar şi oportunităţile logistice. Raportul a fost completat de reprezentanţii companiilor franceze care au povestit despre activitatea lor în ţara noastră.
Participanţii la for au continuat discuţiile în cadrul unor ateliere specializate. Unul dintre acestea a vizat domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor. Viceministrul TIC, Dona Şcola, a făcut o scurtă trecere în revistă a situaţiei actuale din sector şi a vorbit despre proiectele asupra cărora lucrează în prezent specialiştii de la MTIC. Printre acestea au fost evidenţiate Strategia Moldova Digitală 2020 şi Strategia de dezvoltare a industriei IT. Două proiecte complexe şi ambiţioase, care vin să asigure baza legislativă necesară pentru construirea unei societăţi informaţionale moderne în Republica Moldova.
Obiectivul de bază al Strategiei Moldova Digitală este ca până în 2020 cetăţenii Republicii Moldova să aibă nevoie de un singur document, buletinul de identitate, restul informaţiei să fie regăsită în baza centralizată de date. Elaborarea proiectului se află pe ultima sută de metri şi în scurt timp documentul va fi propus pentru dezbateri publice.
Prin celălalt proiect - Strategia de dezvoltare a industriei tehnologiei informaţiei, autorii îşi propun să valorifice potenţialul transformaţional al sectorului TIC. „ Acest fapt va contribui la eficientizarea cu 70% a sectorului public şi cu 40% a întregii economii. Pentru aceasta urmează să influenţăm activ prin politici publice calitatea învăţământului, mediul de afaceri şi infrastructura de susţinere a inovaţiilor”, a accentuat Dona Şcola.
Forul de afaceri se desfăşoară cu susţinerea Organizaţiei pentru Atragerea Investiţiilor şi Promovarea Exporturilor din Moldova (MIEPO), Agenţiei pentru Dezvoltarea antreprenorialului internaţional "Ubifrance" şi a Camerei de Comerţ şi Industrie Moldo-Franceze.
Agenţia pentru Dezvoltarea antreprenorialului internaţional "Ubifrance" asistă companiile franceze în extinderea pe plan internaţional, diagnosticarea exportului şi analiza pieţelor externe. Agenţia reprezintă o reţea mondială din 80 de birouri în 60 de ţări, în care activează 1400 de experţi.
Partea moldovenească a făcut o prezentare a datelor macroeconomice, a mediului de afaceri şi a climatului investiţional din Republica Moldova. Accentul a fost pus pe sistemul fiscal, financiar şi oportunităţile logistice. Raportul a fost completat de reprezentanţii companiilor franceze care au povestit despre activitatea lor în ţara noastră.
Participanţii la for au continuat discuţiile în cadrul unor ateliere specializate. Unul dintre acestea a vizat domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor. Viceministrul TIC, Dona Şcola, a făcut o scurtă trecere în revistă a situaţiei actuale din sector şi a vorbit despre proiectele asupra cărora lucrează în prezent specialiştii de la MTIC. Printre acestea au fost evidenţiate Strategia Moldova Digitală 2020 şi Strategia de dezvoltare a industriei IT. Două proiecte complexe şi ambiţioase, care vin să asigure baza legislativă necesară pentru construirea unei societăţi informaţionale moderne în Republica Moldova.
Obiectivul de bază al Strategiei Moldova Digitală este ca până în 2020 cetăţenii Republicii Moldova să aibă nevoie de un singur document, buletinul de identitate, restul informaţiei să fie regăsită în baza centralizată de date. Elaborarea proiectului se află pe ultima sută de metri şi în scurt timp documentul va fi propus pentru dezbateri publice.
Prin celălalt proiect - Strategia de dezvoltare a industriei tehnologiei informaţiei, autorii îşi propun să valorifice potenţialul transformaţional al sectorului TIC. „ Acest fapt va contribui la eficientizarea cu 70% a sectorului public şi cu 40% a întregii economii. Pentru aceasta urmează să influenţăm activ prin politici publice calitatea învăţământului, mediul de afaceri şi infrastructura de susţinere a inovaţiilor”, a accentuat Dona Şcola.
Forul de afaceri se desfăşoară cu susţinerea Organizaţiei pentru Atragerea Investiţiilor şi Promovarea Exporturilor din Moldova (MIEPO), Agenţiei pentru Dezvoltarea antreprenorialului internaţional "Ubifrance" şi a Camerei de Comerţ şi Industrie Moldo-Franceze.
Agenţia pentru Dezvoltarea antreprenorialului internaţional "Ubifrance" asistă companiile franceze în extinderea pe plan internaţional, diagnosticarea exportului şi analiza pieţelor externe. Agenţia reprezintă o reţea mondială din 80 de birouri în 60 de ţări, în care activează 1400 de experţi.
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2277
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1316
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33