Vizualizări: 1868
Ministerul Educaţiei recomandă universităţilor şi colegiilor un nou modul: Educaţia Incluzivă
Chişinău, 17 Februarie 2012 — Modulul va fi implementat în colegii şi universităţi, la specialităţile cu profil pedagogic,începînd cu 1 septembrie curent: în universităţi pentru ciclurile I şi II şi în colegiile pedagogice pentru anul IV. Studenţii vor fi instruiţi cu privire la particularităţile de dezvoltare ale copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, particularităţile procesului educaţional incluziv, parteneriatul socioeducaţional şi managementul educaţiei incluzive.
Astăzi a fost organizat, în cadrul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, cu suportul fundaţiei Lumos, primul seminar metodologic pentru implementarea modulului Educaţia Incluzivă. La seminar au participat peste 50 de de cadre didactice din universităţi şi colegii. Viceministra Educaţiei, Loretta Handrabura, a menţionat în deschiderea seminarului, că profesorii, absolvenţi ai specialităților cu profil pedagogic, trebuie să devină promotori fideli ai conceptului de educaţie incluzivă în şcoală şi societate.
Astfel, profesorii care vor preda modulul respectiv în universităţi şi colegii, vor instrui studenţii de la specilităţile pedagogice să elaboreze şi să realizeze planuri educaţionale individualizate pentru copiii cu necesităţi educaţionale speciale, integraţi în învăţămîntul general. De asemenea, viitorii profesori trebuie să poată evidenţia potenţialul copiilor cu necesităţi speciale, dar şi să formeze altora percepţii corecte privind educaţia incluzivă.
În acest moment, cursuri specializate în domeniul integrării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în şcoala generală, sînt predate în două universităţi, şi anume : UPS „I.Creangă” şi US Taraclia.
Astăzi a fost organizat, în cadrul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, cu suportul fundaţiei Lumos, primul seminar metodologic pentru implementarea modulului Educaţia Incluzivă. La seminar au participat peste 50 de de cadre didactice din universităţi şi colegii. Viceministra Educaţiei, Loretta Handrabura, a menţionat în deschiderea seminarului, că profesorii, absolvenţi ai specialităților cu profil pedagogic, trebuie să devină promotori fideli ai conceptului de educaţie incluzivă în şcoală şi societate.
Astfel, profesorii care vor preda modulul respectiv în universităţi şi colegii, vor instrui studenţii de la specilităţile pedagogice să elaboreze şi să realizeze planuri educaţionale individualizate pentru copiii cu necesităţi educaţionale speciale, integraţi în învăţămîntul general. De asemenea, viitorii profesori trebuie să poată evidenţia potenţialul copiilor cu necesităţi speciale, dar şi să formeze altora percepţii corecte privind educaţia incluzivă.
În acest moment, cursuri specializate în domeniul integrării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale în şcoala generală, sînt predate în două universităţi, şi anume : UPS „I.Creangă” şi US Taraclia.
Autor: Ministerul Educatiei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2275
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33