Vizualizări: 2497
Şcolile din Republica Moldova pot obţine cîte 1600 euro în baza unor parteneriate cu instutuţii similiare din ţările europene.
Chişinău, 2 Februarie 2012 — Banii sunt oferiţi în caliate de grant, pentru a promova proiecte în diferite domenii.
Instituţiile şcolare din Moldova urmează să-şi identifice cîte două sau trei instituţii partener din aşa ţări ca Albania, Austria, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehia, Ungaria, Kosovo, Macedonia, Muntenegru , România, Serbia, Slovacia, şi Slovenia. Împreună, vor elabora un proiect, în acest an, cu genericul, „Reality Check – How we perceive and construct the world through media.” („Cum percepem şi construim lumea prin intermediul mass media”). Proiectele respective se desfăşoară doar în ţările partenere.
Odată elaborate, proiectele sunt transmise Programului Academia Şcolilor Central Europene, Parteneriat Şcolar, iniţiat de către ERSTE Foundation Austria în 2006 şi care are drept scop stabilirea şi promovarea dialogului şi cooperării tinerilor din ţările partenere, cât şi stabilirea unei reţele a şcolilor din regiune.
Proiectele, acceptate de către ACES, primesc granturi în sumă de 1600 de euro pentru fiecare instituţie participantă la proiect, plus bonus 200 euro pentru instituţia coordonatoare de proiect. Durata fiecărui proiect este de aproximativ 7 luni, iar limba de lucru este engleza. Data limită de prezentare a proiectului este 30 aprilie a fiecărui an. Sunt eligibili pentru participare elevii între vârsta 12-17 ani. Informaţia relevantă participării la Programul ACES poate fi găsită la adresa www.aces.or.at .
Republica Moldova a aderat la Programul ACES în decembrie 2008. Pînă acum, în fiecare an, circa cinci şcoli din Moldova au obţinut, împreună cu instituţii partener din ţările europene, granturi din partea ACES.
Programul ACES se încadrează în programele de mobilitate, promovate de Ministerul Educaţiei. În 2010, din partea Republicii Moldova, au fost înaintate şapte proiecte, dintre care patru au fost finanţate. Iar în 2011, zece şcoli din Moldova au propus proiecte şi cinci au fost selectate. Printre liceele, care au obţinut granturi în cadrul programului ACES sunt Liceul Teoretic „Gh. Asachi”, Liceul Teoretic „Spiru Haret”, liceul „Orizont” din capitală, Liceul Teoretic „M.Eminescu” din Eduneţ. Liceul Teoretic Măgdăceşti, raionul Criuleni, Şcoala de Arte şi Meserii Grătieşti.
Instituţiile şcolare din Moldova urmează să-şi identifice cîte două sau trei instituţii partener din aşa ţări ca Albania, Austria, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehia, Ungaria, Kosovo, Macedonia, Muntenegru , România, Serbia, Slovacia, şi Slovenia. Împreună, vor elabora un proiect, în acest an, cu genericul, „Reality Check – How we perceive and construct the world through media.” („Cum percepem şi construim lumea prin intermediul mass media”). Proiectele respective se desfăşoară doar în ţările partenere.
Odată elaborate, proiectele sunt transmise Programului Academia Şcolilor Central Europene, Parteneriat Şcolar, iniţiat de către ERSTE Foundation Austria în 2006 şi care are drept scop stabilirea şi promovarea dialogului şi cooperării tinerilor din ţările partenere, cât şi stabilirea unei reţele a şcolilor din regiune.
Proiectele, acceptate de către ACES, primesc granturi în sumă de 1600 de euro pentru fiecare instituţie participantă la proiect, plus bonus 200 euro pentru instituţia coordonatoare de proiect. Durata fiecărui proiect este de aproximativ 7 luni, iar limba de lucru este engleza. Data limită de prezentare a proiectului este 30 aprilie a fiecărui an. Sunt eligibili pentru participare elevii între vârsta 12-17 ani. Informaţia relevantă participării la Programul ACES poate fi găsită la adresa www.aces.or.at .
Republica Moldova a aderat la Programul ACES în decembrie 2008. Pînă acum, în fiecare an, circa cinci şcoli din Moldova au obţinut, împreună cu instituţii partener din ţările europene, granturi din partea ACES.
Programul ACES se încadrează în programele de mobilitate, promovate de Ministerul Educaţiei. În 2010, din partea Republicii Moldova, au fost înaintate şapte proiecte, dintre care patru au fost finanţate. Iar în 2011, zece şcoli din Moldova au propus proiecte şi cinci au fost selectate. Printre liceele, care au obţinut granturi în cadrul programului ACES sunt Liceul Teoretic „Gh. Asachi”, Liceul Teoretic „Spiru Haret”, liceul „Orizont” din capitală, Liceul Teoretic „M.Eminescu” din Eduneţ. Liceul Teoretic Măgdăceşti, raionul Criuleni, Şcoala de Arte şi Meserii Grătieşti.
Autor: Ministerul Educatiei
Toate comunicatele de presă ale aceluiaşi autor
Toate comunicatele din categoria curentă
Toate comunicatele din categoria curentă
Categorii comunicate
- Administraţie Publică 2275
- Afaceri 808
- Angajări & Joburi 166
- Armata & Serviciul Grăniceri & Vama 37
- Artă & Cultură 127
- Bănci & Asigurări 18
- Blogosfera 110
- Concursuri & Licitații 14
- Construcţii & Infrastructură 47
- Dezvoltare Regională 1653
- Diaspora 3
- Drepturile Omului & Justiţie 564
- eBooks / eReviste / eDocumente 7
- Economic & Statistică 329
- Educaţie & Instruire 750
- Export și Investiții 17
- Externe 165
- Fashion 0
- Fiscalitate & Finanţe & Contabilitate 116
- Industrie 10
- IT 30
- Media & Publicitate 365
- Mediu 36
- Mesaje 8
- Oferte & Prețuri 16
- Ong & Societate Civilă 1313
- Persoane Publice 140
- Politic & Electorala 1305
- Procuratura & MAI 120
- Public Relations 32
- Resurse Web 12
- Sănătate & Medicină 125
- Sindicate 4
- Social 580
- Sport 12
- Ştiinţă 80
- Tehnologia Informației și Comunicațiilor 287
- Telefonie & Comunicaţii 29
- Turism 33