Nume
Parola
Vizualizări: 4750
A fost lansat filmul documentar „Chişinău – o capitală europeană”
20 Ianuarie 2012 — IDIS „Viitorul” şi OWH TV Studio au lansat pelicula „Chişinău – o capitală europeană” la 19 ianuarie 2012, la o ceremonie oficială desfăşurată în incinta Muzeului Naţional de Arheologie şi Istorie a Moldovei. Filmul documentar constituie o premieră de promovare a potenţialului investiţional, turistic şi cultural al capitalei şi a fost produs cu sprijinul financiar al fundaţiei germane Hanns-Seidel, în colaborare cu primăria municipiului Chişinău.

Scenariul şi regia filmului sunt semnate de Leontina Vatamanu, director artistic la OWH TV Studio. Pelicula este disponibilă în limbile română şi engleză şi urmează a fi distribuită pe DVD, într-un tiraj de 100 de copii, misiunilor diplomatice şi organizaţiilor internaţionale rezidente în Republica Moldova.

„Acest produs promoţional reprezintă un instrument concret prin care Chişinăul va încerca să îşi facă şi mai cunoscute oportunităţile de investiţii, dar şi atuurile sale culturale.” a subliniat directorul IDIS „Viitorul”, Liubomir Chiriac, la lansarea filmului documentar.

„O capitală europeană este ca un ceas elveţian. Acest ceas trebuie să funcţioneze pentru beneficiul fiecărui locuitor. Or, noi mai avem multe de făcut pentru a pune la punct acest mecanism, unde fiecare rotiţă a ceasului să îşi găsească locul, şi mă refer în special la modernizarea infrastructurii.”, a afirmat primarul capitalei, Dorin Chirtoacă.

Filmul documentar „Chişinău – o capitală europeană”, pe durata a douăzeci de minute, reuşeşte să surprindă cele două decade ale municipiului de la Declaraţia de Independenţă a Republicii Moldova, insistând pe peisajul arhitectonic şi monumentele istorice. Totodată, despre ce înseamnă Chişinăul pentru cariera lor artistică, dar şi cultura europeană, s-au expus personalităţi precum Maria Cebotari, Maria Bieşu, Valentina Naforniţă ş.a. Filmul documentar scoate mai în evidenţă instituţiile universitare din Chişinău – un oraş al tinerilor şi oportunităţilor.
Pentru a pune accent pe potenţialul economic al capitalei şi posibilităţile de investiţii oferite, scenariştii au inclus pe peliculă şi interviuri cu oameni de afaceri din sectorul construcţiilor, industriei uşoare, agro-alimentar, dar şi secvenţe din procesul de fabricare. Astfel, au fost trecute în revistă brand-urile cu care se asociază Chişinăul şi implicit Republica Moldova: de la bomboane, vinuri, covoare, articole vestimentare la Aeroportul Internaţional Chişinău.

IDIS „Viitorul” şi OWH TV Studio au produs în 2010 un film documentar similar pentru Unitatea Teritorial Autonomă Găgăuzia. În calitatea sa de think-tank independent şi neafiliat politic, IDIS „Viitorul”, în cei 18 ani de activitate, a gestionat campanii publice de promovare a descentralizării, autonomiei locale, oferind totodată consultanţă comunităţilor pe domenii legate de dezvoltarea locală şi regională.